Origen AE AE X10 Review

huizenbouwerNewbie 13 september 2007, laatste update op 14 september 2007, 2.626 views

Origen AE AE X10

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Ventilatoren maken lawaai

Origenae X10

Algemene beoordeling
Omdat mijn vorige computer aan vervanging toe was eens rondgekeken naar iets nieuws. Qua snelheid was hij nog oke, maar hij maakte veel lawaai, kon mijn tv niet digitaal aansturen en was lelijk in de huiskamer.
Aanvankelijk viel mijn oog op type H5-H6 (Origenae/Dign/D-vine/Ahanix). De H6 was de beste keuze omdat hierin een ATX-PSU past, maar alleen een m-ATX moederbord. Achteraf was een m-ATX-moederbord misschien wel oke geweest, maar goed.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de X10 omdat deze gebruiksvriendelijker is doordat USB-sticks en SD-kaarten aan de voorkant kunnen worden ingeplugd.

Bouwkwaliteit en afwerking
Heel netjes, niks op aan te merken. Echt heel strak.

Inbouwmogelijkheden
Als je een kleine kast wilt, wordt inbouwen lastiger.

Koelingsmoelijkheden
De meegeleverde fans maken teveel lawaai op 12V. Momenteel draaien ze op 7V, maar ik denk ze op 5V te zetten, dit valt me wel tegen. Ik vind dat bij een dure nette kast goede fans horen die standaard geen lawaai maken; dan maken ze zo'n kast maar 10 euro duurder; het is vervelend achteraf te moeten bedenken dat je die fans beter kunt vervangen.

Vormgeving
Mooie vormgeving, ingetogen, strak, functioneel. De S14V vind ik mooier, maar was nog niet leverbaar. Ik snap niet waarom die LED's zo vel zijn rond de aan/uit-knop, dat geeft weer een wat goedkopere uitstraling vind ik.

Installatiegemak
Best goed te doen, viel mij mee. Op de website vond ik een tweetal guides voor de X10 die ik niet bij de kast kreeg, slordig. Drivers van display heb ik uiteindelijk maar van website geplukt.

Heb jij ook een Origen AE AE X10?

Foto's zijn wel gewenst denk ik vooral omdat het iets is waar je vaak tegenaan kijkt bij een processor is dat minder belangrijk omdat deze in de kast zit.
jah Fotos graag
anders vind ik dat een review
nuteloos is
ja, sorry ze waren te groot en ik wist even niet hoe ik ze kon resizen, maar ze staan erop nu, binnen en buitenkant