Specificaties 32" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE32D6500 Review

Henkksd 21 januari 2012, 2.656 views

Samsung UE32D6500

Pluspunten

• veel (voor mij) onnodige dingen kan leuk zijn

Minpunten

• Bijna alles, geluid, beeld, gebruikersvriendelijkheid, service, bouw kwaliteit.
  • 16Gb stick werkt er niet op. enz.
  • Pip niet bij sateliet TV (logisch als je er wat meer vanaf weet) ga zo maar door. Maar het moet gezegd worden. Dat wat je niet nodig hebt werkt wel.
  • Jammer het was zo mooi geweest.

Eerste instelling gaat redelijk snel. Echter daarna....

Daarna:
- Favorieten alleen per zender en dan 4 handelingen per zender.
- Geen eigen volgorde in zenders te maken alleen alfabetisch of frequenties.
- Wordt (zelf) ziek van iedere update van het Samsung Smart gedeelte Alleen nieuwe reclames van/via Samsung.
- SAMSUNG service en bereidwilligheid fatsoenlijk te antwoorden is ver beneden niveau.
- Geluid is veel minder dan bv de Philips. Hij is dan wel goedkoper maar eigenlijk moet je er fatsoenlijke boxen bij kopen.
- Kleuren erg hard en lastig in/bij te stellen.
- Hun (via internet) helpschermen zijn ronduit beroerd
- De ene keer is een toets op de afstandbediening hiervoor maar voor hetzelfde in andere menu daarvoor.
Voorbeeld zenders zo wisselen omhoog= omhoog maar zenders wisselen in channellist omhoog= omlaag
en ga zo maar door..

Al met al nu 3+ maanden in ons bezit en nog aan het inregelen. . Nee echt geen aanrader. Tenzij je alle toeters en bellen wilt hebben en het leuk vind veel in- en af te regelen en dat ook echt allemaal zelf uit te voeren.

Verwacht geen hulp van Samsung ze antwoorden gewoon niet.

Kleuren zoals hieronder intussen staat zijn (op een Engelse site) inderdaad wel te calibreren maar of je dit makkelijk vind. Waarom niet gewoon goed of iets duidelijks van de firma Samsung.

Nog even aanvulling omdat sommigen echt niet kunnen lezen. Natuurlijk ga je niet al die 2200 zenders (ASTRA 1,2,3) die ik heb bekijken vandaar zou het zo mooi zijn als Favorieten goed werkte of minimaal zelfs te sorteren zijn.

Heb jij ook een Samsung UE32D6500?

Ik zou zeggen, kijk ff op hdtvtest.co.uk voor een review & de instellingen van deze TV.
Hij is namelijk perfect te calibreren.

Verder heeft deze TV maar 1 SAT Tuner, dus logisch dat PIP dan niet werkt...
Op zich goed een keer te lezen dat het instellen van de tv ingewikkeld is. Let wel op je spelling en de leesbaarheid in het algemeen. In de negatieve eigenschappen noem je zaken die niet terugkomen in het verhaal. Probeer een soort hoofdstukindeling te maken.

Geluid/Beeldkwaliteit
Features
Instelmogelijkheden
Compatibiliteit
Klatenservice.

Dan is het voor ons makkelijker te beoordelen in hoeverre je klachten subjectief of objectief zijn. Ook leest dat makkelijker.
Ik heb zelf een ue40d6530 en kan me hier niet echt in vinden werkelijk super eenvoudige menustructuur, maar meningen kunnen verschillen. Voor mij is dit gewoon een redelijk goede tv op wat backlight bleeding na.
Serieus; 3 maanden bellen? Lijkt me sterk dat Samsung verantwoordelijk is voor een correcte afstelling; het is namelijk manufacturing default en daarom zijn er sites en winkels die hierbij goed kunnen helpen.

Als je interesse hebt: www.itccomp.nl of www.htforum.nl. Kost je nog even wat geduld en wat geld maar dan komt er een echte professional langs die de TV afstelt volgens officiele ISF-standaarden.

Disclaimer: ik werk niet bij die tent noch heb ik baat bij bestellen bij ze :)
Beste mede kritische lezers,

ik heb geen zin om overal op te reageren maar niet iedereen is even zo slim.

In de winkel is de ruimte en het licht anders dus hoe zo daar al zien.
Je beeld bijstellen ja hoor is gelukt maar b.v. de Philips bij mijn ouders heeft standaard een beter beeld evenals de Loewe LED hier. Standaard vanaf fabriek. Maar er zullen mensen zijn die de Samsung instelling mooier vinden. Het is alleen even iets waar je op kan letten voordat en anders weet je het.
Geluid natuurlijk kan je uit zo'n kastje niet veel verwachten maar er is wel verschi tussen de een en ander. Vind je het niet erg OK maar let er even op. Wederom met die Philips (een merk waar ik trouwens niks mee heb) is veel beter.

3 maanden bellen.... waar staat dat......

Had wel moeten aanvullen dat toen hij met digitenne werkte hij inderdaad eenvoudiger was omdat je een beperkt aantal zenders heb. Maar ik heb er nu 2200 dan moet je wat sorteren omdat ze niet bij elkaar staan in die lijst.
Als ik dat vergelijk met de Loewe LED die we hebben zie je de verschillen in gemak (ook in prijs inderdaad :-)) maar het kan dus anders.
Wat ik alleen probeer aan te geven is dat dit apparaat voor een leuke prijs wel extra inzet en kennis kost en zelfs de Expert leverancier vast liep. En geloof me dat vind niet iedereen leuk.
Daarbij blijf ik vinden dat als een fabrikant wat levert het ook goed moet zijn. Extra kosten voor referencie CD's, geen goede gebruiksaanwijzing enz. vind niet iedereen leuk.
Maar ja, sommige van jullie wel dus die hoeven dit niet te lezen en kunnen dat zelf dus goed oplossen. Maar voor de anderen .............
2200 zenders??? Heb zelf sateliet maar meer dan 500-600 heb ik niet, en zelfs dat aantal vind ik al veel te veel om het overzicht te houden. Je bent alleen al 2 avonden bezig met zappen door 2200 zenders. Dus dit valt onder het hoofdstuk opscheppen. En om Loewe met Samsung te vergelijken op dit vlak is ook kul. Daar is het prijsverschil naar. Ik sluit mij dan ook aan bij bovenstaande criticasters, vooronderzoek is het halve werk. btw, ik heb zelf de oudere 37 B651 maar ik sta nog altijd versteld van de beeldkwaliteit die het heeft. Gebruik hem naast TV ook als monitor voor mijn PC via HDMI. Perfect evenwichtig kleurpatroon.

P.S.
En Expert is natuurlijk ook niet echt een winkel waar je gedegen informatie en service moet verwachten. Die zijn al blij als ze wat verkopen aan deze en gene. Dus eigen onderzoek is een must als je dit soort zaken uitkiest voor je aankoop.

[Reactie gewijzigd door obsprisma op 21 januari 2012 06:31]

Ik had de keuze tussen deze en de Panasonic DT30. Ik heb de Panasonic gekozen vanwege het matte scherm en de betere geluidskwaliteit. Heb geen zin om een aparte geluidsset te kopen, geluid dat de Panasonic produceert vind ik voldoende. En snellere beelden zoals voetbal wordt veel beter weergegeven dan met de Samsung. Beeldkwaliteit is overigens persoonlijk. Ik heb voor koel gekozen ipv normaal of warm, omdat het beeld me dan veel te geel is. Koel vind ik natuurlijker. Je moet de tv ook altijd thuis zien, want in de winkel staat het contrast altijd te hoog ingesteld en branden er veel lampen.
Henkksd, doe maar rustig. Kijk, de service van Samsung is ronduit slecht. Mee eens. Ik ken jouw toestel niet maar ik heb zelf een Samsung Tv en die Tv is qua kleuren tot in het kleinste niveau in te stellen. Het moet niet, het kan. Ik heb een keer een verhaal gelezen van iemand die een Samsung Tv kocht, deze uit de doos gehaald heeft en het beeld geweldig vond. Toen ik mijn TV kreeg schrok ik dood, zo's slecht beeld. M.a.w., het is allemaal zo persoonlijk. Ik vind dat ik na calibratie een wereldbeeld heb. Mijn broer was hier gisteren en vond het maar niks.

En na ruim een jaar ben ik er inmiddels achter dat Samsung kampioen is in het NIET vertellen wat de Tv niet kan. Je moet je dus, tegenwoordig, erg goed inlezen als je een Tv wilt hebben die aan al jouw verwachtingen voldoet. Pip werkt inderdaad, maar wat te noemen, maar omdat de Tv maar 1 tuner heeft, alleen bij gebruik van een externe HDMI bron. Nou, dat zijn zaken waar je vaak later pas achterkomt. Zo zijn er nog een heleboel zaken slecht van Samsung Tv's, zoals een draak van een mediaplayer.
Heb even bovenstaande reakties gelezen en kan er weinig van maken; beetje "pay peanuts, get monkeys" verhaal voor wat betreft de TV en blijkbaar de vereisten die aan de TV werden gesteld (rond de 500 Euro en DVB-S aan boord). Het siert dan eerlijk gezegd ook niet dat je het beeld van dit apparaat gaat vergelijken, in je eigen overtrokken antwoorden, met televisies die of in een hele andere prijsklasse vallen of in een hele andere kwaliteitsklasse vallen. Door dit soort vergelijkingen tussen appels en peren, gooi je natuurlijk figuurlijk je eigen ruiten in waardoor je opmerkingen (al dan niet terecht) minder zwaarwegend worden en zijn voor anderen die dit lezen.

Verder vind je het dan blijkbaar wel nuttig om je eigen kennis en vooroordelen te moeten tentoonspreiden maar geeft ook ruiterlijk toe dat je blijkbaar Expert niet de aangewezen leverancier was, dat het licht in een winkel suboptimaal is, dat PiP niet werkt via satelliet en noem maar op. En toch heb je weloverwogen 500 Euro op tafel gelegd en dan vind je het vreemd dat je ten eerste een negatieve review schijft (oftewel, bevooroordeeld voor jouw zeer specifieke eisen) en daar dan ook nog eens "algemeen" commentaar op krijgt. En de manier waarop je dan in de comments blijkbaar je eigen superieure kennis wil laten zien maar ondertussen je review daar niet op bijwerkt of hints/tips geeft in een uitgebreidere review, doen af aan de geloofwaardigheid van de review in zijn geheel.

Afgezien van Tweakers, waar niemand nog de moeite heeft/had gedaan om daadwerkelijk deze TV te kopen de afgelopen 7 maanden, was het toch redelijk duidelijk dat als je zulke bepaalde eisen hebt, toch zeker even wat reviews elders gaat lezen. En als die reviews, door consumenten en semi-pro's dan gemiddeld rond de 7 hangen, kan je op je vingers natellen dat er wel wat zaken zijn die "uit de doos" niet helemaal op de smaak van elke koper zijn afgesteld. Het is dan ook jammer dat je het commentaar van sommigen blijkbaar niet wil snappen of niet ter harte neemt en dit mogelijk als leerstoel voor een volgende aankoop aanneemt en er gewoon dwars tegenin gaat en je ongezouten mening daarover wil ventileren (alsof "onze tellertjes" zo enorm belangrijk zijn, dan was ik in mijn 9 jaar Tweakers wel meer/vaker gaan spammen op artikelen).

Doe ermee wat je wil maar zo vind ik (eigen mening dus) hoe je hier op de community denkt jezelf te moeten laten gelden.
Nouja klacht van geluid mag weg, van beeld mag weg en eigelijk alles.. Dit is allemaal duidelijk voordat je het toestel koopt.
Ik heb nog geen 1 led tv meegemaakt wat goed geluid heeft, overigens ZEEEEER logische he het heeft geen klank kast niks erin zitten.
Net als wat Mars Snicker zegt over de PiP ook weer logische.. Waarom schrijf je dit review als je zelf gewoon niet goed nagedacht hebt voor aankoop haha? Dit had je allemaal kunnen voorkomen door het toestel eens te testen of wat dan ook in de winkel...

Dat mensen denken ah samsung ah led perfect is jammer, verder kijken dan je neus lang is de volgende keer :D