Specificaties Socket 775 met Intel P35 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-P35C-DS3R Review

TonyTone 4 oktober 2007, 3.625 views

Gigabyte GA-P35C-DS3R

Pluspunten

• Snel (kan een erg hooge FSB aan)
  • Goeie layout
  • Je krijgt veel preformance voor weinig geld
  • 2 raid controllers (kan je raid 0,1,5,10 + 0 of 1 tegelijk doen)

Minpunten

• Minder stoere chipset cooler
  • Geen verder

Layout Score: 4
Ik heb het bord nu een 3 weken, heb me FSB inmiddels op 400 draaien.
Q6600 2.4Ghz @ 3.2 Ghz
Niks word echt warm, maar heb effe geen zin om verder te OCen.
Scythe Mine cooler past er prima op.
Verder zit er op/aan/in
Kingston Hyper-X 900 Mhz, 8800 Ultra Extreme, 750 wat Voeding, 3 HD's (2 stripe) DVD RW en DVD Rom

Installatie ging probleem loos, alles zit op de goeie plek.
Ik had alleen wat moeite met me IDE kabel voor me DVD-RW's, maar dat kwam omdat me IDE kabel iets te kort was (effe een langer gahaald)

Oja het maken van een stripe site was ook effe klooien, maar nadat ik er achter kwam dat er 2 raid controllers in zat, was het een kwestie van die goeie SATA aansluiten en selecteren in de bios.
me stripe set loop nu ook lekker snel :-)

zodra ik meer met Vista doe (voornamelijk voor DX10) dan pas ik me review nog wel even aan.

p.s. beter een kleine/korte reveiw dan geen!

Heb jij ook een Gigabyte GA-P35C-DS3R?

Misschien wat meer met kopjes werken zodat het wat prettiger leest. Tevens zouden plaatjes van de onderdelen en evt. inbouw en resultaten ook niet misstaan. Nog een beetje karig maar zoals je zelf al aangeeft zal er nog meer aankomen.
beetje nutteloze review heb je wat meer info?
Kan je misschien wat meer informatie geven?
Performence, overclocking..Layout?
Hier heeft niemand iets aan
Ik heb het boardje ook, en het enige nadeel is de IDE aansluiting onderaan is geplaats. En de meegeleverde kabel veelste kort is, zo kort dat je ongeveer tot aan het diskette station komt en niet verder.
Prima bord, magere review. Heb deze zelf ook, mijn E4400 draait er maximaal 10x320=3.2GHz (stock 10x200=2Ghz) met DDR800 @900mhz 4-4-4-12. 8x400 lukt helaas niet. Er zitten inderdaad 2 raid controllers op, ik gebruik de ICHR9 van intel.
Toch fijn die positieve reacties.......
Doe ook een keer de moeite iets hier neer te zetten!
ik vind et top dat je een kleine review plaatst. Voor een uitgebreide review lees je wel een review op een andere site.
Positive gebruikers ervaringen van een product motiveren mij altijd om het product aan te schaffen.
Reviews zijn ervoor om anderen een goede indruk te geven van een product, een review moet daarom ietswat uitgebreid, overzichtelijk zijn en relevante informatie bevatten. Je kiest er zelf voor om een review te schrijven. Het is (vind ik) wel zo sociaal om een review te schrijven, omdat je anderen kan helpen een goede keuze te maken. Maar dan moet het ook wel echt een goede indruk geven van een product, aan half werk heeft niemand. Over een moederbord is altijd zat te vertellen en aangezien je aan het overklokken bent geslagen lijk je me ook wel iemand die er veel over kan vertellen. Neem je tijd je bord goed te leren kennen en schrijf er dan een goed artikel over. Op slecht werk krijg je nu eenmaal kritiek, niemand die het wat boeit dat je 5 minuten de moeite hebt genomen een stukje te schrijven, lezers moeten er wat aan hebben....
@TonyTone

Laat je niet gek maken, veel mensen willen je gewoon helpen maar dat komt vaak zeikerig over.

Je review is erg kort maar dat maakt niet uit sinds er toch andere reviews zijn en iedereen heeft een ander meening.
Je geeft aan:
Niks word echt warm
heb je al eens je NB en SB gevoeld met een fsb van 400? heb zelf ook een p35c en die dingen worden kokend! Heb zelf er dan ook 40mm fans op staan (5v).
Zelf bezit ik ook dit bord en mij viel op dat het NB-koelblok er nogal wiebelig op stond. Temperatuur was ong. 53 graden (overclock van E6750 naar 3.2 GHz). NB koelblokje verwijderd, waaronder een harde en dikke 'plak' bruinachtige pasta zat. Zorgvuldig e.e.a. weggeschraapt en filmpje AS erop, hetgeen 10 graden scheelde.
Ik ben van plan dit bord aan te schaffen, eerlijk gezegd gewoonweg omdat hij wordt genoemd in de september best buy guide van Tweakers.

Wat me inderdaad opvalt als ik de layout van het bord bekijk, is dat er niet scheutig met heatpipes e.d. is gestrooid. Ik overweeg daarom evt ook een Asus Striker Extreme ( en ja, ik weet het, die is duurder) Kan iemand hierover iets zinnigs roepen ?
ik wou ook zeggen dat het misschien handig is meer info te verwerken in de review. zoals dat hij naast ddr2 ook ddr3 aankan en welke aansluitingen erop zitten. tevens is het fijn om te weten wat er zo goed aan de lay-out is (zoals dat een lange videokaart niet iets in de weg gaaat zetten of juist wel of dat er misschien geen grote koelers op de cpu kunnen omdat die te dicht bij andere onderdelen zit enz.)

kwa persoonlijke indruk die je hebt komt de review wel heel mooi over, mijn complimenten over het subjectieve deel!