Specificaties Radiogestuurde muis en 880dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Nano Review

tricky-design 15 september 2007, laatste update op 14 december 2016, 1.968 views

Logitech VX Nano

Fijne compacte muis.

Pluspunten

• De muis werkt prettig en precies
  • Scrollwiel werkt goed
  • Wordt compleet geleverd met draagtasje, batterijen en usbverlengkabel
  • De ontvanger is erg klein en kan daarom permanent in je laptop blijven zitten

Minpunten

• Geen vorige knop aan de zijkant van de muis
  • Het wisselen van modie dmv het drukken op het scrollwiel klinkt en voelt erg goedkoop
  • De ontvanger sluit niet altijd even goed aan bij iedere laptop.

Sinds vandaag heb ik mijn VX nano in gebruik. Hiervoor heb ik altijd Logitech muizen gebruikt, simpel omdat ik vind dat dit een van de beste muizen zijn.

Eenmaal thuis gekomen met de muis heb ik hem gelijk uitgepakt. Dit ging erg soepel. In de doos zaten de volgende producten:
  • Muis zelf
  • Ontvangner
  • Draagtasje
  • USBverlengkabel
  • Batterijen
  • Software
  • Documentatie
Het muisje is vooral gemaakt om handig mee te nemen met je laptop, dit kan voor sommige dan gelijk een probleem zijn. Het is niet zo'n grote muis het is voor mij ook erg wennen vergeleken met mijn MX610.
Naast de muis is ook de ontvanger gemaakt om makkelijk mee te nemen. Deze ontvanger heeft logitech zo klein gemaakt dat je hem eigenlijk niet meer uit je laptop hoeft te halen.
Het probleem is dat hij bij mijn laptop (lenovo T60P) niet volledig aansluit waardoor hij eigenlijk net te groot is. Dit hangt natuurlijk sterk af van hoe diep de usb-poorten in de laptop zijn gemonteerd.

Qua functionaliteit heeft die muisje behoorlijk wat in zijn mars. Zo beschikt het over een handig zoekfunctie knop. Als je een woord selecteert en vervolgens op deze knop drukt, dan wordt dit woord automatisch gezocht in je gewenst zoekmachine.
Het beschikt daarnaast nog over 2 knoppen links van je linker muisknop. Deze staan standaard ingesteld op volgende / vorige. Dit vind ik zelf niet echt praktisch en werkt bij mij ook niet in IE7. Daarom heb ik deze maar veranderd in volume harder/zachter.
Voor de rest natuurlijk het scrollwiel welke 2 standen kent. Namelijk het scrollen dat het wieltje ratelt of dat het vrijloopt. Hier tussen kan gewisseld worden door simpel het scrollwiel in te drukken. Dit klinkt en voelt wel erg goedkoop vind ik.

Precisie vind ik erg goed, hij reageert heel accuraat en is daarom erg prettig om mee te werken.

Ook de vormgeving vind ik dat ze bij Logitech weer goed hun best hebben gedaan. Ik vind het een erg mooie lijn die vx mx serie.

De muis voelt ook erg degelijk aan. Je hebt echt het gevoel dat je een muis in handen hebt. De usb verlengkabel hadden ze naar mijn mening wel mogen verzwaren aan de onderkant. Als je deze in je hand hebt heb je echt het idee dat je niets in je hand hebt.

Het is wel aan te raden setpoint te gebruiken bij deze muis, zodat je de knoppen kan toewijzen en ook andere dingen kan aanpassen zoals snelheid etc.
Een handig iets is dat er in setpiont wordt aangegeven hoe vol je batterijen nog zitten. Dit kan je in dagen laten weergeven of in procenten.

100% komt overeen met 170 dagen en ben benieuwd of die dit gaat halen.

Heb jij ook een Logitech VX Nano?