Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart Review

panapoedel 15 september 2007, laatste update op 15 september 2007, 8.023 views

Samsung Syncmaster 2232BW Zwart

Pluspunten

• Zeer mooi beeld, mooie vormgeving, gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Een defecte sub-pixel

Na jaren met een CRT-monitor (een Philips 107S) besloot ik dat het tijd werd voor iets anders. Door de goeie berichten die ik gelezen had over de Syncmaster 226 ging ik daarvoor naar Paradigit in Arnhem.
Ik werd daar attent gemaakt op een nieuw model, de Syncmaster 2232.
Uiterlijk lijkt deze monitor op de 226, alleen is de behuizing nu helemaal glanzend zwart, inclusief de voorheen zilveren onderrand en de aan/uit knop. Ik vind het wel mooier.
Het scherm is, vermoed ik, identiek aan die van de 226. Iets dat ik steeds weer tegenkwam bij de reviews en opmerkingen over de 226 waren de 3 verschillende fabrikaten van de schermen (S, A en C) en de kwaliteitsverschillen ertussen.
Ik hoop dat Samsung het met dit model bij één type scherm houdt en dat verhaal niet meer speelt.
Het is eveneens een 22 inch breedbeeld TFT-scherm, contrast 3000:1, 2ms.
De prijs vond ik redelijk met 339,-

De monitor is goed verpakt in een stevig kartonnen doos en piepschuim.
Meegeleverd zijn o.a. 3 kabels: 1 stroom, 1 DVI en 1 D-sub(analoge) kabel.
Ook een driver-installatie CD, waarop tevens de duidelijke gebruikershandleiding.

Het assembleren vond ik gemakkelijk gaan, een kwestie van het koppelingsstuk aan de voet bevestigen, daarna het scherm aan het koppelingsstuk plaatsen. Dit laatste vergt enige handigheid.
Het scherm is niet in hoogte te verstellen, dat is in mijn geval niet erg. Wel is hij te kantelen. Het geheel staat stabiel en oogt fraai. Ze schijnen een prijs gewonnen te hebben voor de vormgeving.
Er zijn geen aansluitingen voor USB-hub of iets dergelijks.

Het installeren van de drivers via de CD ging vlot, en eenmaal aangezet had ik even een "woauw" moment, dit was even wat anders dan mijn oude bakkie.
Hele evenwichtige kleurweergave, ik hoefde eigenlijk niets te corrigeren.
Wat ghosting betreft heb ik geen vreemde effecten kunnen zien nadat ik er wat games op gespeeld had (Quake4 en BioShock). Goed beeld, scherpte goed en mooie kleuren.
Het zwart is echt zwart en egaal, geen lichtere plekken.
Ik heb één defecte sub-pixel kunnen ontdekken, een miniscuul rood puntje, alleen bij een zwart ondergrond.

Aan de onderkant van de voorkant van de monitor bevinden zich 5 knopjes voor de instellingen. Handig vind ik het knopje MagicBright waarmee je de helderheid gemakkelijk kunt veranderen naargelang de toepassing, bijv. tekst, internet, games enz. Aangezien hij bij mij in een redelijk donkere kamer staat heb ik hem vaak op stand "internet" staan (minder helder).
Het scherm is iets mat, hierdoor heb je minder snel last van evt. reflecties.
Gelukkig is de mooie blauwlicht-omranding van de aan/uit knop gebleven.

Al met al ben ik heel tevreden met deze monitor.

Gebruikt systeem:
Processor: Pentium4, 3 Ghz
Intern geheugen: 1 GB
Videokaart: nVidia GeForce 6800GT

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2232BW Zwart?

Ik wilde dit scherm ook kopen maar bij de mediamarkt kwam de `samsung 245b` Uit voor de prijs van 469 euro. `ik werk er en krijg 20% erop en kreeg het voor 372,20 daarna ging er ook nog 30 euro vanaf deze prijs omdat mediamarkt jarig was dus kreeg ik het voor 342,20 ;)
Wat cool!

Maareh, is het scherm aan te raden? Wat zijn je bevindingen?
dit is de Samsung 226BW alleen dan de goedde versie...
Dat slaat nergens op, het is een heel ander type, het paneel is mischien wel hetzelfde maar de 226bw is niet goed volgens jou?

Nuanceer
Beschik ook over dit scherm. De specificaties zijn naar mijn weten idd gelijk aan de 226bw. Power led is in helderheid verstelbaar wat een plus punt is tenopzicht van de 226bw. BB heeft elk scherm. Het scherm voor me (2232bw) heeft er ook last van maar niet ergerlijk (imo). 226bw heeft iid verschillende panelen hoewel ze tegenwoordig beweren alleen nog samsung panelen te leveren. Een duurdere oplossing hiervoor was de 226CW en nu dus ook de 2232BW. (voor een betere prijs)
Ben benieuwd naar jouw review, lilinin... ;)
zal eens kijken, heb weinig aan deze review toe te voegen ;)
- verstelbare helderheid aan uit knop
- monteren makkelijk, sommige mensen hebben hier problemen mee maar viel imo allemaal mee
- inkijk hoek en helderheid is goed
- scherm wordt snel stoffig, maja dat heb je nu eenmaal met zwart (en een stoffige kamer O-) )
- prijs is in veel gevallen onder die van de 226BW en 226CW en minstens net zo goed
- Reactie tijd van 2ms en contrast van 3000"1 maken het tot een goed game scherm
- paradigit is een goede winkel omdat zij niet moeilijk doen over dode (sub)pixels, eigelijk wel over subpixels maar in de winkel is altijd wat te regelen. (scherm in de winkel bekijken of op de bon extra garantie schrijven) (aangezien mediamarkt ed. nog niet over dit scherm beschikken)