Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart Review

Gaaiz 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 1.551 views

Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel en stabiel in verhouding met prijs
  • Correctie donkere foto's

Minpunten

• Goedkope hardware (camera/microfoon)

Heb inmiddels de Samsung Galaxy Gio enkele maanden in gebruik, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben:

In eerste instantie verwachtte ik helemaal niets van deze telefoon, gezien de zeer lage prijs. Na het uitpakken viel me echter gelijk op dat het scherm erg mooi en scherp was, en dat de mogelijkheden nog zeer uitgebreid zijn. Tevens lag de telefoon gelijk goed in de hand. Bij deze enkele punten:

Snelheid:
De Galaxy Gio bladert met gemak door alle menu's heen. Ook internetten is geen probleem voor deze telefoon. Ga er echter niet van uit dat je zware games kan spelen... Spelletjes als Wordfeud is uiteraard geen probleem.

Geluid:
Tijdens het bellen is soms te merken dat de kwaliteit van het geluid en de microfoon niet optimaal is. Bij de microfoon is dit vooral te merken bij opnemen van harde geluiden (zoals een bandje). Dit ging met mijn vorige "dure" smartphones een stuk beter.
De kwaliteit van de speaker voor het draaien van muziek is echter wel van goede kwaliteit.

Stabiliteit:
Gelijk na uitpakken heb ik de laatste firmware geinstalleerd, en ik heb na bijna een half jaar slechts 2 maal meegemaakt dat de telefoon uit viel. App's lopen ook stabiel zolang de telefoon dit grafisch trekt.

Accuduur:
Ik heb altijd Wordfeud (Free, met reclame dus) en Whatsapp aan staan. Daarnaast gebruik ik zo'n 15 a 30 minuten per dag internet, en staat WiFi zo'n 6 uur per dag ingeschakeld. Als laatste ben ik ongeveer 30 a 60 minuten per dag aan het bellen. Toch trekt deze telefoon het vrij lang voor een smartphone, in de meeste gevallen houdt deze het zo'n 2 dagen vol.

Camera:
Opvallend is dat deze telefoon in donkere ruimtes (bijvoorbeeld in de kroeg) vrij goede fotos maakt! Bij het maken van de foto is alles op het scherm zeer donker, maar het resultaat ziet er alsnog goed uit! Het blijft echter een goedkoper camera, dus heel scherp zijn ze niet. Ook zit er geen flitser op de telefoon, wat echter dus behoorlijk wordt goedgemaakt.

Bereik:
Ik heb soms het gevoel dat het bereik niet geheel optimaal is, echter voor de prijs voldoet deze ruim.

Samenvatting: Voor deze telefoon kocht ik altijd smartphones in combinatie met een abonnement met een waarde van ongeveer 400 euro. Nu ik ben omgeschakeld naar Sim-Only had ik dit toestel aangeschaft en ik moet zeggen dat ik hier totaal geen spijt van heb. De telefoon doet alles wat ik van deze verwacht en heeft me zelfs op enkele punten positief weten te verrassen.

Voor mensen welke een goedkope losse smartphone zoeken is deze naar mijn mening een perfecte keus.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart?