Intel Core 2 Quad Q6600 Review

RabaeyssNewbie 17 september 2007, 1.873 views

Intel Core 2 Quad Q6600

Pluspunten

• Snel
  • Krachtig
  • warmteproductie met stockkoeler is acceptabel
  • Prijs (gekocht voor 230 euro)

Minpunten

• geen

Toen de prijs van de quad core q6600 van intel zo ontzettend daalde in juli moest ik gewoon deze processor hebben.
Het verschil met een intel pentium 4 is gigantisch.

Overal werd geschreven dat de quad core eigenlijk 2 dual cores bij elkaar zijn en dat deze ontzettend veel warmte gaven.
Daarom had ik mij voorzien en heb ik de Scythe Infinity "Mugen" als cpu koeler erop geplaatst. (deze is ontzettend goed maar ook heel groot en moeilijk monteerbaar) Ook heb ik nog 2x 120mm antec tricool ventilatoren is mijn case zitten voor een goede regelbare airflow.
Op dit moment is mijn cpu nog veel koeler dan mijn oude pentium 4 was.

Deze week heb ik daarom mijn cpu wat overgeklokt en draait deze op 3.2GHz ipv 2.4 GHz, met een temperatuur van 52 graden als de processor volledig wordt gestressd.

-------------
Zeer krachtige cpu en als je er een goede koeling op steekt is hij nog zeer goed overklokbaar. Vond het een zeer goede aankoop.

Heb jij ook een Intel Core 2 Quad Q6600?

Meer advertenties

Niet echt een review je geeft meer aan wat er in je case zit dan dat je daadwerkelijk over je cpu praat.
Je kunt de review aanvullen met gegevens zoals temperatuur, benchmarks, eventuele overclock result.

Probeer deze programma's eens:
- Core Temp
- Cinebench
- superPi
- 3Dmark 06 cpu
- enz...
Wat voor steppings heb je ? B3 lijkt me ?

Zoja, dan vind ik het heel knap dat je de temps zo laag houd.. Heb zelf namelijk ook een Q6600 en die temps zijn zonder overclock al vrij warm :) Al komt er nog wel een nieuwe koeler op.. En wil ik me dan aan overclocken gaan wagen met dit heethoofdje..

Maar DNS666 die hier ook in bezit is van een Q6600 heeft hem gelapt en alles en die haalt stressed 70 graden met een Scythe Infinity met 2x 120 mm fans..

Dus dan vindt ik 52 graden erg knap..

Aangezien het me sterk lijkt dat je in Juli een met G0 stepping hebt kunne bemachtigen..
Ben ook benieuwd, wat voor stepping je hebt
52 graden als ie volledig gestressed wordt op 3,2Ghz? Gedurende hoeveel tijd? En weet je zeker dat je alle 4 de cores stresst??? En dus niet maar 2 met bijv. Orthos?
Want als je bijv. na 10 uur stressen van alle 4 de cores, je temps nog rond de 52 graden hangen vraag ik me af: Waarom niet nog verder oc-en? 8-)
Welk progje beveel jij aan om met 4 cores te kussen stressen ? ;)