Philips 42PFL4606H Review
Thuis zijn wij sinds 3 á 4 maanden de trotse eigenaar van de Philips 42PFL4606H.
Setup
De setup is zeer makkelijk. Je haalt hem uit de doos, zet hem in elkaar en je zet hem aan. Op het moment dat je hem voor de eerste keer aanzet, krijg je direct een "Wizard" voor je eigen favoriete geluids- en beeldinstellingen. Deze verschillen per gebruiken, dus zul je door de "Hoofdgebruiker" moeten laten instellen.
Beeld
Het beeld van de Philips 42PFL4606H is zeer scherp en helder. Als je de TV via de "Wizard" goed ingesteld hebt, zul je merken dat je te maken hebt met een televisie van Philips. Wat een genot. Het scherm is groot, helder en goed zichtbaar vanuit elke gewenste kijkhoek.
Geluid
Het geluid van de Televisie is...
Pluspunten
Beeld Geluid Kijkhoek Internet applicaties
Minpunten
Reactie tijd overschakelen naar andere zender Trage software Geen goede EPG
Eindoordeel
Setup
De setup is zeer makkelijk. Je haalt hem uit de doos, zet hem in elkaar en je zet hem aan. Op het moment dat je hem voor de eerste keer aanzet, krijg je direct een "Wizard" voor je eigen favoriete geluids- en beeldinstellingen. Deze verschillen per gebruiken, dus zul je door de "Hoofdgebruiker" moeten laten instellen.
Beeld
Het beeld van de Philips 42PFL4606H is zeer scherp en helder. Als je de TV via de "Wizard" goed ingesteld hebt, zul je merken dat je te maken hebt met een televisie van Philips. Wat een genot. Het scherm is groot, helder en goed zichtbaar vanuit elke gewenste kijkhoek.
Geluid
Het geluid van de Televisie is ook zeer aangenaam. Je hoort de stemmen goed boven de muziek / achtergrond uit. Je hebt dus niet, wat je met oudere televisies vaak had, dat de muziek overheerst. Verder is het geluid alleen goed hoorbaar in de kamer, verder in huis is het niet hinderlijk. Wat je soms bij andere televisies wel hebt.
HDMI
Wanneer ik mijn Xbox of media PC aansluit op 1 van de 4 HDMI poorten, geniet ik echt van het scherpe beeld. Fifa, Call of Duty of een goede HD film. Alles is duidelijk op deze TV
Afstandbediening
De afstandbediening die bij deze tv zit, lijkt op een pantoffel. Hij is gemaakt om fijn in de hand te liggen, en dat doet hij ook zeker. Alle knoppen zitten binnen vingerbereik als je hem normaal vasthoud. Ook voor mensen met dikke vingers is deze afstandbediening goed te bedienen.
Overschakelen naar andere zender
Een van de nadelen van deze tv is het overschakelen naar een andere zender. Met een beetje pech heb je 2 seconden zwart scherm voordat hij overspringt naar de volgende zender.
Internet TV
De TV heeft ook mogelijk voor internet TV, wel moet je dan een speciale WiFi stick halen van Philips (Meende €49,99). Dit is dan ook plug and play, en werkt meteen goed. Op het moment dat je de stick heb ingesteld, kun je internet applicaties zoals Buienradar, Nu.nl enz. enz. openen. Verder beschikt deze tv ook over een Browser.
E(lectronic)P(rogram)G(uide)
De EPG van deze tv is ook wat minder. Na de receiver van Ziggo gewend te zijn, is het wel even wennen dat er geen goede EPG meer opzit. Je kunt niet even snel zien wat voor een programma er op is, of hier na komt. De TV beschikt wel over een EPG, deze is te vinden onder het homemenu, maar werkt zeer langzaam.
Conclusie
Al met al ben ik zeer tevreden over deze tv. Hij heeft goed beeld en geluid (Voornaamste van een TV) Wel is het jammer dat hij soms traag reageert bij het overschakelen van zender en dat de EPG mist. Ondanks dat, kan ik mensen die een nieuwe TV willen, deze zeker weten wel aanraden. Het is een een TV met kwaliteit.
Dit is mijn 2de review op Tweakers.net. Tips zijn altijd welkom :-)
Reacties (17)
[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 juli 2024 00:03]
Sorry, maar dit snap ik nietzwart is geen zwart (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik heb inderdaad mijn mening gegeven, en ben het met je eens dat de televisie traag van begrip is.
Maar de beeld / geluidskwaliteit vind ik niet slecht.
Maar goed, niemand schrijft een review het zelfde :-) Gelukkig maar dat er meerdere websites voor recensies zijn. Zodat je de keuze van meerdere mensen kunt lezen en beoordelen of je het product uiteindelijk wel of niet wilt.
Nee maar mensen gebruiken wel een review vaker om te beslissen over de aankoop, daarom luister ik nooit naar fanboys van een bepaald merk want die vertellen immers overdreven positief over hun product.
Ik zeg niet dat ik deze TV slecht vind, maar voor dit geld is genoeg beters te vinden.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn