Apple iPod Nano V4 8GB Zilver Review

EricJFKleijssen 13 oktober 2011, laatste update op 28 juli 2017, 3.108 views

Apple iPod Nano V4 8GB Zilver (Product gekocht)

na bijna 10 jaar dagelijks trouw gebruik ........ ........ doet ie 't nog steeds!!!!

Pluspunten

• degelijkheid, kwaliteit, intuitieve bediening
  • zeer handzaam formaat
  • gebruikte materialen
  • instelmogelijkheden
  • ook in song doorspoelen
  • schier onbegrensde speellijst mogelijkheden
  • na 10 jaar trouwe dienst nog steeds up and running

Minpunten

• wennen aan de positie van t wiel wanneer je t ding in de hand hebt (ontwikkeling iPOD-duim :-)

Geluidskwaliteit Score: 5
...Na meerdere MP3 spelers versleten te hebben, van "Dunlop" (Airmiles) tot en met Sandisk alles eindigend in drama's met onwerkbare knoppen, uren wachten op database refresh bij elke start (Sandisk) en na 1 week spontaan verlies van toegang tot nummers (alle modellen) uiteindelijk in San Francisco (gefrustreerd door wederom geen muziek, en dat op vakantie!) de Apple store binnengewandeld en de 8GB nano (rood) gekocht.... wist op dat moment helemaal niets van de nieuwheid van dit model want was al bijna twee weken niet online geweest... prijs is gezien de dollarkoers zeer gunstig :-) $199 + tax = ongeveer $215 .... met de huidige dollarkoers dus erg leuk!

My God .... net als Heinz ketchup en Coca Cola ... welke andere ... eindelijk een MP3 speler die werkt, fantastisch! Het apparaat werkt echt super! Ik heb de Sandisk gelukkig kunnen retourneren (Dixons) en er een hele leuke !JBL luidspreker-standaard voor in de plaats genomen ... ook op mijn bureau nu eigen muziek zonder zelfingenomen kakelende DJ's! GEWELDIG!

Ik mis alleen zo'n hoekje waar je het lusje van de koptelefoon doorhaalt maar aan de andere kant: t ding is licht genoeg (en waanzinnig dun..hierbij vergeleken zijn mijn eerdere MP3-spelers bakstenen) om aan de goed klikkende jacket te hangen en zit toch meestal in mijn borstzakje.

Batterijduur is ook honderd keer beter dan van mijn eerdere ervaringen.
Nu ga ik uitkijken naar een connector voor in/aan mijn auto/radio-cd zodat ik nix meer met usb-sticks of CD-rommetjes hoef te klooien...gewoon overal mijn nano ... ideaal.

Overigens: ik heb voor de rode (product)RED gekozen, naast mijn voorliefde voor rood vond ik het ook prettig meteen een steuntje naar een goed doel te sturen. Weet niet of die hier ook te krijgen is maar ja, de werking van t apparaat is gelijk welke kleur de cover heeft zo lijkt me - haha

- Update 13 oktober 2011 (!!)
Excuses voor het - destijds - niet plaatsen van foto's maar dat leek me gezien de populariteit van deze iPod en navernante overvloed aan plaatjes op internet een beetje overbodig. Nu alsnog een paar foto's zoals ie er nu uitziet. Dagelijks gebruik, nauwelijks tear&wear .. alleen de verchroomde achterzijde is iets 'matter' geworden.

- As we speak - 13 oktober 2011 - is dit apparaatje nog steeds in trouwe dienst en luister ik elke dag van- en naar werk naar de muziek op dit ding, al sinds september 2007 ... dus minimaal 2x per dag een uur muziek en nog steeds zonder morren, batterijduur nog steeds ruim een week (eerder 2 weken) voordat ik ga opladen.
Ik heb ooit op een Franse site (MacWay) zo'n 5000mAh externe batterij gekocht.... een paar keer nodig gehad in trein want vergeten op te laden.... zelfs terwijl ik muziek afluister laadt ie toch nog op en is ie binnen een kwartier 'afgetankt' voor weer ruim een week plezier.
Ik kan niet voor anderen spreken maar mijn ervaring met de degelijkheid van dit ding en de intu´tiviteit van bediening al met al een dikke 10+ en het geld dubbel en dwars waard!

-- Over de werking nog even dit: De coverflow werkt leuk maar gebruik ik nauwelijks, de 'genre' indeling is leuk en handig maar ikzelf luister naar zoveel verschillende muziekgenres dat afspeel lijsten daarop gebaseerd mij snel vervelen. Erg handig is overigens ook de instelling voor maximaal volumeniveau. Leuk is de toevoeging nu - ik heb geen idee sinds welke update - van lyrics weergave.
Wanneer ik na maanden m weer aan iTunes koppel wil ie wel eens vastlopen, dan even resetten en alles isweer ok. Slechts ÚÚn keer alles opnieuw moeten laden maar dat kwam meer door een wisseling van mijn iTunes-PC dan aan de Nano zelf.
Veel meer valt er over de bediening niet te zeggen anders dan dat t zo intuitief werkt dat zelfs een kind er zo mee uit de voeten kan.

update 10 mei 2013:
'even afkloppen' maar hij doet t nog steeds! ... elke werkdag uur heen en uur terug reis en opdrukke flexplekken ook tijdens het werk - opladen 1 x per 14 dagen gemiddeld (bijladen).
nog steeds dik tevreden!

update 28 juli 2017:
na bijna 10 jaar dagelijks trouw gebruik ........

........ doet ie 't nog steeds!!!! _/-\o_
accu nog steeds top (geen BT of WiFi vandaar), laadt m niet continue op maar alleen als ie (bijna) helemaal leeg is.
Heb nog wel oude brede kabeltjes en verloop stekkertje dus dat is ook geen probleem.

kortom: SUPERRRRR !

Heb jij ook een Apple iPod Nano V4 8GB Zilver?

foto's graag :*) :9~

[Reactie gewijzigd door rvd50 op 20 september 2007 16:15]

.. bij deze alsnog (ok, een paar avonden later, maar toch.. :) )
vanavond

(zijn genomen, morgen op t net)

[Reactie gewijzigd door EricJFKleijssen op 21 september 2007 02:04]

leuke korte review, je verteld over het algemeen meer over je verleden met Mp3-spelers dan de iPod zelf, daar kan je evt nog wel wat bij schrijven.
voor je edit ==> betterijduur moet volgens mij batterijduur zijn.
thanks, heb net de typo verbeterd :p

en ook iets meer over de werking verteld :)
yup :) :D hehe still going strong :)
nu een iPad2 rijker en in afwachting van de 4S als vervanger voor mijn probleem-HD2 heb ik de laatste tijd veel discussies over voor- en tegens van Apple ... na zoveel 'gehannes' met hardware ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit van Apple's hardware (ook nu weer met de iPad2) ...
... dus dacht ik, kom , laat ik die review maar eens updaten :p
Haha nice! Heb zelf ipod classic, ipad 2 en een iphone 3gs. Vind het genieten en wil het liefst nog macbook erbij :)
Ik had een vraagje,
Mn vader zit op dit moment in America, en natuurlijk had ik de opdracht meegegeven om een nieuwe iPod mee te nemen. Maar die kon het niet vinden :) Nu weet ik dat ie over een paar dagen vanuit San Francisco terug naar NL vliegt. Heb jij toevallig de naam/adres van de zaak waar jij de ipod hebt gehaald? ik zag op de site van ipod dat er een stuk of 8 verschillende zaken ziten, die iPod dealer zijn.
alvast bedankt!
Bij RadioShack (electronica-keten) hadden ze alleen de Shuffle op voorraad en moesten ze de Nano bestellen (niet handig 1 dag voor retourvlucht :-) maar uit de beroemde CableCar rollend (centrum) liep ik ergens de hoek om recht tegen een hele grote witte appel-neon-reclame aan... da's mooi dacht ik :-) hier moeten ze m hebben haha

...een hele mooie snoepwinkel is dat...er komt nog wel tax bij 6% geloof ik (bonnetje ligt thuis ergens :-)

succes!

Store Address
One Stockton Street
San Francisco, CA 94108
(415) 392-0202

How to get here: The Apple Store San Francisco is located on the corner of Ellis Street and Stockton Street near Union Square.

From the East Bay: Take 80 West towards San Francisco. Take the Fifth Street exit towards the Golden Gate Bridge. Bear right on Fifth Street. Turn right on Ellis Street.

From the North Bay: Take 101 South towards San Francisco and cross the Golden Gate Bridge. Turn right on Divisadero Street and then left on Geary Boulevard. Continue on O’Farrell Street and turn right on Stockton Street. Turn right on Ellis Street.

From the Peninsula: Take 280 North to the Sixth Street exit. Continue on Sixth Street and turn right on Bryant Street. Turn left on Fifth Street and then turn right on Ellis Street.

From BART or MUNI: Take the Powell Street Station. Exit Union Square.

>>nu ook met routebeschrijving :-) <<

[Reactie gewijzigd door EricJFKleijssen op 20 september 2007 16:23]

geen dank :-) daar zijn we 'tweakers' voor

laat ff weten of t straks gelukt is, ben wel benieuwd!
jep het is gelukt! hij zat precies waar je zei :)

echt een top apparaat. gebruiks gemak dat ik van apple gewend ben en glashelder display!
fijn! ik geniet er ook dagelijks van! wat een mooi apparaat, echt top
Voor in de auto is de makkelijkste oplossing een FM-zendertje (bijvoorbeeld instellen dat 't 'broadcast' op 97.00 en dan op de radio luisteren naar dezelfde frequentie). Signaal gaat 1m ver ofzo.