HTC Wildfire Wit Review

Flapdrol94 31 januari 2012, 806 views

HTC Wildfire Wit

Pluspunten

• Het toestel is goedkoop, is gemakkelijk, heeft Android en internet via 3G.

Minpunten

• Wit, mindere camera, gedateerd in 2012

Ik ben al sinds 2010 behoorlijk tevreden over dit toestel. Zonder problemen heb ik al veel gebeld, ge'sms-t, geWhatsAppt en geinternet. Nooit heb ik problemen gehad met HTC, hoewel soms wat met de provider...

Het positieve vond ik aanvankelijk het internet. Nooit had ik het gehad op mijn telefoon, en werkt uitstekend, zelfs midden in de bos- en heidegebieden in Nederland.
Het bereik is over het algemeen goed. Zelfs in Nederlandse heidelandschappen werkt het internet nog redelijk voor zijn (langzame) snelheid, en werkt op 3G niet veel langzamer dan op WiFi, behalve bij EDGE dan.
Gemakkelijk is het toestel naar mijn idee ook, want hij is relatief klein en dus compact, maar heeft net als andere HTC-toestellen mogelijkheden om een groot deel van de bureaubladen naar eigen wens in te richten. Apps download ik dan (net als bij andere Android-toestellen) in de Android Market.
De accuduur is voor een gemiddelde smartphone op zich goed. Men kan op een volle dag de accu wel leegmaken, maar dat is bij andere toestellen met internet vaak erger.

Het witte is op zich niet storend, maar kan wel genant overkomen bij andere jongens.
Het toestel is niet de stevigste ooit. Mede daardoor raad ik een hoesje aan, maar dat doe ik algauw. Toch kan deze tegen een val van 1,5 meter op tapijt, maar is niet aangeraden. Persoonlijk heb ik hem al zovaak laten vallen, de accu viel er zelfs uit, maar weet zich zonder moeite weer op te starten. Stabiliteit is ongeveer hetzelfde als andere HTC-Android-toestellen, wat op zich goed is, maar sommige updates zijn niet even fijn, zeker als je toestel al langzaam is.

Wat betreft de opnamekwaliteit: niet meer van de tijd wanneer ik de review schreef. Op zich kan men er als standaard huis- tuin- en keukencameraman uit de voeten, maar niet als je alles perfect wilt hebben. Meer om gewoon iets even op Facebook te zetten.
Het toestel is goedkoop in verhouding tot andere toestellen uit zijn tijd (bijvoorbeeld de HTC desire). Bij een niet al te duur abonnement was deze bijna gratis.

Heb jij ook een HTC Wildfire Wit?

"maar kan wel genant overkomen bij andere jongens."
Ik vindt dat een beetje onzin, heb hem zelf ook in het Wit. Geen problemen mee, als het nou roze was zou het een ander verhaal zijn.

Ik ben er erg tevreden over en de camera is inderdaad niet super geweldig maar het is dan ook een budget model.
Ik vind het op zich ook een redelijk toestel, en ikzelf gebruik de camera graag. De jongens in mijn klas hebben allemaal een zwarte telefoon, maar misschien ligt het aan mij, maar ik vond het toch opvallen. Ik heb het zelf niet zo breed en had met mijn goedkope abonnement niet erg veel keuze, maar dit sprong er destijds positief uit, zeker in verhouding tot de prijs :)
"maar kan wel genant overkomen bij andere jongens " ?
waarom?
Verder interesante review.
Meer een uitgebreide gebruikers ervaring,maar toch.
Mijn ervaring is dat de camera,ondanks 5 MPx en led flits ,matig tot redelijk is.
En het geluid eveneens ; matig tot redelijk,wellicht wel voldoende .

Het is wel een compleet ding voor die prijs.
Het heeft & kan alles,inclusief GPS en GPS +a.

Wellicht draaid het straks ook op andro´d 4.
Kijk beleving,clips,internet enz,is wel goed te noemen @ 320x 480

***

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 31 januari 2012 19:53]

Heb deze zelf ook gehad, en was er tevreden mee. Alleen vind ik de resolutie toch het grootste nadeel. Het is ook iets lager dan jij zegt. Namelijk 320x240.
Nee,De normale wildfire heeft 320 x240.
de S heeft echt 320x480. :)

Of ,ja dan,in jouw geval, de gewone heeft i.d.d 240x320
de S 320x480,wel beide 3,2 inch".

De gewone heeft dan een hard ware button
om mee te sturen.
De S alleen touchscreen.

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 31 januari 2012 21:06]

Ik heb deze telefoon sinds september 2010 in gebruik. Ik ben er zelf erg tevreden over maar het klopt wat je zegt dat dit toestel anno 2012 wat gedateerd is, maar dat is ook niet zo raar het is tenslotte een toestel van 2010.
Ik kan in het voorjaar mijn abbo verlengen en ik denk dat ik dan voor een Samsung Galaxy S 2 of tegen die tijd een 3 ga, ik vind de scherm resolutie van de Wildfire toch wel erg laag. Mijn vriendin heeft een Wildfire S en deze werkt net even iets sneller en soepeler maar vind ik niet echt een hele grote vooruitgang ten opzichte van de "normale" Wildfire.