Specificaties 15,6" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 5750G-2434G50MN Review

GQAH 18 januari 2012, laatste update op 18 januari 2012, 1.435 views

Acer Aspire 5750G-2434G50MN

Pluspunten

• Geluid
  • Processor
  • Batterijduur
  • Nummeriek toetsenbord
  • Videokaart
  • Scherm

Minpunten

• Geen

Voor het begin van het nieuwe schooljaar (September 2011) heb ik deze laptop gekocht.

Deze laptop gebruik ik dagelijks tijdens mijn opleiding (ICT Beheerder Niveau 4).

Schoolgebruik
Met zijn Intel i5 processor en 4gb ram, kan ik makkelijk al mijn schoolactiviteiten op deze laptop doen. Deze bestaan voornamelijk uit virtuele machines draaien in VMWare. Met gemak kan ik op deze laptop 2x Windows 2008 met 758MB RAM en 2x Windows 2008 Server Core met 512MB RAM naast elkaar draaien. Ondertussen kan ik dan ook nog dingen op zoeken op internet, en word / adobe reader los hebben staan. Dit gaat allemaal zonder enige moeite.

Video prestatie
Af en toe speel ik ook een spel op deze laptop. Zo kan Call of Duty Modern Warfare zonder enkele problemen op deze computer gespeeld worden. Met zijn LED scherm, en 1GB videokaart kun je tevens een redelijke FPS halen tijdens het spelen.
Films kijken op deze laptop is echt een genot. Wanneer je een goede kwaliteit film afspeelt op deze laptop, beleef je de film als of je er in zit. Zo scherp is het beeld van deze laptop.

Geluids prestatie
De laptop beschikt over 2 boxen boven het toetsenbord. Uit deze boxen komt een goede kwaliteit muziek. Ik ben een manusje van alles als je het over mijn muziek stijl hebt. De ene dag luister ik Nederlandstalig en de andere dag luister ik weer Top40 of Hardcore. De boxen presteren naar mijn mening tijdens alle muziek genres goed. Een hoogwaardig niveau geluid voor een laptop.

Batterij Prestaties
De batterij van deze laptop is echt super! Als ik 's avonds oplaad, kan ik de volgende dag zo een 6 uur gebruik maken van de laptop zonder op te laden (Word + Internet). Mocht ik de laptop maximaal gaan belasten met mijn 4 virtuele machines, dan kan ik nog een goede 2 tot 3 uur met de batterij zonder op te laden.

Dit is mijn 1ste review op Tweakers.net. Tips zijn altijd welkom :-)

Heb jij ook een Acer Aspire 5750G-2434G50MN?

Alleen stom, heb ik dezelfde laptop zonder de grafische kaart -.- zelfde prijs alles alleen mis ik de nvidia kaart =,=.. Moet ik dan terug gaan offf???
Ik weet niet bij welke winkel jij je laptop gekocht hebt? Ik nl. bij de Media Markt. Was toen in de aanbieding.
Kom op zeg, een beetje kritisch mag wel. Je kunt me echt niet wijsmaken dat je geen enkel minpunt kunt vinden aan een laptop. Hoe zijn de kijkhoeken bijvoorbeeld, hoe heet wordt ie, hoe is de behuizing (zijn er kieren, veel flex in het toetsenbord enz)?
Verder kun je het beste de framerate die je haalt quantificeren, die graka is namelijk verschrikkelijk traag die erin zit, dus jouw definitie van redelijk is waarschijnlijk anders dan die van de gemiddelde tweaker. Heb je zelf geen zin om dat te testen kun je ook even op notebookcheck zoeken naar een laptop met vergelijkbare hardware.

[Reactie gewijzigd door Bastard op 18 januari 2012 13:06]

Warm word hij niet, zoals je kunt lezen. Heb 4 sterren uitgedeeld voor Warmte & Geluid.
Behuizing en toetsenbord zijn ook gewoon goed. Geen problemen mee gehad tot vandaag. De kijkhoek van deze laptop is ook goed, in een schuine hoek kun je de tekst nog gewoon lezen en een film mee kijken.
FPS kan ik even niet controleren, aangezien ik momenteel geen spellen op mijn laptop heb staan.

Deze review heb ik ook meer geschreven naar mijn schoolgebruik dan in het gebruik voor spellen.

Zal binnenkort even een spel installeren en de FPS meten.
De G achter 5750 betekend dat dit een model is met een dedicated videokaart...

Als je geen G daar hebt heb je deze dus niet
Goede review!

[Reactie gewijzigd door Fresh op 18 januari 2012 11:23]

Nee, ik kom uit het oosten :P
Volg momenteel mijn opleiding aan het ROC de Gieterij in Hengelo.

Laptops zijn bij ons niet verplicht, maar mag wel. Deze gewoon gekocht in een winkel. Niet via school dus.

[Reactie gewijzigd door GQAH op 18 januari 2012 11:22]