Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB Review

blaaaaaaaaaaaat 20 april 2005, 754 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB

Pluspunten

• vrij snelle schijf
  • redelijke ondersteuning (mijn 2de schijf is nog steeds niet vervangen!!!)

Minpunten

• je hebt een diskette nodig voor XP install
  • veel warmte, je kan er een ei op bakken
  • 2x in een half jaar tijd gecrasht

Ik heb deze schijf in oktober 2004 gekocht, in de veronderstelling een betrouwbaar produkt te hebben aangeschaft. Dit bleek helaas niet zo te zijn. In Januari heeft deze schijf de geest gegeven, ik vermoed dat hij gecrasht is, Maxtor accepteerde hem zonder problemen nadat ik hem getest had met Powermax. Heb hem naar Maxtor gestuurd met het RMA nummer die ik van ze kreeg en een week later had ik een 'nieuwe' (refurbished) die helaas na 6 weken ook de geest heeft gegeven. Op zich allemaal geen drama, mijn belangrijke gegevens staan ergens anders, maar het is wel lastig. De backup van een vriend die we er net op gemaakt hadden voor een nieuwe install is helaas wel voorgoed verdwenen, de beste man is dus AL zijn gegevens van de afgelopen 5 jaar kwijt. Nu is het natuurlijk ook niet slim om nooit backups te maken, maar toch, je verwacht een levensduur van iets meer dan 4 maanden! Helaas te laat om dit te voorkomen hoorde ik achteraf in mijn omgeving wel geluiden van mensen die dezelfde problemen met deze schijf hebben. Voor mij nooit meer een Maxtor!

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB , 160GB?

Ik heb zelf een maxtor diamondmax plus 9 van 80Gb die straks in juli-aug drie jaar word nog nooit ook maar iets mee gehad. ik heb zelf nog een ouder model in m`n comp. zitten van 15gb doet het ook nog prima.
Diskette nodig voor xp install???

Verklaar je nader...
S-ATA in windows... vaak geen standaard drivers, dus diskette

heb zelf trouwens de P-ATA versie van deze schijf gehad die ook vrij vlug kapot ging
Betreft het hier de PATA of de SATA versie?
De SATA versie heeft overigens geen diskette nodig om er XP op te installeren. Dat heeft niet zozeer met je disk te maken, als wel met de controller waarop je 'm aansluit. Een SCSI-controller bijvoorbeeld zal doorgaans wel een (meestal bijgeleverde) diskette nodig hebben. Mijn onboard SATA RAID controller valt ook onder die categorie...
Ik heb de zelfde schijf en mobo en bij mij wordt ie niet warmer dan 23 (wel fan gekoeld)
120 gb maxtor schijfje in bezit en een oude 10 gb nog van quantum.

doen nog perfect dienst hoor.

jammerlijke review, maar je hebt misschien gewoon pech gehad. kan je met de beste eens voor hebben, toch?