Motorola Defy+ Zwart Review

mutmong 30 januari 2012, laatste update op 30 januari 2012, 1.440 views

Motorola Defy+ Zwart

Pluspunten

• 'broekzak' compact
  • mooi scherm
  • goede reactiesnelheid
  • voelt stevig aan

Minpunten

• slechte foto's
  • scherm niet krasvrij
  • na maanden een systeem dat uit zichtzelf reboot!

Compact toestel met de resolutie van een 4inch model. Dit zorgt er wel voor dat de pictogrammen en knoppen voor mij iets te klein zijn om precies op te drukken...maar natuurlijk wel haarscherp beeld.
De batterijduur is zoals verwacht: bij instensief gebruik na 1 dag opladen.

Er zit voor mij wel te veel Motorola rommel in het besturingssysteem ingeworteld. Dus ik heb een app. om die rommel niet op te starten.
Er zitten volgens mij wel kleine bugs in bep. standaard apps. Bvb: het alarmsignaal kan ik niet hoorbaar maken zowel niet met agenda alsook met memo. Het lukt me wel als ik hiervoor een andere app installeer.

Het toestel is bij mij al enkele keren uitgevallen; vermoedelijk door dat de sim (zo een model dat kan gereduceerd worden naar microsim) of de sd niet vast genoeg zaten (als ik op de aan/uit druk bovenaan start hij opnieuw op??!!).
Nu heb ik het al een tijdje niet meer voor gehad.

De kwaliteit van de foto's is erbarmelijk (maar ik heb dit niet echt nodig).

Er zit bijna geen vertraging op de bediening en alle apps werken zeer vlot.

Gorilla glass krasvrij: vergeet het maar! Ik heb een al enkele dagen bij een ander gsm toestel in de broekzak gestoken en er staan al minstens twee kleine krasjes op. Hij zat dus niet bij m'n sleutels en toch al krassen!
Screen protector plakken is de boodschap want dat is niet aanwezig op het scherm en zit ook niet in de verpakking.

Heb jij ook een Motorola Defy+ Zwart?

Hallo mutmong,

hoe heet die app waardoor de telefoon die 'rommel' niet opstart???
autorunkiller

GRTZ :)
Nog problemen gehad met automatisch herstarten?
Heb je ooit wifi geprobeerd en daar problemen mee gehad?
Het automatisch herstarten heeft zich nog altijd voor maar niet meer zo frequent als in het begin.
Wifi werkt goed; ook als hotspot.

Waar ik wel problemen mee heb is dat het netwerk soms wegvalt en niet meer terug te halen valt. Dan moet ik het toestel uit schakelen en terug inschakelen. Vandaag had ik dit voor met m'n mobiele internet verbinding alleen.
Het netwerk dat wegvalt en niet meer terugkeert is volgens mij een typisch Android-smartphone probleem want ik ken iemand die dit heel regelmatig voor heeft met z'n Android smartphone.
Even meegeven.
Na enkele maanden dit toestel te gebruiken heb ik het ondertussen wel gehad met dit stuk rommel.
Het resetten komt nl. door het toestel dat te warm krijgt als ik tegelijkertijd bleutooth en mp3player gebruik. Dan zit het toestel even vast als ik naar 'home' ga. Het scherm gaat vervolgens naar uitschakeling om batt te sparen (ik kan niet meer bedienen voor dat gebeurt) en als ik er probeer uit te raken door bovenaan te drukken op de aan/uit begint het toestel te rebooten!!
Het toestel doet ook vele reboots terwijl het in m'n zakken zit maar dat gebeurt volgens mij nav één of meerdere softwareupdates.
Ook al enkele malen meegemaakt dat het toestel volledig vast zit en dat ik de batterij er moet uithalen.
Wees gewaarschuwd!
Ik kon laatst bijna niets meer met het toestel aanvangen (en het was al een tijdje dat toepassingen begonnen raar te doen). Gelijk welke toepassing ik ook probeerde....het ding liep steenvast MUURVAST. Vele keren de batterij eruit gehaald.
Het lukt eerst niet (wegens vastlopen) maar ik ben er dan toch in geslaagd (na het toestel een uur met rust te laten?!..en het heeft niets met de warmte te maken want na 1 uur koelkast kreeg ik er ook geen verandering in) om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. De originele firmware wordt dan uit de backup gehaald en opnieuw geïnstalleerd.
Je kan ook in recovery mode gaan tijdens het opstarten maar ik weet niet meer vanbuiten hoe moet (tegelijkertijd power en volume down indrukken?). Ik heb het alvast zelf nog niet geprobeerd maar dat zou ook moeten lukken als er echt geen leven meer in zit.
Na dit was er geen vuiltje meer aan de lucht!!
Deze zaak doet me sterk denken aan de problemen die ik vroeger had met windows 95 & 98!!!
Jammer dat het zo ver heeft moeten komen. Ik was al aan het overwegen om een ander toestel te kopen (maar de centen ontbraken nog). Gebruiksvriendelijk is anders. 95% van de gebruikers zou dit in mijn geval ook gedaan hebben want het zijn niet allemaal tweakers!
Nog even ter info.
Het heeft niets te maken met apps en om het te verhelpen moet je wel degelijk een tweaker zijn.
Ikzelf heb er een nieuwe ROM (=besturingssysteem) opgezet (met veel moeiete en opzoekingswerk); nl. CM9 maar het is nog afwachten.
Het is een algemeen probleem waar het al veel onderling overleg voor gepleegd is op verschillende internetfora.
Hieronder enkele:

Grtz
TJa....ik heb vandaag dat ding tegen de grond gekegeld! Weeral een reboot zonder dat ik ernaar vraag. Bovendien heeft CM9 ook hier en daar z'n kuren met als hoogtepunt geen mogelijkheid om m'n sim contacten bij te werken. Ongelooflijk dat men hiervoor een betalende app (geloof me ik heb me rot gezocht naar een gratis app) moet naar binnen halen terwijl dit in m'n oude gsm een standaard functie was!
Bovendien wil m'n toestel niet meer koppelen met de pc! een foutmelding in het installeren van de drivers is hier wss de oorzaak. Mss heeft het ook te maken met een niet-origineel OS dat de koppeling mislukt. Voordien was dit ook geen probleem hoe is het dan mogelijk dat het met het nieuwe OS niet meer lukt?!. Losse Mororola mobile driver 5.9.0 geeft ook geen soelaas...en zo gaat het maar door.....
Toestel vliegt buiten. Van zodra er centen zijn iets anders en nooit geen Motorola meer!