ICIDU Wireless Router 300N 5dBi Review

eervawoNewbie 16 januari 2012, laatste update op 16 januari 2012, 1.745 views

ICIDU Wireless Router 300N 5dBi

Pluspunten

• Als tie het doet, dan doet tie het goed.

Minpunten

• moet 1x in de week gereset worden.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb deze router via MyCom aangeschaft om in combinatie met het modem van UPC een draadloos netwerk in mijn huis op te bouwen. 1 PC heb ik via een kabel met deze router verbonden.

In principe doet hij het goed, ik behaal de snelheden die ik volgens UPC moet hebben, echter deze router heeft de vervelende eigenschap vast te lopen.
Het lijkt wel of er een soort cache geheugen in zit welke er voor zorgt dat hij eens in de 7 dagen, soms iets eerder, soms wat later, vastloopt.

Het eerste symptoom is dat je de instellingen van de router niet meer met je browser kan bereiken.
Alle verbindingen doen het dan nog wel zolang je die in gebruik hebt, maar een nieuwe verbinding maken met een nieuwe laptop gaat je niet lukken.

Als je dan nog niks doet, gaat even later ook de bekabelde verbinding eruit.
Alles wat je dan nog kan doen is naar de router lopen, spanning eraf en spanning er op doen, en hij doet het weer.

Als je deze router wilt aanschaffen, zorg dan ook dat je een tijdschakelaar hebt.
Ik heb er zo'n eentje die je in het stopcontact steekt en dan het apparaat dat je wilt schakelen weer in de stopcontact van de tijdschakelaar.
Ik laat hem nu elke 24 h een keer resetten.

Helaas heeft mailen naar ICIDU geen zin, die reageren niet.

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 300N 5dBi?

Klinkt vervelend, zeker omdat het net een nieuwe router is.
Gebruik je toevallig torrents? Probeer dan het aantal verbindingen eens iets lager te zetten, dat kan er nog wel eens voor zorgen dat je cache volloopt :)
Hopelijk werkt dit.
Ik heb zoiets ook met een sitecom en netgear router gehad i.c.m. kabelinternet van upc, vroeger met adsl had ik ook wel vaker last van vastlopende routers. Lijkt wel of alle routers een vastloop issue hebben.
Ik heb een TP-LINKversie van deze gehad, en daar had ik nooit problemen mee, echt nooit.
Daarbij zijn de prijzen er ook wel een beetje naar, een fatsoenlijke Draytek bijvoorbeeld loopt nooit vast
tja, het lijkt me toch niet al te veel moeite om in de software een timer te bouwen die je kan instellen zodat het modem elke gekozen periode (dag/week/maand) op elk gewenst tijdstip gereset kan worden.

Kennelijk is dat te veel voor makers van routers.

overigens doe ik niets met torrents, alleen maar nieuwsgroepen... ;)