Specificaties 500GB 2.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Rikiki Go 500GB Zilver Review

De Fluppe 26 januari 2012, laatste update op 26 januari 2012, 361 views

LaCie Rikiki Go 500GB Zilver

Pluspunten

• Mobiel
  • Voeding over USB

Minpunten

• USB Boost werkt niet op x64-besturingssystemen
  • Uitval bij slechte kabel

Mobiliteit Score: 5
Reden van aankoop:
Ik had een 250GB schijf in een Icy Box-behuizing, deze werd veel te klein en ik was het gedoe met die voeding en de grootte van de schijf beu. Daarom ging ik op zoek naar een 2.5" schijf en 500GB was op dat moment goed betaalbaar. Ik vond de LaCie een strak uiterlijk hebben en met 66 (Media Markt Antwerpen) was de prijs zeer goed.

Prestaties, featureset en compatibiliteit:
Het gaat hier om een USB2.0-product, in de praktijk haal ik hiermee 30MB/s. Dit is ongeveer wat ik verwacht had. Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld was toen ik zag dat de beloofde USB-boost software van LaCie niet compatibel is met x64-besturingssystemen. Zelfs een jaar na aanschaf is hier nog geen update voor geweest.

Stabiliteit en betrouwbaarheid:
De meegeleverde USB-kabel is een kort stug ding dat je opzij aan je schijf kan hangen voor transport. Voor gebruiksgemak nam ik dan maar een andere kabel, echter viel de schijf dan regelmatig uit omdat deze soms niet genoeg stroom kreeg, met beschadigde bestanden tot gevolg. Uiteindelijk een betere kabel gevonden, met ontstoorder op, en de problemen waren van de baan.

Heb jij ook een LaCie Rikiki Go 500GB Zilver?