Samsung Syncmaster 223BW Zwart Review

Jewest 30 oktober 2007, 8.142 views

Samsung Syncmaster 223BW Zwart

Pluspunten

• grote van het beeld
  • contrast

Minpunten

• Glimmende rand met zonlicht
  • snel smerige vingers op de rand

Ik heb de SyncMaster 223BW bij paradigit(utrecht) gehaald voor 300 euro. In een opwelling, want ik ging eigenlijk voor een 500 GB usb drive.

Vorige monitor:
Acer, FP563 15 inch max 1024 * 768

Verpakking:
Alles is netjes verpakt, sommige kabels 2 keer in plastic.

In elkaar zetten:
Makkelijk als je de handleiding leest, aan de achterkant kan de kap er vanaf zodat je erbij kunt. had ik dus niet gezien.

Eerst indruk:
Damn, wat een grote monitor.

Kleuren:
Nadat ik gespeeld heb met de instellingen, is het een lekker beeld om naar te kijken. De internet instelling is goed voor mij.

Ghosting:
Geen mening hierover, de pc wordt gebruikt voor internet. De specs van de pc laten het niet toe om high end games te spelen.

Pixeldefecten
Tot nu toe geen defecten kunnen vinden, ik gebruik DTP om dit te testen.

Featureset
Ik was speakers gewend met mijn oude monitor, was geen top kwaliteit maar een mp3 kon je nog wel horen. misschien koop ik er later nog wel boxen bij. Dit is het enige wat ik mis bij de monitor.

Contrast en helderheid
Zwart lijkt echt zwart, met de kant tekening dat het nu over dag is.

Vormgeving
De rand moet je van houden, als iets glimmend je stoort neem deze dan niet.

Stabiliteit
het is redelijk stabiel, hoe heb ik dit getest?
1. monitor pakken en naar voor en achter duwen. hoe snel staat het weer stil.
2. monitor pakken en 1 hoek optillen.

@Update 2007-10-30.
Monitor werkt nog steeds naar behoren, zo goed zelfs dat ik mijn ouders er 2 heb laten kopen. mensen wisten niet wat ze overkwam.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 223BW Zwart?

"snel smerige vingers op de rand"

een monitor brengt je beeld, dus hoef je er ook niet met je vingers aan te zitten :+
Weet ik.. ;)
maar de vorige monitor had dit niet. dus het viel op.
heb ook zo een monitor en een sync master 940NW als je ze naastelkaar zet het is identie het zelfde beeld
en je monitor is voor naar te kijken niet om met je vingers op te zitten
heb er zelf geen last van
In een opwelling, want ik ging eigenlijk voor een 500 GB usb drive.
Gevaarlijk. En slecht voor de portemonnee. :)
Heb hem zelf ook, tot nu toe tevreden over de prestaties, binnenkort ook maar eens een review schrijven. Ik ben ook niet zo tevreden met de rand: zeer gevoelig voor vingerafdrukken, die komen erop als je de monitor verplaatst. En het ding is ook super krasgevoelig, heel zachtjes met je nagel oid (of met een grof stofdeeltje onder je doekje) over de rand gaan levert een zichtbare, maar onvoelbare kras op, hopelijk valt dat weg te polijsten, moet ik samsung maar eens over mailen.
Maar voor de rest ben ik dolblij met dit apparaat! Heerlijk groot en goed beeld.
Heb nu zelf een SyncMaster 203B, welke ik in de breedte wil upgraden. Ik zit dus te twijfelen tussen de populaire 226BW en deze monitor. In feite heb ik dus nog een aantal vraagjes welke onbeantwoord zijn.

1. Ik heb iets gehoord over het feit dat de blauwe power button veel licht geeft, en dat je de lichtsterkte bij sommige monitoren kon instellen. Wat is hiervan waar?

2. Wat zijn nu (behalve de 2ms ipv 5ms, het prijsverschil en het lager contrast) de concrete verschillen tussen de 223BW en 226BW?