Trust GXT 18 Gaming Keyboard Review

Uittenbogaard 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 924 views

Trust GXT 18 Gaming Keyboard

Pluspunten

• "rubberen" toetsen idee werkt goed
  • Ziet er leuk uit
  • Leuk voor de prijs

Minpunten

• Mediatoetsen werken niet (windows 7)
  • toetsen zitten dicht op elkaar
  • backspace is zeer klein
  • statuslampjes van caps/num zijn niet te zien
  • "ergonomische" polssteun is niet echt ergonomisch

Ik heb dit toetsenbord gekozen n.a.v. een beperkt budget. De functies die ik wel wilde hebben waren onder andere de mediatoetsen en de polssteun, die beiden aanwezig zijn.

De eerste indruk is leuk, maar al snel bleken de volume up/down en mute niet te werken, die ik toch erg vaak gebruik. Drivers hiervoor zijn er niet, opnieuw aansluiten en/of installeren werkt ook niet. Veder zitten de toetsen toch erg dicht op elkaar en lijkt het toetsenbord, net als bij sommige Asus laptops, iets naar links geschoven te zitten. Daarnaast is de backspace toets even groot als een normale toets. Dit is natuurlijk een kwestie van wennen, maar kan vervelend zijn.

Wat de polssteun betreft, dit zal denk ik persoonlijke voorkeur zijn, maar ik vind hem te kort. Als ik met mijn relatief kleine handen op het toetsenbord lig dan ligt mijn pols alsnog op het bureau, en dan zit de steun alleen maar in de weg.

De oranje toetsen zijn wel fijn, en geven inderdaad meer grip en voelen goed aan. Het geeft het toetsenbord ook een beter uiterlijk. Uiteindelijk dus een redelijk toetsenbord voor de prijs, maar je moet er van houden.

Heb jij ook een Trust GXT 18 Gaming Keyboard?

Redelijk mee eens. Bij mij (windows 7 64 Bit) werken de media toetsen gewoon. Over de lampjes en pols steun daarentegen ben ik het compleet mee eens. Die lampjes zijn niet goed te zien.

bedankt voor de review, kan ik die van mij weer eenegzins aanpassen :)
Hee, ik ben dan toch benieuwd hoe je die mediatoetsen werkend hebt gekregen? Deden die het direct met het aansluiten?
Bij mij wel. Moet wel zeggen dat dat een wonder is, aangezien andere trust tobo's het dus gewoon niet deden
Heb hem voor 2,50 op de kop getikt alleen met een spaanse layout :) . Gebruik windows 7 en inderdaad de multimedia toetsen werken niet , ook als me pc na bepaalde tijd in slaapstand gaat gaat deze niet meer aan en moet ik de pc weer helaam uit zetten , vrij irritant .

Even later : nu werkt eigenlijk wel allemaal naar behoren vreemd genoeg . Ook de multimedia knoppen.

Wat ik wel een beangstigende knop vind is de on/of knop boven de F9, hoop niet dat terwijl vol in een online potje die aangeraakt wordt .

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 20 maart 2012 17:11]

is idd redelijk Tobo
idd de oranje "grip" toetsen voelen lekker aan
de media toetsen boven aan werken bij mij wel gewoon
en JA de "power/slaap" stand toetsen boven aan Tobo had er echt wel af gemogen!

heb hem gelukkig gratis gekregen en nu tijdje in gebruik ( sinds Oktober 2011)
had eerst een vet standaard Tobo

Ga wss overstappen naar Logitech G110