Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Tower, 4 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Sileo 500 Black Review

Andrew van der Plas 26 januari 2012, 614 views

Cooler Master Sileo 500 Black

Pluspunten

• Isolatiemateriaal aan binnenzijde kast.
  • Voorgemonteerde koelers.

Minpunten

• Te weinig posities voor de harde schijf.
  • SSD nauwelijks te plaatsen vanwege front-USB.
  • Teveel 5.25-bays (5 stuks. Wie heeft deze allemaal nodig?).
  • Frontpaneel brak bij demontage.
  • Monteren van videokaart etc. geeft problemen met bevestiging (moest alles vastzetten met extra schroef).

Heb deze kast gekocht om een supermachine te bouwen (zie specs). Ik zou deze kast niet nogmaals aanschaffen. Met name het tekort aan HD-ruimte (slechts 3) en de weinige ruimte die zit tussen een ATX-moederboard en de HD's spelen parten.

Het is nagenoeg onmogelijk Sata-kabels te plaatsen, vanwege deze krappe ruimte. Was een heel gepriegel (eens maar nooit meer).

Ook de montage van videokaart, USB-panel etc aan de achterzijde was een drama. Met clipjes kun je deze dingen vastzetten, maar druk je een USB-kabel in de gleuf, druk je het panel de kast in. Je moet dus alles vastzetten met extra schroeven.

Ik kon niet 2 SSD's monteren in de kast. Slechs plaats voor 1, dus die andere zit er losjes in.

Heb 2 schijven via brackets moeten vastzetten in de 5.25-bays. Kostte weer een extra 10.

Te weinig voedingskabels voor Sata-schijven. Heb daar ook verloopstekkers voor moeten gebruiken.

Ik zou deze kast dan ook niet willen aanraden.

• Asus Z68 pro/gen 3
  • Asus 560 GTX Ti
  • OCZ SSD ( 2 stuks)
  • 5 HD's (2 maal 2 in RAID)
  • DVD-brander

Heb jij ook een Cooler Master Sileo 500 Black?

Reviews door de redactie

Je had natuurlijk vooraf kunnen weten dat vijf schijven en twee SSD's niet mogelijk zouden zijn, kwestie van specs en reviews lezen dus dat mag je eigenlijk als negatieve eigenschap opvoeren dunkt me. Daarnaast lijkt het me niet echt een kast voor een "supersysteem", al was het maar vanwege de bescheiden koelmogelijkheden.

Maar ja, berouw komt na de zonde. En al doende leert men.............

=edit: typo-

[Reactie gewijzigd door Puppypower op 26 januari 2012 16:18]

Ik sluit me hierbij aan, het is juist een prima kast, alleen moet je er niet shit in proppen die in een bigtower thuishoort. Ben het er wel mee eens dat 5x5.25 ook wel 4 had mogen zijn.
Klinkt een beetje als een keuken van 3 meter in een ruimte van 2 meter te proppen. Voor wat je er mee wil heb je gewoon de verkeerde kast gekozen. De kast is dus niet slecht, je keuze wel. ;)