Specificaties Res. horizontaal: 4.800dpi, verticaal: 4.800dpi, kleurendiepte: 48bit - Bekijk alle specificaties

Canon Canoscan LiDE 210 Review

GdeHNewbie 23 januari 2012, 2.998 views

Canon Canoscan LiDE 210

Pluspunten

• Snelheid en standaard om verticaal te gebruiken.

Minpunten

• Drivers en daardoor kunnen de specificaties niet normaal behaald worden.

Driverkwaliteit Score: 1
Scankwaliteit Score: 3
Snelheid kleur Score: 4
Snelheid zwart Score: 4
Features Score: 3
Ik heb deze scanner gekocht om afgedukte foto's in te scannen.
Dat zou gezien de specificaties van b.v. 4800dpi mooi resultaat moeten geven.
Een foto van 10x15cm kan helaas maximaal op 1200dpi ingescand worden omdat Canon vind dat het bestand anders te groot wordt. De 1200dpi instelling kan je overigens niet met de intuitieve instellingen vinden, maar zit nogal verstopt (het is een "Uitvoerresolutie"), hogere resoluties zijn helemaal onvindbaar maar kunnen in dit veld met de hand ingevuld worden. De helpdesk van canon geeft aan dat dit veld "Uitvoerresolutie" de helft is van de gescande resolutie, maar dat heb ik niet kunnen controleren.
De "gegevensgrootte" die Canon maximaal toestaat is 100MB en dat is ongeveer 10x15cm op 1200dpi, een grotere foto op 1200dpi inscannen gaat dus ook niet.
De TWAIN(-compatible) drivers laten geen resulitie toe die groter is dan 600dpi.
Alles bij elkaar is de hardware vrij snel en kwalitatief waarschijnlijk wel goed, maar de drivers van deze scanner zijn om te huilen.
Ik heb diverse keren contact gehad met de Canon helpdesk om dit resultaat te behalen, maar echt gelukkig ben ik natuurlijk niet met dit product!

• Acer Aspire 7551G
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Canon Canoscan LiDE 210?

Als je tegenwoordig een scanner nodig hebt kun je beter een van de professionele en duurdere HP of Epson modellen kopen. Tweedehands op MP dan wel te verstaan, voor een spotprijsje.
Dit is natuurlijk geen review maar meer een klacht.

Ik heb zelf de scanner ook en ik ben er zeer content mee.
Hij scant heerlijk snel (veel sneller dan mijn vorige scanner)
En wordt van stroomvoorzien door één enkele USB stekker.
De scanresultaten ben ik ook zeer tevreden mee (scan voornamelijk foto's)
Daarnaast vindt ik de prijs/kwaliteit/mogelijkheden erg goed in vergelijking met andere scanners.

Tegenwoordig is er op scannervlak niet veel meer te koop.( veel mensen hebben een multifunctional)
Als je een goede betaalbare scanner zoekt blijft eigenlijk alleen deze Canon LiDE 210 over.
Lukt het jou om de scanner aan de praat te krijgen met de nieuwe drivers (2016) van Canon? Mij niet in ieder geval in Windows 10.