Specificaties Radiogestuurde muis en 880dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Nano Review

Pubbert 14 september 2007, laatste update op 15 september 2007, 1.118 views

Logitech VX Nano

Pluspunten

• Erg kleine muis met goede ergonomie
  • De ontvanger, kun je gewoon in je laptop laten zitten, valt niet op.
  • Lekker snel scrollwiel.
  • Erg precies
  • Erg snel
  • Goede software (Setpoint 4.00)
  • Draagtasje meegeleverd

Minpunten

• Geen batterijen meegelverd
  • Die-hard verpakking.
  • Vrij prijzijg

Sinds 2 dagen deze muis in mijn bezit. Besteld voor 54 euro.

Ik was eigenlijk opzoek naar een bluetooth muis voor bij mijn laptop, zodat ik geen ontvanger nodig had. Echter zijn deze schraars en vrij duur.

Dus kwam ik na een bericht op t.net bij de VX Nano van Logitech uit.

Deze heeft een zeer kleine ontvanger, en is ook lekker klein.

Besteld en 1 dag later kon ik hem ophalen.

Installatie duurde zo 10 minuten!
Qua installatie was het uitpakken van de muis het groote probleem, hij zit in een kartonnen doos wat kinderspel is, maar daarin weer in een plastic omhulzing, waar hij ontzettend vast in zit, ik heb gewapend met 2 messen het plastic aangevallen, en deze moest na zo'n 2 minuten capituleren, en de muis was vrij..

Nu de ontvanger nog, deze zat in een soortgelijk plastig, met een grote plastic sticker erover heen. Ook deze open moeten snijden, en de ontvanger was vrij.
We waren nu al 9 minuten verder.

De ontvanger aangesloten, en een batterij in de muis gedaan, en het werkte. Er zaten geen batterijen bij de muis zelf, wat ik van logitech niet gewend was. Maargoed.

Drivers gedownload zodat ik alle knoppen kon gebruiken, en ik kon er mee gaan spelen.

Hij is erg licht, en klein, voor mensen met kolenschoppen als handen, dus geen aanrader. Voor mij gaat het nog net.

De scrollknop oogt er snel, en is ideaal om grote PDF'jes door te nemen, of GoT met 100 posts per pagina.

De normale muisknoppen reageren prima, en de snelheid van de cursus (standaard) is erg snel, voor mij als ex-diehard gamer prima, maar de gemiddelde Tweaker zal hem wel wat trager zetten. Wat gewoon via de software gaat.

Ook prettig in de software is het aantal dagen waarin de software verwacht dat de batterij nog meegaat. Er staat nu 170 dagen met volle batterijen. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk klopt.

De muis is erg precies en ondanks de vertraging via het RF signaal valt er goed mee te gamen.

Heb jij ook een Logitech VX Nano?

Vreemd dat er geen batterijen bijzitten..Logitech geeft zelf aan dat die er wel bijzitten.
Goeie review overigens! Ik was van plan de muis zelf ook aan te schaffen. :)
Heb de zelfde muis en deel je mening. Alleen voor het opbergen van de ontvanger moet je toch beter onder het klepje van de batterijen kijken :) , naast de batterijen is er weldegelijk plaats voor de ontvanger.
Met zo'n formaat ontvanger kan je em toch ook gewoon in je laptop laten zitten? afbreken zal ie niet doen, volgens mij steekt ie maar 2 mm uit.
Je hebtt gelijk Marcjo, ik heb het meteen aangepast. Ik zal het echter ook niet gaan gebruiken, hij steekt ong. een halve CM uit mijn laptop, kan eigenlijk niets mee gebeuren :)
Ik heb hem vandaag ook aangekocht en bij mij waren de batterijen wel bijgeleverd. Ze zaten verstopt in het draagtasje bij mij.

Even mijn mening:
+ De muis werkt prettig samen met setpoint kan je hem helemaal customizen.
+ Wordt compleet geleverd met tasje en een stylevolle usb verlengkabel voor desktop gebruik.
+ De ontvanger is lekker klein en kan nog steeds in de muis worden opgeborgen, hiervoor moet wel het klepje van de batterijen eraf.

- Het indrukken van het vliegwiel voelt en klink heel cheap om te switchen tussen ratel mode of free mode.
- Geen back butten bij je duim.
- De ontvanger sluit niet helemaal aan op mijn laptop waardoor die eigenlijk net iets te groot is om erin te laten zitten. (afhankelijk hoe ver de usb poort in je laptop zit verzonken)

Zie foto's:

[Reactie gewijzigd door tricky-design op 15 september 2007 13:37]