Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Wit Review

mkoopmans 31 januari 2012, laatste update op 31 januari 2012, 1.244 views

Samsung Galaxy S II i9100 Wit

Pluspunten

• leuk design
  • scherp beeld

Minpunten

• teleurstellende camera
  • zwakke plastic behuizing

Ik heb afgelopen week maar eens een mobiele telefoon voor mijn vriendin aangeschaft. Natuurlijk wou mevrouw een witte telefoon met goede camera. Ik was meer geÔntresseerd in snelle hardware and een stevig design. Uiteindelijk was ze helemaal weg van de Samsung SII.

Deze telefoon samen met een abbo van Vodafone leek een goeie combinatie. gratis toestel bij een abbo van de eerste 8maanden voor 22 euro, en na die tijd 45 euro.

Toen we deze telefoon hadden afgerekend, ging de verkopen van de des betreffende winkel de telefoon in elkaar bouwen. Ik schrok me de pleuris toen ik zag dat de telefoon bij elkaar gehouden word door een plastic behuizing van nog geen 1,5mm dik. En na navragen bij een aantal mensen, kwam ik er al gauw achter dat als je de telefoon ook maar laat vallen van een hoogte van 10cm of hoger de telefoon een pijnlijke dood sterft.
Voor de prijs van 550 euro verwacht je toch wel een klein beetje kwaliteit in behuizing.

Design is goed, kwaliteit is minder. en ik hou persoonlijk ook van een telefoon die meer weegt als een theezakje.

verder is het een goede snelle android telefoon, die doet wat hij moet doen. goed en snel reageerd op commando's, en een haarscherp Amoled scherm heeft.

ook de camera viel bij tegen, bij voldoende licht zijn de foto's van uitmuntende kwaliteit (op het 4,3"schermpje van de telefoon altans), maar bij schermer of donkerder zijn de foto's, ondanks de verblindende flitser, van een trieste kwaliteit en vrijwel altijd vaag.

verder ben ik nog aan het wachten op de betrouwbaarheid van de telefoon.

al met al geen slecht toestel maar prijs/kwaliteit verhouding is een beetje uit verband.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Wit?

Ik zal je uit de droom helpen over de zwakke behuizing:
Collega van me heeft z'n Galaxy S II van z'n bed laten vallen (circa 30/40cm?), telefoon valt sindsdien om de haverklap uit. Ik droom nog, denk ik.

[Reactie gewijzigd door BeRtjh op 31 januari 2012 15:16]

tsja je hebt goede en slechte ervaringen natuurlijk. Misschien ongelukkig terecht gekomen of er is toch wat meer gebeurd? Maar voor uitvallende telefoons bestaat er zoiets als garantie. (rebooten van de SGS2 is trouwens software-probleem dus ik weet niet of je dat bedoeld?)

edit: 10 cm is ook wel heel erg overdreven, die mensen hebben hem dan op de grond gegooid oid. want het is een hele stevige behuizing.

[Reactie gewijzigd door Res1ght op 31 januari 2012 15:22]

De spontane uitvalling zijn begonnen nŠ het vallen van de telefoon, het lijkt er meer op alsof de batterij af en toe geen stroom meer geeft of kan geven.
Vandaag in de lift liep een asociaal tegen mij op waardoor ik mijn SGS2 uit mn handen liet kletteren. Zit geen krasje op gelukkig. Je moet maar mazzel hebben.

Dit komt waarschijnlijk door het relatief lage gewicht, waardoor er minder potentiŽle energie inzit die dus vrijkomt bij een val als bijv. bij een iPhone of Sensatation

Dat uitvallen is trouwens een bekend probleem sinds een bepaalde firmware van android. Dit gaat in samenwerking met een SD kaart. Update of kaart eruit halen helpt.

[Reactie gewijzigd door rickyy op 31 januari 2012 16:31]

ik heb de SGII nu ongeveer 9 maanden, ik heb hem tig keer laten vallen van een hoogte hoger dan 1m, ik kan je zeggen, het is een hele STERKE telefoon, ik heb enkel 1 krasje op scherm en een klein minescuul barstje.
Het uitvallen had ik ook maar ik heb het probleem verholpen door up te daten naar android 2.3.6.
van de fotokwaliteit kan je de belichting met de instellingen aanpassen.
Voor de rest is het inderdaad een hele goede mobiel ;)
Waarom maakt mevrouw zelf niet een review, aangezien de SGSII toch van haar is...
Een hele slechte review,
"En na navragen bij een aantal mensen, kwam ik er al gauw achter dat als je de telefoon ook maar laat vallen van een hoogte van 10cm of hoger de telefoon een pijnlijke dood sterft"
Dit heb je niet zelf ervaren en je noemt maar een enkele collega op. Dit moet een review zijn met (eigen) ervaring, belevenis, niet van horen zeggen..(anders had je wel een link kunnen geven van een andere review)

"Design is goed, kwaliteit is minder. en ik hou persoonlijk ook van een telefoon die meer weegt als een theezakje" De telefoon heeft voor zijn grootte een laag gewicht maar 116 gram is geen theezak, de iphone weegt 140 gram (20 gram meer......)

Mijn vriendin heeft zelf ook de s2, ze geeft niks om high tech (dat wil niet zeggen dat ze er grof mee omgaat), resultaat na bijna een jaar... nog zo goed als nieuw (zonder een screen protector of case). Ze heeft hem nog niet laten vallen, maar wat knakworst al zegt.
De SGSII is een van de meest verkochte toestellen van samsung, omdat ie zo slecht is 8)7

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 31 januari 2012 17:38]

Als ik de (slechte) review zo lees lijkt het wel geschreven door een Apple fanboy.
Inderdaad wat D0gtag zegt: het is niet eens een eigen review, maar ' van collega gehoord dat vallen van 10cm (hoe ongeloofwaardig is dit?!) een toestel compleet problemen