Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Razer BlackWidow Review

MiliaanR 27 januari 2012, laatste update op 27 januari 2012, 1.040 views

Razer BlackWidow

Pluspunten

• Goede toetsenlayout.
  • Elke toets is aanpasbaar.
  • Goede bouwkwaliteit
  • Lekker type geluidje op de achtergrond

Minpunten

• Hoge prijs, maar is het geld zeker waard!
  • Maakt herrie!

Ik wou al een tijd lang een echt fijn toetsenbord en muis. Het ging eigenlijk vooral tussen Razer en Logitech, maar ik kende alleen de naam Razer terwijl ik de G-lineup van Logitech vaak gezien had. Ik ben dus maar gaan uit zoeken wat Razer was, en ik werd echt verrast door de mooie strak afgewerkte toetsenborden en muizen van Razer, maar er hangt jammer genoeg ook een hoog prijskaartje aan Razer wat minder het geval is bij Logitech.
Waar het vooral tussen ging bij mij was:
- G110 Logitech
-Razer BlackWidow

Uit eindelijk ben ik dus maar voor de BlackWidow gegaan vooral toen ik las dat de BlackWidow berekend was op 50.000.000 aanslagen en een van de Logitech toetsenborden maar op 3.000.000 aanslagen. Toen dacht ik van, je krijgt dus waar voor je geld, nu moet ik nog zien hoe lang die mee gaat maar ik heb er veel vertouwen in en tot nu toe is hij het geld zeker waard!

Toen kreeg ik mijn BlackWidow binnen en de doos zelf was ook erg goed afgewerkt, ik kreeg daardoor echt het gevoel dat ik een kwaliteits product had gekocht. En toen ik de doos op maakte kreeg ik dat gevoel nog veel meer. De kabel van dit toetsenbord is bijvoorbeeld gesleevd! Dit ziet er dan ook erg netjes uit.

De ergonomie op dit toetsenbord is ook echt super, de toetsen zitten precies op de plek waar ik wil dat ze zitten! Elke toets is bovendien zelf programmeerbaar maar hier maak ik nog geen gebruik van. Overigens was het toetsenbord layout wel even wennen maar nu wil ik niet meer anders. Voor mijn handen is dit echt het ultieme toetsenbord! Tevens zitten er ook nog twee pootjes onder het toetsenbord waarmee je hem hoger kan maken.

De vormgeving is erg goed alleen jammer dat ze gekozen hebben voor Zwartelak, ik kan nu precies zien waar mijn handen het toetsenbord raken :P Het Razer lampje aan de voorkant vind ik er zeer strak uitzien. Het toetsenbord voelt qua gebruikte producten heel duur en goed aan. En volgens mij kan dit toetsenbord heel veel mee maken voordat hij pas kapot gaat, hij weegt wel iets van een kilo wat onhandig kan zijn als je hem vaak vervoert.

De prijs is jammer genoeg erg hoog, je beslist niet zo maar even dat je zo'n duur toetsenbord gaat kopen. Het is in mijn ogen prijs waard maar de prijs heeft wel een hoge drempelwaarde je moet echt beslissen dat je nu in een keer iets goeds koopt.
Ik raad dit toetsenbord zeker aan!

Edit: Pas op dit toetsenbord maakt herrie! Als je een headset draagt maakt het niet veel uit maar zonder is het echt erg :*) Koop als je geen herrie wil de stealth edition, dit toetsenbord is niet geschikt voor omgevingen met veel mensen die met jou of iemand anders willen communiceren. :)

Heb jij ook een Razer BlackWidow?

Lawaai? Dit is het normale geluid voor een mechnanisch toetsenbord. Dat weet je als je een mech koopt! :D

Prachtig geluid trouwens! Fantastisch toetsenbord! :)
Nou, niet alle mechanische toetsenborden maken zoveel geluid als deze. Toetsenborden met Cherry brown switches maken toch wel wat (relatief) minder geluid dan dit toetsenbord met Cherry blue switches. Toetsenborden met Cherry black switches zijn relatief met de blauwe zelfs stil.
De blauwe maken echt wel een herrie hoor. Het geluid is qua toonhoogte ook een stuk hoger dan bij andere switches, dat maakt het er niet beter op.
De prijs is inderdaad erg hoog, voor de mechaniek moet je betalen. Wat vind je van het lawaai?

Ik kan je wel zeggen dat die meerprijs voor een mechanisch toetsenbord elke cent waard is. Razer moet het met dit moderne ding nog bewijzen, maar mijn mechanische IBM M uit 1996 wordt elke dag intensief betypt, ziet er nog als nieuw uit en werkt ook gewoon als nieuw. Alleen weegt 'ie bijna 2,5 kilo en maakt hij zoveel lawaai dat je geen normale gesprekken meer kunt voeren.

Edit: mijn IBM M was destijds meer dan 200 gulden. Zo zie je maar weer, dat het dus elke cent waard is :)

[Reactie gewijzigd door roland83 op 27 januari 2012 21:15]

Hehe over het geluid valt wat te zeggen, maar ik heb er haast geen last van vanwege de headset die ik op heb! Maar als ik zonder headset type dan maakt ie wel veel geluid ja :P