Logitech Mini Boombox Review

LocK_Out 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 5.037 views

Logitech Mini Boombox

Pluspunten

• Bizar geluid.
  • Tot op een hoog volume zuiver geluid.
  • Mooi vormgegeven.
  • Touchpad
  • Volume onafhankelijk instelbaar.
  • Accuduur.

Minpunten

• Bass niet heel krachtig.
  • Rubberen (grips) strips aan de onderkant houden bij hoog volume de boombox niet op zijn plaats.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Omdat de speaker van mijn HTC Desire HD nu niet echt om naar huis te schrijven is, besloot ik om een draagbare bluetooth speaker aan te schaffen.

Mijn oog viel eerst op de nieuwe "Soundlink" van Bose, maar deze vond ik met zijn prijskaartje van 299,- voor het geplande gebruik toch echt iets te prijzig.
Mijn oog viel daarom op de een stuk gunstiger geprijsde "Logitech Mini Boombox"

Over de "Logitech Mini Boombox" ben ik zeer enthousiast, de speaker heeft een moderne ietwat futuristische vorm die mij direct aansprak.
Van binnen zie je twee ronde speakert'jes en tweeter'tjes zitten, met aan de achterkant een kleine bass/subwoofer.

Ik verwachtte niet heel erg veel van het apparaat, maar na het volume vol open gezet te hebben op beide apparaten, was het volume zodanig hoog dat twee mensen niet op normaal volume meer kunnen communiceren. Dit verbaasde mij enorm.

Alles (wat nodig is) onderbouwd op een rijtje:
Positief:

Touchpad: Waarschijnlijk het duurste onderdeel van heel het apparaat, maar wel erg handig.

Volume onafhankelijk instelbaar: Het meest onhandige bij telefoons is vaak de "trapsgewijze" manier van volume instellen, zo kan je het volume van de boombox onafhankelijk van het bluetooth gekoppelde apparaat instellen, erg handig!

Negatief:

Bass: In de bass is niet heel veel geld gestoken, bij max volume gaan de bass en speakers het welbekende "kraken".

Rubberen strips (grips): Deze zouden de boombox op zijn plaats moeten houden, maar helaas is dat bij een hoog volume niet het geval, de boombox gaat dan springen en gaat er als je niet oplet zo vandoor (erg onhandig bij tafelranden, etc.Een rubberen matje eronder is dus aan te raden.

Kortom, voor de niet al te veeleisende muziekliefhebber met een slechte (telefoon) speaker een must have (voor op de WC :D), wil je wat meer volume/pit, dan raad ik je toch aan om voor de "Logitech Wireless Boombox" te gaan.

Heb jij ook een Logitech Mini Boombox?