Intel Xeon X3210 Boxed Review

Worran 25 september 2007, 1.479 views

Intel Xeon X3210 Boxed

Pluspunten

• goedkoop
  • redelijk te overcloken
  • stabiel{wat je natuurlijk ook mag verwachten}

Minpunten

• stroom dit is de b3 versie, die toch nog wat lust zoon 100 wat op full load

nou hier komt ie :)

na dual core hebben we alweer snel de Quadcore, in de review ga ik het hebben over de x3210 Xeon, de eigenlijke server proccesor van intel deze is gebaseerd op de Q6600 ook een Quadcore alleen voor de workstations game bakken enz.Maar ik dacht ik wil eens wat anders dan de Q6600 want bijna iedereen heeft die al dus vond ik het wel een uidaging om de x3210 eens flink onder handen te nemen en ik begin met de prestaties.

prestatie:Ik gebruik deze proccesor dus niet voor een server maar voor vele films te bewerken, gamen,unraren, vmware, en natuurlijk voor te internetten enz, en ik moet zeggen hij doet zijn werk goed heb nog niks gezien dat hij niet aan kan.even een benchmarkje gedraaid met 4-bench resultaten

Fi-Bench 4.0.0.41

-OS: Windows 6.0
-Number of processors: 4
-Total Physical memory: 2.095.040 KB
-Used Physical memory: 743.240 KB (35%)
-Available Physical memory: 1.351.800 KB

Thread 0 ready after 15,195 seconds
Thread 3 ready after 15,241 seconds
Thread 2 ready after 15,366 seconds
Thread 1 ready after 15,881 seconds

Total time needed: 61,683 seconds.

3d mark 06 score met deze cpu:8247 is met een 8800gts 2gb kingston ddr2 pc5300

dan de featureset tja daar kan ik weinig over zeggen gewoon dik tevreden

stabiliteit en betrouwbaarheid:Tot nu toe geen problemen met deze cpu hij is op stock speeds zeer betrouwbaar heb de cpu laten stressen met orthos +-21 uurtjes alles topie :P ,in games totaal geen problemen gehad

overclockbaarheid:Tja hier heb ik even mee liggen spelen maar het valt mij op dat deze cpu nogal wat v-core nodig heeft wat er toe lijdt dat de temparaatuur niet ten goede komt.Standaart is de v-core 1,2 op 2.1ghz maar als ik op de 2,8 ghz zit dan heb ik al een v-core van 1,35 nodig wil ik hem stabiel houden met orthos.Maar verder kom ik niet aangezien mijn moederbord of geheugen op zijn max zit.

warmte productie:Hier valt het me erg mee op stock speeds volgens speedfan en everest zijn de cores 28 31 36 28, ongeveer natuurlijk, dit is wel op waterkoeling even stressen met orthos heeft na 3 uurtjes dit resultaat 56 54 59 52 redelijk te doen zonder overclock. Op 2,7 ghz schiet de temps omhoog door de v-core natuurlijk en dan praten we over 67 64 66 70 wat ik toch wat aan de hoge kant vindt met water {kan aan mijn set liggen maar dit is mijn ervaring }

prijs:Die is na mijn menig goed ik heb um gekocht voor 234 euro, en dat maakt hem net iets goedkoper dan de Q6600 maar die is ook duurder omdat die op 2,4 loopt en deze op 2,1 maar die paar mhz kan je er zelf met gemak bijzetten, het namelijk dezelfde core.

dit is getest met deze hardware setup

p5n32sli-premium-570 chipset
8800gts 320mb
2gb kingston pc5300 ddr2 667mhz
2xraptor riad 0
waterkoeling setup

Asetek Black Ice Pro II met 2 artic freezer pro
thermaltake pompje van de bigwater setje 754 +de bijhorende andere onderdelen ,en ja het cpu blokje is niet van de beste kwaliteit ik weet dat ermee uitehalen valt met een beter cpu blokje,merja we hebben nu niet allemaal alles high end spul ;) , in het algemeen ben ik zeer tevreden over deze cpu hij is zeker het geld waard

Heb jij ook een Intel Xeon X3210 Boxed?

g0 stepping is schaarse in t x3210 segment. daarom is de q6600 populairder, plus 9x mp.
Dus als ik het goed begrijp kan ik dus toch beter de Q6600 nemen dan de X3210 omdat de Q6600 misschien toch nog wat beter te overclocken is?? Alleen is de X3210 wat zuiniger met de stroom?
de g0 stepping is zuiniger dan de b3 stepping van deze cpu en die van de q6600, als je zuinig bent op de stroom moet je voor de q6600 b0 stepping gaan of voor deze en dan hiervan de b0 stepping,maar die is redelijk schaars

[Reactie gewijzigd door Worran op 25 september 2007 23:06]

Bedankt voor je reactie!!!
Processor ben ik uit : Q6600
videokaart ben ik uit: nieuwe komt in november
moederbord moet ik nog ff kijken
memory moet ik ook nog ff kijken

als je enige suggesties hebt hoor ik het graag.
De X3210 is eigenlijk een Q6400, maar door de volledige 8mb cache kun je 100% stellen dat het een afgeleide is van de Q6600 ;) .
Ik ben zelf voor de X3220 gegaan omdat het prijsverschil op dat moment 20 euro was, voor mijn mening een kleine stap naar een hogere mp en hogere kloksnelheid.

Ik denk dat je niet hoger komt door je mobo met 680i chipset, de cpu zelf klokt in het algemeen prima over op andere chipsets, al zijn de prestaties op 2.8ghz zeker niet slecht :9 .

[Reactie gewijzigd door Frietjemet op 5 juni 2008 19:57]

ik heb um inmiddels op een p35 stabiel gekregen op 3,5 ghz 1,3 vcore , meer zit er echt niet in bij deze , en wordt dan ook redelijk warm stressed zoon 75 graden, maar heb um voor dagelijks gebruik op 3ghz lopen
Zijn de latere Xeons dan geen g0's?
Zo ja, dan ga ik ff 1 bestellen :)

[Reactie gewijzigd door ViVenDi op 26 november 2008 17:30]

Ik wil ook iets vermelden. Ik heb mijn Xeon X3210 al anderhalf jaar in bezit. Dit betreft een G0 exemplaar en deze klokt zeer goed. Op 1.28 volt haalt ie 3600MHz. Het ding haalt ook 520fsb en 4040mhz met mijn waterkoeling.

Ik denk zeker nu alle Q6600's slecht lijken te zijn (vid van 1.32/max 3200 ongeveer) dat dit een leuke vervanger is. Mijn X3210 heeft bvb maar een vid van 1.0500. Dat zegt toch wel iets want ik draai ATM gewoon 3840mhz stabiel :)

[Reactie gewijzigd door R-O-Y op 9 december 2008 00:17]