Fractal Design Silent Series , 120mm Review

Namsan 1 februari 2012, laatste update op 1 februari 2012, 723 views

Fractal Design Silent Series , 120mm

Pluspunten

• Zeer stil, voldoende luchtverplaasting, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Minpunten

• Geen.

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 5
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Mijn Fractal Design Define Mini behuizing uitgebreid met twee Fractal Design Silent 120mm fans.
De Silent series fans zijn voorzien van sleeved kabels en worden geleverd met 4 rubber 'fan mounts' en 4 schroeven. De fans draaien op maximaal 1000 rpm en zijn behoorlijk stil, max. 15dBA.
De fans zijn niet gelijk aan de bij Fractal Design behuizingen meegeleverde 120mm fans. De fans hebben 7 'vinnen' i.p.v. 11 en draaien op max. 1000 rpm i.p.v. 12000 rpm. Mede hiedoor zijn de Silent serie fans een stuk stiller. De luchtverplaatsing is wel iets minder maar ruim voldoende om een behuizing goed te koelen.
Als de fan wordt gebruikt als front intake in een Fractal Design (Define Mini) behuizing dan kan de fan, zonder gebruik van schroeven, in het daarvoor bestemde frame worden 'geklikt'.
Ik heb o.a. 2 Silent series fans aangesloten op een fan controller en laat ze draaien op 500 rpm. Lekker stil en toch voldoende koeling.

Heb jij ook een Fractal Design Silent Series , 120mm?

hey,

Ik heb een scyth mugen CPU koeler, met nu 2 normale fans erop, draaien ongeveer op 1000rpm. Push pull effect zegmaar. Zijn twee van deze fans een goed alternatief ? Volgens mij scheelt dat vrij veel in geluid.
Ik heb geen idee of de Fractal fans stiller zijn dan je huidige fans. Het feit dat ze stiller zijn dan de standaard met de behuizing meegeleverde fans komt vooral doordat ik ze zelf op minder toeren laat draaien.