Logitech Z-4 Review
Vandaag deze speakers binnengekregen, en om maar met de deur in huis te vallen: ik ben zeer tevreden. Voor dit geld vind je niet snel betere speakers. Ze zien er leuk uit en klinken prima.
Alles zit netjes verpakt en is makkelijk aan te sluiten, de materialen voelen degelijk aan. Alleen jammer dat ik meteen merk dat bij 1 van de sattelietspeakertjes het voetje een beetje scheef zit, verder alles perfect in orde. Het design spreekt mij zeer aan, de rest van mijn desktop is ook zwart-zilver met hier en daar een blauw ledje. Er is ook een heel handige remote bijgeleverd met een aan-uit-schakelaar en een volume- en een bass-knop. Ook zitten er twee 3,5" openingen in voor een koptelefoon en een line-in.
Het belangrijkste: het geluid. Dat is prima in orde. Lijkt de eerste paar nummers tegen te vallen, maar de speakers zijn vrij snel ingespeeld en dan doen ze meer dan je normaalgesproken voor zo een prijs verwacht. Muziek klinkt lekker, de bas pompt en beukt goed, zowel de hogere als lagere bastonen klinken prachtig. De sattelietspeakers hebben soms een beetje moeite de subwoofer bij te houden bij nummers die zware bassen van zichzelf hebben, als je dat erg vind is de remotecontrol binnen handbereik om de bas snel ff terug te regelen,...
Pluspunten
super subwoofer mooi design handige remote met volume- en basregeling heerlijk geluid voor dit budget
Minpunten
voetje van sattelietspeakers is een klein beetje gebogen
Eindoordeel
Alles zit netjes verpakt en is makkelijk aan te sluiten, de materialen voelen degelijk aan. Alleen jammer dat ik meteen merk dat bij 1 van de sattelietspeakertjes het voetje een beetje scheef zit, verder alles perfect in orde. Het design spreekt mij zeer aan, de rest van mijn desktop is ook zwart-zilver met hier en daar een blauw ledje. Er is ook een heel handige remote bijgeleverd met een aan-uit-schakelaar en een volume- en een bass-knop. Ook zitten er twee 3,5" openingen in voor een koptelefoon en een line-in.
Het belangrijkste: het geluid. Dat is prima in orde. Lijkt de eerste paar nummers tegen te vallen, maar de speakers zijn vrij snel ingespeeld en dan doen ze meer dan je normaalgesproken voor zo een prijs verwacht. Muziek klinkt lekker, de bas pompt en beukt goed, zowel de hogere als lagere bastonen klinken prachtig. De sattelietspeakers hebben soms een beetje moeite de subwoofer bij te houden bij nummers die zware bassen van zichzelf hebben, als je dat erg vind is de remotecontrol binnen handbereik om de bas snel ff terug te regelen, mij hoor je niet klagen. De topjes zijn dus niet van dezelfde kwaliteit van de sub, maar die is voor dit geld echt fenomenaal, de topjes zijn het geld gewoon waard.
De prijs vind ik voor zo'n setje echt prima, qua hoog-midden krijg je precies waar je voor betaald hebt, en daar ben ik heel tevreden mee. Qua bassen krijg je meer dan waar je voor betaalt. Zeker voor gamers die af en toe muziek luisteren is dit echt een topproduct, zij kunnen de perfecte bassen zeker waarderen.
Reacties (10)
[Reactie gewijzigd door Bor op 26 juli 2024 19:39]
Natuurlijk is het niet met kwaliteits-hifi te vergelijken, maar bij menig hifi-winkel betaal je voor 1 van hun goedkoopste speakers nog meer dan de totaalprijs (inclusief verzenden) van dit setje. Het blijven PC speakertjes van 75 euro en daarvoor heb je versterker, 3 speakersunits en een remote erbij.
Het setje zou niet krachtig genoeg zijn voor films... Tja, het is zijn pc-speakers die je naast je monitor zet, ik ga geen 4 meter van mijn beeldscherm afzitten, dus je zou gelijk kunnen hebben. Als ik een 2.1 set zocht voor naast mn TV, zou ik dit setje ook overslaan ja...
Het enige wat ik er verder over kan zeggen, is dat ik zeer tevreden ben voor het geld wat ik ervoor betaald heb en dat ze prima zijn voor alles waar ik ze voor ga gebruiken in mijn kamer van 14m^2.
Het mist gewoon power voor het goed overbrengen van effecten en echt diepe lage tonen. Dat heeft weinig met de afstand te maken maar meer met de omvang en en het vermogen van de sub.Het setje zou niet krachtig genoeg zijn voor films... Tja, het is zijn pc-speakers die je naast je monitor zet, ik ga geen 4 meter van mijn beeldscherm afzitten, dus je zou gelijk kunnen hebben. Als ik een 2.1 set zocht voor naast mn TV, zou ik dit setje ook overslaan ja...
Zoals ik al zei: als je niets of minder gewend bent valt dit misschien niet zo op maar vergeleken bij iets duurdere of andere setjes is het niet echt speciaal of bijzonder goed te noemen.
Let op: ik wil niet zeggen dat het een slecht setje is: ik vind het alleen geen bijzonder goed of echt bovengemiddeld setje.
Het inzetten van deze speakers bij een plasmascherm in een kamer van 35m2 (hieronder) vind ik dan ook meer een budget oplossing dan een goede keuze.
[Reactie gewijzigd door Bor op 26 juli 2024 19:39]
ik ben het wel deels met spreker nummer 2 eens dat je soms de bas iets terug moet draaien (the prestige) maar verder; voor de 60 euro die ik er voor betaald heb een prima set!
Eerste week draaide ik hem onboard, toen vond ik het geluid wel aan de goede kant. Maar toen kocht ik een X-Fi Xtreme Audio, en toen kon ik merken dat de bassweergave etc. allemaal beter klonk.
De set is dus zeker zijn geld waard vind ik.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn