Seagate Barracuda ES ST3400620NS, 400GB Review

kikkervis 17 september 2007, 631 views

Seagate Barracuda ES ST3400620NS, 400GB

Pluspunten

• Performance
  • Betrouwbaarheid

Minpunten

• Geluids productie

Om dagelijks van mijn server een backup te kunnen maken een extra harde schijf gekocht. Omdat betrouwbaarheid belangrijk was heb ik gekozen voor het ES model van de barracuda. Deze heeft een hogere MTBF als de standaard schijven.

Inbouwen ging probleemloos, ook met de extra "Nexus Technology DiskTwin Aluminium Retail" koelblokken. Voor het aansluiten een losse SATA controller er bij gekocht. Windows 2003 herkende de schijf probleemloos. Met het tooltje van Seagate kan je zelf de performance van de schijf instellen, naast parameters die de error correctie controleren.

Performance van de schijf is goed.

Enige nadeel is het geluid. Deze schijf is natuurlijk eigenlijk bedoeld als nearline storage, en de schijf geeft een vervelende brom. Deze wordt niet gedempt door de Nexus en is doordringend hoorbaar. Gelukkig draait de schijf alleen 's nachts als er een backup geschreven wordt, anders zou ik het een probleem vinden.

Heb jij ook een Seagate Barracuda ES ST3400620NS, 400GB?