Specificaties 17,3" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GT780DX-481NL Review

4VAlien 16 januari 2012, laatste update op 18 januari 2012, 757 views

MSI GT780DX-481NL

Pluspunten

• Veel (gaming)power en goed beeldscherm.
  • Flinke accu (2 uur op accu film kijken op tv (dus display uit) kost minder dan 50% accu)
  • Keyboard backlight met 3 configureerbare zones: hoge gadgetfactor maar niet echt nuttig :-)

Minpunten

• had er graag recovery DVDs bijgehad om direct een SSD in te kunnen bouwen
  • Accu opladen gaat wat minder snel dan ik gewend ben.

Ik heb deze laptop gekocht omdat hij binnen het PC prive budget (1485 euro) van de zaak viel. Voor dat geld leek dit me de beste keus. Omdat er toch al 2 HDD bays inzitten heb ik er een kleine SSD bijgekocht om windows op te zetten. Bij de duurdere versies is dat de standaard configuratie. Uiteraard is het even gedoe om windows over te zetten maar dat heb ik er wel voor over, windows 7 boot nu in minder dan 15 seconden.

Ik heb tot nu toe qua 3D Crysis 2 en Dirt 3 gespeeld en het bevalt me prima, de resolutie hoeft in ieder geval niet van de Full HD af. De geluids en hitte-productie valt mee en is voor dit formaat prima. Vergelijk het met wat je hoort als goedkope (~400-500 euro) laptops warm worden.

Verder is de laptop behoorlijk robuust en is ook de accu flink gesupersized. Dit geeft wel een totaal formaat en gewicht waarbij je niet de illusie hoeft te hebben dat het nog fijn werken is zonder buro/tafel om het op neer te zetten. Ik kan iedereen wel aanraden om bij dit (betaalbare) model wel even een extra SSD te kopen omdat het nog een enorme boost geeft tov de standaard HDD.

Heb jij ook een MSI GT780DX-481NL?

Hoe is het toetsenbord?
Het toetsenbord is op zich goed, maar vanwege het 17" zet ik het liever iets van me af op een dik boek en ga er dan met een normaal logitech wireless achter zitten. Het touchpad is op zich ook wel lekker.
Accu opladen gaat wat minder snel dan ik gewend ben.
Hoe lang duurt het opladen dan? Ik moet zeggen dat mijn GT780DX het vrij normaal doet wat laadtijden betreft.

En waarom zet je de led achtergrond verlichting als negatieve eigenschap icm recovery DVDs. Ik vind die ledverlichting juist een van de vetste dingen van heel deze notebook.
die led's zijn wel leuk en grappig om aan andere mensen te laten zien, maar uiteindelijk wou ik zoveel mogelijk power in een laptop dus het mocht zonder fratsen :P Met opladen bedoel ik opladen terwijl je gaat gamen. Ik kan me voorstellen dat het een stuk sneller gaat als hij de laptop uit staat of idle is.
Mjah, een verlicht keyboard vind ik echt wel een hele dikke pre. DAt het op dit ding lijp configureerbaar is is misschien wat overkill, maar goed, dat doet niets af aan de notebook zelf, dus een minpunt zou ik het niet noemen.

Ik heb zelf ook gewoon 1 kleur als achtergrond verlichting staan, dat werkt gewoon heel fijn, dat is juist iets dat ik echt niet zou willen missen.

En hoe lang duurt het opladen dan van de accu?
ik heb even gecheckt, hij laadt nog geen 20% in een uur als ik ook aan het gamen ben, gaat ongetwijfeld sneller als ie uit staat :-)
Heb dezelfde laptop, bij mij laad hij wel normaal op. Misschien ligt het aan je oplader/accu.