Trust GXT 18 Gaming Keyboard Review

corset 18 januari 2012, laatste update op 12 augustus 2012, 1.135 views

Trust GXT 18 Gaming Keyboard

Pluspunten

• WASD Toetsen werken lekker
  • Formaat

Minpunten

• Nog niet echt iets kunnen vinden

nadat ik lang op zoek was naar een redelijk formaat keyboard om lekker mee te gamen (hardcore MMo gamer). Ik zat eerst te kijken naar de Logitech spullen met schermpjes, maar ik zag daar de toegevoegde waarde niet van. Ook aan Macro toetsen heb ik niks, keybinds doen genoeg.

Bij de media markt kwam ik deze tegen voor de schappelijke prijs van 10 euro (opruiming), en het leek me wel waard om te testen.

Plus Punten:

Prijs, hij kost niet veel voor wat hij doet.
WASD toetsen zijn verhoogd en een soort van antislip zooi, dit werkt niet als antislip, maar tijdens hectische momenten weet je gelijk je wasd te vinden.
Het formaat is perfect. Omdat ik samenwoon in een 2kamer appartement is het lastig om ruimte te vinden voor een bureau voor PC. Hierdoor kan ik dus geen gigantisch toetsenbord kwijt.
Ook een groot voordeel voor mij is bedraad. Teveel randapparatuur tegenwoordig is draadloos, waardoor je dus lekker in een game zit, en je niks kan doen vanwege batterijen.

Helaas na enkele maanden intensief gebruikt begint de oranje "rubber" achtige laag van de toetsen te vergaan. Dit levert een rare toets op qua gevoel, en werkt gewoon niet lekker meer.

Heb jij ook een Trust GXT 18 Gaming Keyboard?

@lanerios :

En hoe gaat het nu met je KB?

en was de bouwkwaliteit geen nadeel?
Define: Nog niet echt iets kunnen vinden
Ik ben er nu 1 redelijk aan het misbruiken, en kan dus hopelijk vanavond wat aangeven (wordt dan uitgebreid). Maar op dit moment doet hij wat hij moet doen. Zelfs nadat mijn reserve waterschade (glas bier erover) heeft gekregen, doet hij het nog zonder problemen.
Ik ben benieuwd hoe die het over een paar maandjes doet! mijn Trust producten houden het tot op heden niet langer vol dan 1-2 maandjes en dan valt er wel iets uit elkaar dus ik ben benieuwd !
Hij is 01-12-2011 gekocht, en houdt zich nog perfect. Ik heb zelf "NOG" geen slechte ervaringen met trust :p (even afkloppen)
Haha zeker waar. Ik heb die ervaringen met Logitech, mijn trackball muis werkt perfect. Mijn headset, speakers etc heb ik al vaak moeten vervangen, helaas.
Leuk reviewtje, volgens mij kun je ook weinig fout doen voor die prijs.

[offttopic]
Ik gebruik al iets van 2 jaar een Trust easyscroll toetsenbord [die ik ook nogeens 2de hands gekocht heb] en alles doet het nog.

Alleen de A is afgesleten, en wat slijtplekken op bijv. de spatie, shift en enter.

Zo heel slecht is trust nou ook weer niet. En tis ook spotgoedkoop. Iets van logitech is vaak 3-5x duurder, maar gaat niet 3-5x zo lang mee.

[Reactie gewijzigd door RobinHood op 18 januari 2012 17:37]

Persoonlijk heb ik te veel slechte ervaringen gehad met trust. Als logitech 2x zo duur is, betekend het niet dat het 2x zo lang meegaat, het gaat ook om bouwkwaliteit en gebruikscomfort. Uiteraard is trust goedkoop, maar ik spaar het liefst door zodat ik iets kan halen waar ik meer aan heb. Dus mensen, het heeft geen zin om te zeggen dat trust niet goed is etc. maar het hangt ook af van de prioriteiten die je stelt.
Tsjonge, was dat me effe een preek :)
Heb hem nu alweer een tijd, en de oranje WASD knoppen zijn weg gesleten of aan het vergaan (rubber laag komt eraf).

Voor de prijs een goed toestenbord, maar verwacht er niet al teveel van qua bouwkwaliteit (ik zal dit nog aanpassen).