Specificaties 17,3" (1600x900), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Samsung RC730-S02NL Review

patreve 24 maart 2012, 1.267 views

Samsung RC730-S02NL

Pluspunten

• Stabiel besturingssysteem! (Tot nu toe.) Mooie vormgeving! Start snel op! (Het aan en uitzettten in de slaapstand duurt ook maar werkelijk 2 a 3 seconden.) Makkelijk in het aansluiten op de tv m.b.t. de blu-ray speler! Stil!

Minpunten

• Besmettelijk voor vette vingers! Bij het afspelen van een blu-ray disc met de laptop op de tv, kan de laptop niet worden dichtgeklapt. (Hij gaat dan in slaapstand.)

Na ruim een week, min of meer intensief gebruik, is de laptop nog niet één keer vastgelopen. Wat een verschil met Vista! (Bij mijn vorige pc liep Vista al vast tijdens het installeren...)

Het een laptop die er mooi uitziet, eigenlijk is hij in het echt mooier dan op de afbeeldingen die je kunt vinden op internet.

Tot nu toe is de laptop zo stil als een "pluisje in de wind" en ook de temperatuur blijft laag, zelfs na een paar uur te hebben gedraaid voel je niet of nauwelijks de laptop warmer worden.

Het scherm geeft een mooi beeld, wanneer je de laptop open klapt spiegelt het beeldscherm redelijk maar wanneer je dan de laptop aanzet verdwijnt dit. (Nog geen ervaring buiten met zonlicht op kunnen doen.)

Aanvulling:

Het is nu ruim twee maanden geleden dat ik deze labtop in gebruik heb genomen en nog steeds ben ik erg tevreden over het apparaat! :) De laptop loopt nog steeds lekker soepel en heeft tot nu toe nog niks raars laten zien! (Het apparaat is tot op heden nog geen één keer vastgelopen.) Fijn om te merken dat Samsung ook zijn best doet om een betrouwbaar product te leveren op de computermarkt!

Heb jij ook een Samsung RC730-S02NL?

Aanvulling:

Het leek er op dat er een foutje in het besturingssysteem aanwezig is, want het was niet mogenlijk om via energie beheer direct een aanpassing in het schema te maken. Samsung heeft een programma op de achtergrond draaien en dat heet Fast start, dit moet men eerst via taakbeheer uitschakelen en dan pas kun je de verschillende optie's voor de functie van de aan/uit knop en deksel wijzigen.
Ik ken je situatie niet, maar ik heb een andere laptop van Samsung uit de RC series en met het programma Easy Display Manager kun je met een combinatie van de toetsten Fn+F5 gewoon het beeldscherm op zwart zetten. Als ik een filmpje over HDMI afspeel hoef ik de laptop niet dicht te klappen - de laptop staat in de kast onder de tv. Beeld wordt gecloned zodat ik met een app op mijn smartphone de muis en het toestenbord eventueel nog kan bedienen, zonder tegen 2 schermen aan te kijken.

De laptop op de foto's heeft deze toetsen ook. Ik vind vooral de sneltoesten voor het volume en de brightness erg netjes en strak weggewerkt van Samsung - en zeer gebruiksvriendelijk.
Hallo Zerthis, bedankt voor jouw reactie!

Precies en dat was dus ook mijn probleem! Ik wilde niet tegen twee verschillende beeldschermen aan moeten kijken. Bij de eerste film die ik wilde kijken ging het mis, laptop ging in slaapstand bij het dichtklappen van het beeldscherm.

Ik kreeg de tip om eens in het energieschema te kijken en daar de instellingen te veranderen die te maken hadden met het dichtklappen van het beeldscherm. Ik vond ze wel maar kon ze met geen mogenlijkheid benaderen of veranderen. Via Google ben ik erachter gekomen dat dit aan het programma Fast start ligt, wat bij een laptop van Samsung op de achtergrond meedraait en het helpt bij het supersnel opstarten vanuit de slaapstand.

Als je het programma éénmalig even uitschakeld, kun je dus wel de instellingen van het beeldscherm en het al dan niet in slaap/sluimerstand gaan bij het sluiten van de deksel veranderen. Dit hoef je maar één keer te doen, bij de volgende keer dat je de laptop opstart draait Fast start weer mee. Wil je dan weer wat wijzigen moet je het proces gewoon herhalen.

Nu heb ik de mogenlijkheid om een Dvd of Blu-ray af te spelen, ik klap het beeldscherm dicht (Beeldscherm zelf schakelt wel uit.) en sluit de laptop via HDMI aan de tv en leg het weg of opzij. Geen twee beeldschermen en geen openstaande laptop die ergens in de weg staat.
het in slaapstand gaan als je het scherm dichtklaps is een optie in windows hoor.
Je kunt die ook zetten op geen actie ondernemen, dan heb je geen last meer daarvan
Hallo Denskie, bedankt voor de reactie en ik ga het gelijk aanpassen! :)