Corsair Force GT 60GB Review

KiLLerBoy_001 29 januari 2012, laatste update op 30 januari 2012, 1.348 views

Corsair Force GT 60GB

Pluspunten

• Snelheid, Stabieliteit, Kleur ( past beter bij de rest van mijn systeem )

Minpunten

• Geen

Deze Corsair aangeschaft bij mijn nieuwe systeem hiervoor helaas wat slechte ervaringen met OCZ Solid states. Weliswaar is dit de eerste Sata 3 variant die ik heb mogen gebruiken.

Snelheid

Bij HDtune test kwam deze er als volgende uit
Minimaal 186.9 MB/sec
Maximaal 378.7 MB/sec
Gemiddeld 270.9 MB/sec
( Deze test is uitgevoerd op een SSD waar windows actief vanaf draait )

Everest geeft hem als volgt
Read test suite
• Linear read begin 416.6 MB/sec
• Linear read Middle 363.6 MB/sec
• Linear read End 500.0 MB/sec
• Random read 527.7 MB/sec
• Bufferes read 497.5 MB/sec
• Average read Access 0.16 ms

Uiterlijk
Afgewerkt met een mooie rode finish lak om aan te duiden dat dit de GT variant is.
Vindt ik dit een zeer mooi uitgerust verpakkinkje.

Eigen mening

Naar het gebruik van verschillende OCZ Solid states ben ik nu overgegaan naar de Corsair Force 3 GT
Waarin slecht een van de 4 OCZ solid states me niet in de steek heeft gelaten problemen VariŽrend van Wordt niet meer gevonden tot read errors. Vondt ik het tijd voor wat anders.

Dus was mijn zicht gevallen op de Corsair OCZ 60GB Force 3 GT
Naar deze getest te hebben lijkt deze in mijn optiek sowieso wat sneller te werken hoewel mijn gehele systeem hier ook mee te maken kan hebben.

Deze is in ieder geval een stuk stabieler waarin ik bij de OCZ al 2 keer een DOA had

Beide gebruiken de Sandforce controller Maar heeft minder firmware updates nodig om stabiel te zijn dan de OCZ variant.

Zeer fijne Solid state die precies doet wat ik wil zonder alle problemen van sommige andere
en vele malen stabieler dan de OCZ kanshebbers.

Heb jij ook een Corsair Force GT 60GB?

ga dit ook wle doen maar ben nu niet thuis ga ze vanavond nog even bijwerken
Bluepenguin verheugt zich daar op, zou zelf namelijk ook graag iets dergelijks willen gaan aanschaffen ;)

Mooie hardware in jouw configuratie hoor...
sabertooth, deze corsair FX-8150 :Y)
opzicht nette review,
maar je onderbouwt je punten niet ik heb hem namelijk ook
maar wat getallen daar worden tweakers wel geil van :D
miss de volgende keer HDtune 2.55 een keer draaien of CrystalDiskMark of zo?
voor de rest kunnen er wel wat foto's bij

het zijn maar tips he :9 !
ik kan het zelf ook niet maar kijk maar wat je er mee doet!
over twee maanden ook even de xfx 7970 dual fan erin :P
Best wel aardige specs en testresultaten :) Ik dacht dat ssd's een lineaire datadoorvoer zouden moeten hebben, maar je plaatje van HD Tune is juist grillig. Merk je bij meerdere runs van HD Tune dat de grillige vorm hetzelfde blijft, of verandert die elke keer? In dat laatste geval zou het kunnen dat de SSD andere dingen doet terwijl je aan het testen bent.

Je mag overigens nog wel wat aan je spelling doen. In de zin "Waarin slecht een van de 4 OCZ solid states me niet in de steek heeft gelaten problemen Varierent van Wordt niet meer gevonden tot read errors. Vondt ik het tijd voor wat anders." zie ik al 5 spelfouten, interpunctie en puntjes op de e niet meegeteld.
Heb deze SSD ook al een paar maanden en heb er echt nog nooit iets aan hoeven doen!
Geen firmware updates, geen errors of wat dan ook.
Heb je een game pc of erg goede hardware in je pc over het algemeen en je hebt nog geen SSD, dan maak je best wel veel winst met zo'n ding!

Echter als ik nu de keus zou hebben, of deze Corsair, of de samsung 830, dan zou ik voor de samsung gaan. Niet omdat ik deze gebrekkig vind, maar samsung heeft, volgens mij, een nieuwere controller erin zitten en voor 30 euries meer heb je de 128GB versie, wat natuurlijk nog leuker is :P

Misschien wat foto's bij de review is ook leuk, zowel los als in de pc :)