Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40D5720 Review

stefan-smit20 28 januari 2012, laatste update op 28 januari 2012, 1.537 views

Samsung UE40D5720

Pluspunten

• mooi design
  • 4 hdmi ingangen
  • mooi geluid
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• onduidelijke handleiding.
  • klem voor de kabels blijft niet plakken.
  • scart aansluiting blijft niet goed zitten.
  • hardware knoppen niet zichtbaar.

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Inleiding:

Na lang sparen en overleggen, hebben mijn broer en ik een nieuwe tv gekocht. Na veel reclame en winkels hebben bekeken, viel onze keus al snel op een samsung tv. Dit omdat de kwaliteit en het ontwerp ons erg aansprak.

Reden van aankoop:

de volgende foto zegt volgens mijn mening genoeg over de reden van de aankoop.
Juist, dit was niet echt een tv om mee te gamen, als we dat deden zaten we 1 meter van de tv af.

aankoop en installatie

We hebben de tv gekocht bij BCC voor 645 euro, er was een actie van -18% op tv's.
Toen de verkoper de doos ophaalde, viel het eerste al gelijk op: de doos was klein. Veel kleiner dan ik had verwacht. dat komt natuurlijk omdat de tv maar 3cm dik is. Het gewicht van de doos viel ook mee, maar de verkoper was zo aardig dat hij de tv in de auto heeft gezet. Thuis aangekomen begon eerst de grote schoonmaak, hele kast leeg halen, schoonmaken en stofzuigen onder de kast. Na alles uit de doos hebben gehaald begon het lezen van de instructies van het monteren van de voet. Dit is mijn eerste minpunt. Ik vond de handleiding erg onduidelijk. Maar een echte tweaker laat zich niet zomaar kennen, en heb het dan ook samen met me pa en ma binnen 5 minuten klaar gekregen. We hebben de tv eerst op de kabel aangesloten, omdat we nog geen kastje en kaartje hadden van ziggo. Ik kan 1 ding zeggen, kijk nooit analoog met een hd-tv. Het ziet er niet uit. De dag erna gelijk kastje opgehaald bij mijn neef weg. Helaas was dit geen hd ontvanger alleen de kwalitieit was al wel veel beter.

kabelmanagement

Bij de tv wordt een klem geleverd die je op de tv kan plakken. In eerste instantie leek dit erg handig, zolang het plakkertje maar blijft plakken. Dit is dus niet het geval. Na de 3 weken dat we de tv in bezit hebben, is het plakkertje alweer zowat los. Het tweede minpunt.

aansluitmogelijkheden

Voor onze situatie, zijn er genoeg aansluitmogelijkheden. Omdat de tv zo dun is, zijn een paar grote aansluitingen, zoals de tulp en de scart aansluiting vervangen voor een andere aansluitingen met een verloop stukje. Bij de scart is dit niet echt goed bevallen. De aansluiting blijft namelijk niet goed hangen. Omdat de scart aansluiting zo zwaar is, blijft hij niet goed in de aansluiting zitten. Dit hebben we opgelost door de kabel te laten rusten op de kabel klem. Minpunt 3.

het scherm

Het scherm is werkelijk prachtig. echter heeft deze wel wat ongemakken.
Zwart is niet echt zwart, zoals eerder aangegeven in een tweakers.net review van de samsung 40d6500
Tijdens het kijken van een film, Harry Potter, via de xbox, kwam er op het eind een vreemd verschijnsel.
Wat zwart moest zijn, werd een soort roze achtige kleur. Misschien kwam dit door de dvd of de xbox.
Dit was tot nu toe de enige keer dat dit gebeurde.

het geluid

Het geluid is erg mooi voor een tv, veel beter dan onze oude tv. Verwacht er echter niet teveel van.
Het is en blijft een tv. Uiteraard beschikt de tv over een optische ingang, voor een home cinema set.

vormgeving

Het design van de tv vindt ik erg mooi, het lijkt alsof het scherm zweeft omdat de poot doorzichtig is.
het enige nadeel aan het design vindt ik de hardwarematige knoppen.
wacht we hadden het toch over knoppen?? juist dat is het:
De knoppen zijn niet goed zichtbaar, en er zit geen verlichting achter. Als je dus niet weet dat er knoppen zitten, zul je ze ook niet gauw opmerken.

conclusie

De tv voldoet aan alle verwachtingen en heeft een mooie weergave.
Echter zijn er kleine dingetjes die beter hadden gekund.
naast deze kleine kritiek punten, zijn we blij met de aankoop van de tv.

Heb jij ook een Samsung UE40D5720?

heb deze tv speciaal gekocht voor mijn xbox omdat ik op ongeveer het zelf scherm deed game als dat jij deed. deze tv presteert soms nog beter als andere tv's. bij echt zwart beeld zie ik die vlekken ook niet alleen bij donkerblauw beeld is dit wel het gevaal vrij irritant in iedergeval. voor de rest goede review je had alleen misschien wat meer op de specs kunnen ingaan.
dat klopt inderdaad. bij helemaal zwart schakelt het scherm zich zelf uit. het is vooral zoals je al zei bij donkerblauw. zeer irritant.

ga binnenkort nog wat meer toevoegen aan de review, zoals de extra functies en de specs zoals je al zei.