Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart Review

De Fluppe 26 januari 2012, laatste update op 26 januari 2012, 499 views

Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart

Pluspunten

• Prijs: ¤399
  • Scherp beeld
  • Makkelijke installatie
  • Veel aansluitingen

Minpunten

• Geen 1080p over HDMI vanaf PC

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik kocht deze TV in Juni 2011 samen met mijn PS3 in promotie voor slechts ¤399. De TV zat in een handige verpakking, zonder té veel plaats in te nemen. Het aansluiten en installeren ging zeer vlot, ook heb ik onlang een firmwareupdate gedaan welke zeer vlot ging.

Van de aansluitingen gebruik ik zelf de analoge aansluiting voor TV-signaal, de HDMI-aansluiting voor mijn PS3 en momenteel de VA-aansluiting voor mijn PC. In het begin sloot ik mijn PC aan via HDMI, echter wijzigde het beeld dan soms naar een roze-groene setup, om dan soms vanzelf weer normaal worden. Na een lange tijd zoeken toch de handleiding nog eens genomen, daaruit bleek dat de TV geen PC-signalen over HDMI zou ondersteunen in 1080p. Uiteindelijk heb ik hiervoor dan de VGA-kabel gebruikt en buiten het feit dat ik nu een extra kabel nodig heb voor geluid is er geen enkel verschil, het beeld is haarscherp. Wel heeft de TV wat last van ghosting, maar ik merk het enkel als ik erop let en tijdens het spelen van bijvoorbeeld Starcraft 2 merk ik er helemaal niets van.

Conclusie: jammer van het PC-signaal, maar hij doet perfect waar ik hem voor wil gebruiken en ik zou hem zo opnieuw kopen!

Heb jij ook een Sony Bravia KDL-32EX600 Zwart?

Ik weet niet of het nog relevant is maar ik heb sinds kort ook mijn pc aangesloten op deze tv met 1080p en had in het begin ook lasteeds van die rare beelden. Nu heb ik in de software van mijn gpu de pixel type (oid) veranderd en heb ik nergens meer last van.
Ik heb mijn PC uiteindelijk aangesloten via VGA, waardoor de problemen van de baan waren. Geluid regel ik via hoofdtelefoon of afzonderlijke receiver, dus HDMI was helemaal niet noodzakelijk. Bovendien ondersteunt de TV geen 1080p van een PC over HDMI, zag ik in de handleiding.
Ik had het ook eerst via vga gedaan en losse aux kabel. Zie toch dat de tv 1080p en 60hz ondersteund bij mij