Specificaties Socket AM3+ met AMD 990FX chipset - Bekijk alle specificaties

Asus Sabertooth 990FX Review

KiLLerBoy_001 29 januari 2012, laatste update op 29 januari 2012, 3.196 views

Asus Sabertooth 990FX

Pluspunten

• Veel USB poorten voor mij te veel maarjah ( snap dat sommige dit als voordeel zien )

Minpunten

• Slechte kleuren heel slecht ( ASUS WHY )
  • Gebogen Sata poorten + Alleen gebogen sata kabel = No go ( gebogen kant kan ook niet op me optische drive )

Layout Score: 2
Erg leuk bord Hoewel deze niet geheel voldoet aan mijn criteria.
De kleuren staan me namelijk echt niet aan ( het lijk of deze in de modder is gevallen er vervolgens overheen is gekotst ) Modder bruin met kots groen.

Uiteraard zullen er genoeg zijn die dit een zeer fijn en mooi bord vinden waar ik ook zeker niet tegenin ga want over smaak val nou eenmaal niet te twisten.

Ondanks bovengenoemde heb ik deze gekozen door de goede prijs / kwaliteit verhouding en bovendien hoef ik er niet steeds naar te kijken.
En daarin valt deze dan ook zeker niet tegen dit moederbord doet het gewoon prima met mijn FX-8150.
Dit geheel ondersteund met 8GB aan 1866 Geheugen.

Heeft met zijn Uefi Bios een mooi overzichtelijk scherm wat overclocken en verdere instellingen een piece of cake maakt ( zoals ik overigens van Uefi gewend ben )

Ondersteuning vanuit fabrikant vindt ik helaas bij Asus altijd wat minder dan Bij bijvoorbeeld MSI om die rede hier de lagere score voor

M.B.T Drivers Vele standaard drivers werden ge´nstalleerd tijdens installatie van het Windows OS
waardoor ik al gelukkig gelijk beschikte over actief internet.
Hiermee uiteraard als eerste de drivers van support.asus.com afgehaald om deze te installeren
helaas namelijk in het verleden slechte ervaringen met CD's van Asus,
vooral het instALL hierdoor bevooroordeeld en daarom de keuze voor online.
Plus dat dit dan de nieuwste versies zijn.

Heeft overigens naar mijn mening overdreven veel USB poorten zou niet weten waarvoor ik deze moet gaan gebruiken alle 12 met toevoeging van USB 3.0 backplate ( die eroverigens niet bijgeleverd zit )
waarmee er nog 3 bijkomen en het totaal brengt op 15 ziet het er wel interessant uit maar naar mijn mening erg overdreven.
Hierin uiteraard de zelfde regel er zijn genoeg mensen die dit wel degelijk nodig hebben.

Zal uiteraard nog in de nabije toekomst deze review verder onderbouwen zodra ik weer thuis ben en hem onder ogen heb :P

Heb jij ook een Asus Sabertooth 990FX?

Reviews door de redactie

Kleur is een kwestie van smaak, ik vind het bord persoonlijk heel mooi! Net zoals alle andere Sabertooth bordjes trouwens ;)

En voor de rest een ietwat karige review, het enige wat ik zie is dat je de kleuren niet mooi vind en dat je vind dat er te veel usb poorten op zitten..
Ik vind dit ook niet echt een goede revieuw. Moest alles twee keer nalezen om te begrijpen wat er staat. Ik zou wat meer gebruik maken van interpunctie.
als de kleuren je niet aanstaan waarom koop je hem dan??
beetje tweaker pakt anders gewoon de spuitbus, en kleurt hem naar eigen wens
omdat zoals ik de review beschreven het ene goede prijs kwaliteits verhouding heeft en ik voor dat geld het overdreven vindt de Asus Crosshair V Formula te nemen die voor mij benodigdheden niks extra's biedt.
Perfect bordje ik heb de 1155 dichte uitvoering(betere airflow) met 16gig ddr3 en de 2600k op 5.0 gig draaien
ff een vraagje: was jouw Sabertooth vanaf het begin ook flink verbogen? Ik vind het raar, heb de mijne net uitgepakt en hij is net zo verbogen mijn oude P5E waar een 1kg zware koeler voor een paar maanden op zat.

Voor de rest oogt hij prima met de militaire kleuren, 't wordt alleen lastig om een GPU en koeler te vinden die bij die kleuren past.
een noctua cooler heeft ook zulke kleuren.
dat tweede is dus ook mijn probleem .

anyway mijne was totaal niet verbogen dus ik zou inderdaad eerst maar eens kijken of deze naar behoren werkt.
Thanx, ik ga de boel idd eerst goed testen want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, dat ie al vanaf het begin krom was.
corsair hx620 voeding
corsair 1866 8gb mem
8150 fx amd
corsair 60gb force 3 gt

xfx 4890 be ( tot nu toe )
dit wist ik ook bij voorbaat nogmaals is de kritiek niet genoeg om te onderbouwen wat ik voor een prijs kwailiteits verhouding krijg waqnt het is gewoon een prima bord vindt hem alleen foei lelijk das alles verder prima tevreden mee
Dan had je ook een blauw plankje kunnen nemen met vergelijkbare features. Welk cruciale feature heb je nu met de Sabertooth, die je met een blauw plankje niet kon krijgen.

Je vind hem foellijk maar toch koop je hem. Daar is niks mis mee maar ik kan dan best begrijpen dat mensen raar opkijken als je hier dan nog een uitgebreid gaat lopen mekkeren hoe lelijk die wel niet is.

En dat je dat als negatieve eigenschap noteerd is natuurlijk helemaal kolder, alsof de kleur bepalend is voor de werking van een moederbord. Wat nog altijd 1000x belangrijker.

Er is genoeg te koop en je had zeker iets vergelijkbaars kunnen vinden.

Nul sterren. dit is amper het predicaat review waardig.