Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 Ultra-D chipset - Bekijk alle specificaties

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Review

Syzzer 20 april 2005, 203 views

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Features
  • Overclockbaarheid
  • Layout

Minpunten

• Lawaaierige NB fan

Layout Score: 5
Ik heb dit moederbord gekocht als vervanger voor mijn MSI K8N Neo2. Ik heb met ene nieuwe videokaart kopen gewacht op PCIe en met de komst van dit moederbord overgestapt. Ik heb op dit moederbord gewacht omdat ik al goede ervaringen had met de NF2 borden van DFI.

Ik ben zeer tevreden over het bord. De overklokmogelijkheden zijn ongeëvenaard, het bord ziet er erg mooi uit met de zwarte PCB en de UV reactive onderdelen en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Er zijn veel features aanwezig, van 4 SATA2 poorten tot SPDIF in en out. Ook prettig zijn de diagnostic leds op het bord, zodat je bij een niet opstartende PC kunt zien waar het probleem zit.

Het enige jammere aan het bord is de NB fan, die door de plaatsing onder je PCIe videokaart moet passen en dus erg laag moet zijn. De standaard fan is dus ook laag en maakt herrie op volle toeren. Een goede stille vervanger is niet eenvoudig te realiseren.

Heb jij ook een DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D?

Reviews door de redactie