Microsoft Wireless Mouse 2000 Review

RobTweaks 29 januari 2012, laatste update op 29 januari 2012, 874 views

Microsoft Wireless Mouse 2000

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Prima prijs/kwaliteitsverhouding
  • Voor zowel links- als rechtshandigen
  • Werk op verschillende besturingssystemen (niet getest)
  • Scrolled lekker
  • Draadloos (2.4 Ghz)

Minpunten

• Batterijen nodig
  • Niet af te stellen in snelheid/scrollsnelheid

Vooraf
De Microsoft Wireless 2000 is sinds enkele maanden in het bezit van mijn zusje. Zelf heb ik deze muis nu enkele tientallen keren gebruikt en ik ben er best over te spreken. Reden te meer voor een review!

Dit is mijn eerste poging tot reviewen. Opbouwende kritiek is meer dan welkom!

Inhoud verpakking
  • Muis
  • Snel start-boekje
  • Ontvanger
  • Twee batterijen
Installatie en compatibiliteit
Op mijn Windows 7-computer was deze muis binnen enkele seconden ge´nstalleerd. Na het uitpakken van de muis hoef je deze enkel te voorzien van de meegeleverde batterijen, de ontvanger in een vrije USB-poort te steken en je kan aan de slag met deze muis.

Deze muis schijnt ook probleemloos ge´nstalleerd te kunnen worden op Windows XP, Vista en, ook al heb ik dit zelf nog niet getest, ondersteunen ook de populaire Linuxdistro's deze muis prima.

De ontvangst is behoorlijk goed te noemen. Op 5 meter afstand is deze muis nog gewoon te gebruiken en ook met een houten plaatje ertussen (bureausimulator) werkt deze muis nog top!

Gebruik
De Microsoft Wireless 2000 muis is een goedkope en simpele tweeknops basismuis voor zowel links- als rechtshandigen. De reactiesnelheid is voor kantoorgebruik ruim genoeg en voor de niet al te enthousiaste gamer ook nog best te doen. Deze symmetrische muis ligt Met zijn ronde vormen naar mijn mening goed in de hand en een genot niets minder dan een genot voor de gemiddelde tweakersarm (soort van muisarm, maar dan anders) te noemen.

Het scrollwieltje is gemaakt van een rubberachtig materiaal, dit zorgt voor een goede grip. Het wieltje draait gemakkelijk en geeft totaal geen weerstand, tijdens het scrollen is het dan ook muisstil. De muis is door de twee batterijen zwaar genoeg en voelt daardoor stabiel en solide aan.

Wat naast het gebruik zelf zeker noemenswaardig is, is dat deze muis op vrijwel iedere ondergrond werkt. Zelfs onze glazen tafel, en een spiegel waren geen partij voor deze muis!

Mijn mening
Het is een handige en simpele muis waarmee eenieder volgens mij prima uit de voeten kan. Een enkele programmeerbare knop aan de zijkant zou deze muis m.i. compleet maken. Als geavanceerde gebruiker, of gamer zou ik toch zou ik iets meer geld uitgeven aan een muis die geen batterijen vreet, of gewoon in een oplader gezet kan worden.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Mouse 2000?

Ik denk dat je microsoft intellipoint is moet downloaden :)

Daarnaast heb ik zelf de mobile mouse 3500 die gebruik een penlite en gaat met gemak een paar maanden mee. Weet niet wat voor batterijen jij nodig hebt. En inderdaad werkt ook deze muis op verschillende ondergronden.
2 AA batterijen. Intellipoint heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik vanmiddgag eens proberen!
Prima review :) Een lekkere basic muis die niet duur is en toch uitstekend zijn werk doet, als ik het zo lees. Het verbaast me wel (positief) dat de muis ook op glas werkt, aangezien lang niet alle optische muizen dat kunnen. Of die uitspraak moet alweer 3 jaar verouderd zijn 8)7

Typo onder Gebruik: "muis ligt Met zijn": Met -> met
Ja, dat verbaast mij ook! Glas/spiegels, je merkt amper het verschil met een houten tafel! Heel soms slaat 'ie een klein stukje over, maar al met al zeker niet slecht te noemen!

Als iemand nog iets mist in deze review, geef dat dan zeker aan, aanpassen kan altijd nog :).

PS: Wel grappig dat een reactie op een vraag in een zelf geopend topic als irrelevant wordt weggeschreven.

[Reactie gewijzigd door RobTweaks op 30 januari 2012 10:30]

Ik heb de bedrade versie. Scrollen vind ik wat minder, maar ik heb tenminste geen muismat meer nodig. En hij ligt heerlijk in de hand :)