Shuttle XS35GTV2 SFF Review

SanderI 22 januari 2012, laatste update op 22 januari 2012, 1.087 views

Shuttle XS35GTV2 SFF

Pluspunten

• Klein
  • Energiezuinig
  • Stil

Minpunten

• Harddisk bracket kreeg ik maar met 2 van de 3 schroefjes vast

Deze Shuttle barebone heb ik gekozen voor een klein en energiezuinige HTPC te bouwen. Formaat en geluidsproductie waren voor mij belangrijke factoren voor het kiezen van deze barebone. Aangezien deze fanless is er geen geluidsproductie. Tevens is hij lekker compact zodat hij mooi in het audio/tv meubel past.

Uitpakken en assembleren
De shuttle zit verpakt in een zachte hoes en op zijn plaats gehouden door piepschuim. Tevens zit in de doos de voeding, hdd bracket en een voetstuk verpakt.
Met slechts één schroef aan de achterzijde kan de Shuttle worden opgemaakt. De zijkanten kunnen, nadat de schroef eruit is, los geschoven worden. Ok we zien nu aan een zijde ruimte voor een slimline cd/dvd/br speler en aan de andere zijde is er plaats voor het geheugen en een 2,5" harddisk. De harddisk moet worden bevestigt met de bijgeleverde bracket. Om de bracket vast te maken zijn er 3 schroefjes benodigd (ook bijgeleverd), maar ik kreeg slechts 2 van de 3 netjes erin geschroefd zonder geweld. Dus heb ik de 3e schroef maar laten zitten. De harddisk zit trouwens hierdoor nog steeds prima vast.
Vervolgens het geheugen erin geklikt, dat ging zonder problemen. Enige resterende was nog de slimline dvd speler. Deze schuif je vanaf de buitenkant erin en wordt vast geklemd in de behuizing.

Installeren OS
Als OS heb ik gekozen voor Windows 7 Pro N. De N versie heeft geen zaken als Media Player in zich. Toch niet nodig aangezien ik XBMC erop ga draaien.
Windows installeren is geen enkel probleem. Op een andere pc heb ik de laatste drivers van Shuttle gedownload en de graphics drivers van de Nvidia site. Allemaal geïnstalleerd en Windows loopt als een zonnetje.

XBMC
Ik wil hier niet heel ver op in gaan. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je binnen XBMC in de settings hardware accelaratie aan zet. Zodoende worden alles films door de GPU afgehandeld. 1080P, bluray speelt allemaal soepel!

Energiezuinig
Shuttle geeft aan in de specs 20W bij idle en 29W bij full load. Ik heb er zelf even een kilowatt uur meter tussen gedaan om te controleren of dit ook zo is.
Windows idle : 22W
XBMC HD film afspelen : 25 - 26W

Overal dus heel netjes :)

Heb jij ook een Shuttle XS35GTV2 SFF?

Nog tevreden over je toestel?

Ik heb dezelfde besteld met deze specs:
- Shuttle Barebone XS35GTV2 iNM10, SATA300, HDMI
- Kingston 1x4GB, DDR3 SODIMM, PC8500, CL7
- OCZ SSD 2.5", 128GB, SATA300, Octane
- Samsung DVD-/+RAM SN-208BB/BEBE 8x/8x/5x Slimline (zwart)
- Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 NL 1u 64bit OEM

Totaal: 390¤ (ex. BTW)

Als hij draait zal ik ook eens een eerste review maken... :)

[Reactie gewijzigd door david72 op 2 maart 2012 15:55]