Samsung NP-NC210-A03NL Review

-Ronaldi- 20 januari 2012, laatste update op 20 januari 2012, 267 views

Samsung NP-NC210-A03NL

Pluspunten

• Mooi ontwerp en bouwkwaliteit, verbluffend goed scherm en autonomie.

Minpunten

• Geen verlichte toetsen.

Mooie ontwerp en prima bouwkwaliteit. Verbluffend goed scherm qua inkijkhoek, reflectie en weergave.
Het geluid is redelijk basic maar luid genoeg.
Zeer goede autonomie => tussen de 6 & 8 uren afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Weinig warmteproductie en zo goed als geluidsloos. Prestaties zijn behoorlijk (in acht genomen dat het een netbook is).
Mooi ding is een tool van samsung met de naam "fast start"; zoals de naam al laat vermoeden haal je de netbook daarmee supersnel uit de slaapstand met de "space"-toets.
Een lichte linux-distro zoals bijv. Lubuntu of Xubuntu maken het helemaal een plezier.
De standaard windows starter versie heb ik een upgrade gegeven naar ultimate; alhoewel ik bang was dat het systeem zou vertragen heb ik het gevoel dat alles vlotter draait? Aero draait dan ook vlekkeloos.
Ik heb tegelijkertijd ook wel het ram-geheugen een upgrade gegeven van 1 naar 2Gb, vandaar misschien ?
Nog geen moment spijt van de aankoop; zou zo meteen dezelfde terug kopen :) (299)
Enige minpunt misschien is het ontbreken van een 3G-modem en verlichte toetsen, maar ja, dat is misschien wel te veel gevraagd voor deze prijsklasse :P

Heb jij ook een Samsung NP-NC210-A03NL?

Leuk apparaatje, vind je hem niet te klein om bijv office te gebruiken? Voor het geld lijkt het me ook een leuke netbook! Maar over de windows, ik weet wel zeker dat het door de ram upgrade komt. Ik persoonlijk ben nog altijd voorstander van min 3Gb(liefst 4-8 natuurlijk), voor windows - office gebruik maar goed dat is per gebruiker natuurlijk weer anders!
Wat bedoel je eigenlijk met de prestaties zijn behoorlijk? Misschien paar screens van benchjes! }:O
Voor kantoorwerk te doen is het scherm redelijk klein; daar is een netbook dan ook niet voor bedoeld ... . Maar een documentje bewerken of viewen in office gaat perfect.
De reden dat ik maar 2Gb ram heb gebruikt is omdat de processor (N550) max. 2Gb ondersteunt. (http://ark.intel.com/products/50154)
De prestaties zijn in acht genomen dat het maar een netbook is behoorlijk voor de taken die ik er mee wil doen; zoals office, surfen, torrent, video en afbeeldingen bekijken, muziek, enz.
Dus alle "gewone" dingen waar je geen workstation voor behoeft.
Wat de souplesse nog wat zou verhogen is de 5400 rpm harde schijf te vervangen door een SSD.
Van dezelfde notebook maar voor de duitse markt (qwertz-toetsenbord) staat een uitgebreide review te lezen op volgende link: http://www.notebookcheck....01DE-Netbook.48349.0.html