Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Chieftec Mesh LCX-01 Review

RuntimeError 24 september 2007, 1.027 views

Chieftec Mesh LCX-01

Pluspunten

• Stevig
  • Niet duur
  • Goede koelmogelijkheden
  • Gemakkelijk om cd-spelers en hardeschijven in te bouwen
  • Afsluitbaar d.m.v. slotje aan de voorkant en bij de zijopening
  • Kast ziet er goed uit

Minpunten

• Onduidelijke handleiding (waar niet in beschreven stond hoe de kast open moest)
  • Deurtje aan de voorkant had wat sterker gekund
  • Het metalen stuk waar het moederbord op vastgeschroefd zit kan er niet uit

Algemene beoordeling:

Ik had de kast besteld bij freezinghardware. Het werd verzonden in de originele chieftec doos. Deze doos was gevuld met de kast en wat beschermmateriaal (dat me nog het meeste aan een eierdoos deed denken). De kast zelf voelt heel erg degelijk aan, al was het wel wennen dat ik, als iemand die alleen maar coolermaster kasten gewend is, de zijkant open moet 'klappen' en niet open kan schuiven, maar dat is slechts een kwestie van wennen.

Bouwkwaliteit en afwerking
Over de bouwkwaliteit kan ik kort zijn. Echt geweldig. Ik zou, als ik een extra stoel op mijn kamer nodig zou hebben, deze behuizing ervoor kunnen gebruiken. Wat ik wel jammer vind is dat het deurtje aan de voorkant een beetje gammel is. Dit merk je wanneer deze op slot is. Dan is 'ie een stukje open te maken aan de bovenkant. Jammer!

Inbouw mogelijkheden

Het installeren van mijn (µatx) mobo ging super gemakkelijk. Harde Schijven en CD-spelers erin zetten ging ook goed. Wat ik wel jammer vind is dat ik het stuk metaal waarop het moederbord gemonteerd is, er niet uit kon halen.

Koelings- mogelijkheden
Koelingsmogelijkhden zijn prima. Aan de achterkant is 1 120mm fan te plaatsen en bij de harde schijven zijn 3 92mm fans te plaatsen. Ook is er ruimte voor fans aan de zijkanten. Wat ik ook mooi vind is dat de voorkant van de kast een rooster structuur heeft. Dit beinvloedt de airflow zeer goed.

Vormgeving
Het exterieur vind ik zeer goed. De kast gaat ingezet worden als servertje en oogt erg degelijk.

Over de modbaarheid en de kwaliteit van de voeding heb ik geen mening omdat ik simpelweg de kast niet WIL modden en ik de versie zonder voeding had.

De prijs van deze kast is echt erg goed in verhouding met de kwaliteit. Deze kast was wel iets duurder dan mijn Coolermaster Centurion 534, maar de kwaliteit is echt veel beter.

Heb jij ook een Chieftec Mesh LCX-01?

Voor zover ik kan zien is dit dezelfde kast als http://tweakers.net/price...h-lcx-01b-b-sl-zwart.html maar dan zonder voeding en 23 euro duurder. Waarom kost een voeding -23 euro?