Sirtec Plus and Power 560W Review

Asiamania 20 september 2007, laatste update op 20 september 2007, 754 views

Sirtec Plus and Power 560W

Pluspunten

• Stabiel
  • Goedkoop
  • Duurzaam
  • Cable management
  • Power Watcher

Minpunten

• eigenlijk geen

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb gekozen voor deze Sirtec omdat destijds in hardware.info de Sirtec voeding als beste uit de test kwam tussen 62 andere voedingen (editie (HWI 2/2006). Na nader onderzoek te hebben gedaan blijkt Sirtec OEM fabrikant te zijn van voedingen. Veel merken kopen voedingen van Sirtec en plaatsten daar een sticker met hun eigen merk op. Sirtec produceert voor zover ik heb kunnen achterhalen voor Thermaltake, Chieftec en Yesico.

- Foxconn 590 SLI
- Sparkle 8800 GTS 320
- AMD X2 6000+
- 2x 1GB DDR 800
- MACS TEC koeler (extra stroom verbuik 120 watt) :+

Dan de voeding zelf:
Het gaat om een 560 watt voeding van het merk Sirtec / high power. De naam high power is erg afgezaagd maar zegt wel wat de voeding doet. High power leveren 8)7

3x separate 12 volt lijn.
Automatische Fan control

Gadget Powerwatcher:
De voeding is voorzien van een zeer leuke gadget de power watcher. Dit is een LED waar je kunt aflezen hoeveel watt je systeem verbruikt. Erg grappig dus met name omdat ik een TEC koeler heb die dus aanspringt wanneer de CPU te warm wordt. Dan zie je het wattage gewoon omhoog springen. Enige nadeel is dat de powerwatcher achter op de voeding zit en je dus deze niet altijd ziet.

Cable management
Omdat ik een volledig acrylic case heb en een hekel heb aan kabelzooi is de Cable management van deze voeding perfect. Helaas blijft het toch een rotzooi in mijn kast door alle andere kabels (geen aanrader een acrylic kast).
De kabels bijgeleverd met de voeding zitten netjes in een apparte doos alle kabels zijn netjes gesleeved en voorzien van krimpkousen.

Working conditions
Ik draai mijn systeem in een overgeclockte toestand.
- VGA Core 650Mhz, geheugen 855Mhz
- CPU 3,4 Ghz (niet slecht voor de AMD 6000+)
- Geheugen via geheugen controller automatisch verhoogt
De performance zouden hoger kunnen maar MOBO wil niet echt OC'en. |:(

De benchmarkscore in 3dmark 2006 ligt nu op 9780 (arghh 220 punten mis ik)
De voeding dient nu onder Full load bijna 400 watt te leveren. (2e 8800 ben ik voor aan het sparen en dus later zal de voeding meer moeten leveren :9 ).

Ik kan helaas niet testen hoe stabiel de voltlijnen zijn, maar er zijn beveiligingsystemen ingebouwd voor under en overvolten. Mijn systeem is nog nooit uitgevallen om wat voor reden dan ook. Dat was dan de stabiliteit test :O

De voeding doet zijn werk op een stille en "stabiele" wijze. Het geluid van de voeding is zeer acceptabel, mede door de fan control. Deze voeding wordt aangeboden met een B-prijs maar levert werkelijk A kwaliteit. Ik ben zeer tevreden over deze voeding en durf deze voeding zeker aan te bevelen.

Hoop dat dit jullie helpt bij een eventuele keuze van een voeding.

Heb jij ook een Sirtec Plus and Power 560W?

Zeer nette review ;)
Ik denk dat je hiermee mensen wel kunt overtuigen :)

[Reactie gewijzigd door Mnix91 op 20 september 2007 13:10]

thanks, ik doe mijn best. ben er achtergekomen dat je wel degelijk goede spullen voor weinig geld kan kopen. (ben minder merk bewust geworden)

[Reactie gewijzigd door Asiamania op 20 september 2007 13:18]

Ik heb dit ding ook gekocht. Maar zit me nu kapot te ergeren op het geluid wat ie produceert. Een heel irritante brom/zoem en de rotatiesnelheid ligt idle veel te hoog tussen 1200-1400 vd1650 (bij nette temps huidige systemen). Had ik toch liever 2 tientjes meer uitgegeven voor bv die zalman die hier op nr 1 staat.
Zoom zat 'm in specifieke voeding omgewisseld no problem.