AMD Athlon X2 4000+ Boxed Review

DjPičdro 3 oktober 2007, 1.668 views

AMD Athlon X2 4000+ Boxed

Pluspunten

• Dualcore

Minpunten

• Thermal Diode

***Dit is mijn eerste review, dus wees alstublieft een beetje mild***

Keuze
Ik wou een goedkoop dualcore systeempje bouwen en kwam daardoor al snel bij dit product uit.
Ik zocht eerst nog naar de 3600+ Brisbane, maar deze waren helaas niet meer leverbaar.

Prestaties
Hierover ben ik gewoon tevreden.
Voor een processor van nog geen ¤60-70 moet dit ook niet meer zijn.
Later ga ik er nog wat met OC'en en daarna zal ik ook nog wat benchmarks toevoegen

Featureset
De processor werd geleverd met een boxed cooler.
Heb deze spijtig genoeg niet getest, maar naar het schijnt zijn de prestaties niet grandioos.
Plus nog enkele boekjes die erbij zaten maar die meteen in de lade verdwenen.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
Werkt gewoon zoals wordt verwacht.

Overklokbaarheid
Op default speed:
SuperPI: 42.609s
CineBench 9.5 => rendering X cpu: 570CB-CPU

Warmteproductie
Over de temperatuur kan ik niet veel zeggen aangezien de thermal diode niet deftig werkt (Is een vaak voorkomend fenomeen bij Brisbane cores)
Op de processor is een Xigmatek HDT-S1283 geďnstalleerd.
Dit is een onbekende CPU cooler maar toch de evenknie van de Scythe Infinity.
Everest meet 15°C idle bij een omgevingstemperatuur van +-20°C en de fan op 500RPM (+-onhoorbaar)
Volgens mij zal de echte temperatuur rond de 25-28 graden schommelen.
De cpu kan/zal bij mij passief gekoeld worden.

Ik heb er ¤66 voor betaald.

Dit is een zeer leuke budget cpu voor zijn prijs.
Aanrader voor wie een goedkope computer bouwt met weinig geld en toch dualcore wil.

Heb jij ook een AMD Athlon X2 4000+ Boxed?

Netjes hoor voor een eerste, keep up the good work ;)
goeie review ook duidelijk te lezen.
En die Brisbane core thermal diodes zijn inderdaad niet denderend goed.

zoals hier boven al gezegt is : Keep up the good work :)
Een paar als opbouwende kritiek bedoelde puntjes.. Misschien dat ik een beetje over kom alsof ik de boel afkraak, dat is helemaaaal niet de bedoeling. Zie dit als tips waarmee je je review beter kunt maken.
  • Niet elke zin moet op een nieuwe regel. Probeer alinea's te schrijven in plaats van na elke regel op enter te drukken. Zo krijg je wel veel lengte maar is dat wat je wil?
  • Het is een erg korte review / survey. Probeer ook iets meer te vertellen over de processor. Vertel bijvoorbeeld welke dingen 'ie allemaal kan (dat is dus de featureset); CnQ, 2 cores dus 2 programma's tegelijk draaien zonder vertraging, dat soort dingen. En ja, we zitten op tweakers.net dus voor de meeste mensen is het niks nieuws. Maar dat maakt opzich niet uit, het is weer een beetje opvulling voor je verhaal en het is meteen duidelijker voor de mensen die er minder vanaf weten (en die komen hier ook). Je zou eventueel ook wat benchmarks van andere sites erbij kunnen betrekken en daarnaast je eigen benchmarks doen (maar dat komt nog geloof ik?).
  • Probeer er een inleiding bij te schrijven. Dit heb je een beetje geprobeerd bij 'keuze' maar een echte inleiding is het niet. Als ik het stukje lees onder 'keuze' dan heb ik al meteen 3 vragen; 'waarom wilde je een dual core systeem bouwen?', 'waarom wilde je eerst een 3600?' en 'waarom geen intel?' (maar dat laatste snap ik dan weer wel, doe mij ook maar AMD ;-) ).
  • Het vorige puntje geld ook voor de conclusie. Meer uitleg bij elke conclusie is nodig. Geef in een enkele zin per conclusie aan waarom je tot die conclusie gekomen bent. Ja dat is herhaling en nee dat is niet erg. Bij een goed verhaal vertelt een goede conclusie de lezer niks nieuws!
Nog 1 laatste dingetje dat ik eigenlijk altijd adviseer (dus dit is meer een algemeen puntje, misschien is het niet van toepassing op jou, dat weet ik niet): lees het verhaal na als je denkt dat je ermee klaar bent. Verplaats jezelf in een absolute digi-beet en vraag jezelf na elke zin af of het duidelijk is wat er staat. Je zult zien dat je vanzelf vragen krijgt over wat je net gelezen hebt. Zorg dat je die vragen in de zin daarna beantwoord of herschrijf de zin zo dat die vraag niet opkomt. Als je dat goed doet krijg je een perfect verhaal, maar.. het is niet makkelijk. Succes in ieder geval!
Hier zal rekening met gehouden worden in mijn volgende review
Als ik een beetje tijd heb van de week zal deze review wsl ook worden aangepast.
hey kopje "keuze" heb ik geintroduceerd!, maar zeker beter geschreven dan mijn review. Alleen minder informatief.

[Reactie gewijzigd door a1m op 16 september 2007 02:34]

ik heb inderdaag eens gespiekt :P