Specificaties 21,5" @ 1920x1080 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG E2251S-BN Zwart Review

ChaosRay666 28 januari 2012, 1.536 views

LG E2251S-BN Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • full-HD
  • vormgeving
  • tilt
  • knoppen mooi weggewerkt

Minpunten

• Dual Package werkt niet
  • geen kleurtemperatuur instellingen
  • VESA aansluiting heeft geen nut, tilt mechanisme zit IN het scherm vewerkt

INTRODUCTIE
Nou sneuvelde Me daar toch Mijn 2de monitor..... dus op zoek naar een degelijke maar niet te dure monitor.

Ik bezit reeds een LG E2240T-PN en ben daar zeer tevreden over en ging dus kijken wat deze nu zou kosten... maar helaas niet meer leverbaar anders natuurlijk voor 2 dezelfde gegaan.
Aangezien ik een LG fan ben , ben ik gaan kijken welke het dan werd...uiteindelijk viel Mijn oog op de E2251S-BN ( de S-versie aangezien ik alleen nog een VGA-poort vrij had op Mijn MSI HD6670)

VORMGEVING& Specs

Het is een zeer dun scherm (11,9 mm), de edges lijken iets of wat gebrushed te zijn. De menu knoppen zijn mooi weg gewerkt aan de onderzijde.
  • Soort schermopbouw : LCD
  • Beeldschermgrootte in inch : 21.5 inch
  • Beeldscherm :LG E2251S-bn
  • Beeldformaat :16:9
  • Kijkhoek :170
  • Helderheid :250 cd/m▓
  • Aanraakscherm :Nee
  • Responstijd (ms) :5
  • Verstelbaar beeldscherm :Ja (tilt)
  • Dot / Pixel Pitch :0.248 mm
  • Contrastratio :5000000:1 (dynamisch)
  • Horizontale frequentie :83 KHz

Accesoires
Standaard wordt er een VGA D-sub kabel meegeleverd
Driver-CD
Stroom adapter
ook zou het scherm een "dual package" hebben...maar helaas dat werkt dus NIET als je 2 LG monitors hebt waarvan 1 het niet ondersteunt. Ik gebruik hier inmiddels een ander programmatje voor (Display Fusion Pro)

Callibratie
Het scherm geeft geen kleur temperatuur aan en verschilt van de E2240T. Ik heb uiteindelijk een spyder2 gebruikt om beiden schermen het zelfde kleur profiel te geven. Na callibratie met de spyder2 kijkt het scherm ietsje "warmer" en worden huidskleuren beter weergegeven ( zonder een rode of blauwe tint)

Het scherm heeft 3 ingebouwde kleur profielen die Mij niet bevielen vandaar de callibratie met de spyder2

Gaming

voor gaming werkt hij perfect, zeer heldere beelden zelfs bij de zwartste horror games.
Ik heb zelf niks gemerkt van ghosting of edge-clipping.

Ik ben zeer tevreden over de prestaties en beeldweergave, de vormgeving is mooi en omdat hij zo dun is kun je hem zo goed als overal kwijt zonder dat hij teveel ruimte in zal nemen. De "tilt" functie is een leuke extra en kan voor sommige gebruikers handig zijn.
Je krijgt waar voor je geld , wat ik niet anders verwacht van een LG

EDIT
Het scherm heeft de schroefgaten voor VESA 75 MAAR de standaard naar de voet kan NIET verwijderd worden zonder dat je je garantie opgeeft !!
Het "tilt" mechanisme zit namelijk IN het scherm verwerk, dit is een tegenvaller en het beter over nagedacht mogen worden.....

• HAF922 modded
  • ASRock 790GX-PRO
  • 8GB G.Skill Ripjaws 1333MHz C9
  • MSi HD6670
  • Logitech LX8
  • LG E2240T-PN
  • Logitech G19
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een LG E2251S-BN Zwart?

My bad, sorry...

Bij Mij zat hier een sticker over 1 van de schroefjes...kom er later achter dat dat een sticker van de webshop is en gaat over HUN garantie en niet de garantie van LG zelf
Geen probleem om de monitorvoet te verwijderen: door 2 schroefjes te verwijderen kun je de afdekkap verwijderen waarna je toegang hebt tot de 4 schroeven waarmee de poot aan de monitor vastzit. Niks geen garantieverlies: works as designed.
Bedankt voor je bevindingen.
Gelukkig kan je het scherm wel aan de muur bevestigen.
Zelf ben ik van plan dit scherm aan te schaffen en aan de muur te hangen. Nu is het scherm vrij dun, dus zou je het heel dicht tegen de muur kunnen bevestigen. Maar hoe zit het met de stekkers? Zitten die aan de onderkant? Of aan de achterkant,zodat het scherm altijd een stuk van de muur af hangt?
de stekkers zitten aan de achterkant, dus je scherm een stukje van de muur hangen. je kunt echt 90 graden connectors aanschaffen waardoor hij een stuk dichter op de muur kan hangen.