MSI GT780DX-481NL Review
Ik heb deze laptop gekocht omdat hij binnen het PC prive budget (1485 euro) van de zaak viel. Voor dat geld leek dit me de beste keus. Omdat er toch al 2 HDD bays inzitten heb ik er een kleine SSD bijgekocht om windows op te zetten. Bij de duurdere versies is dat de standaard configuratie. Uiteraard is het even gedoe om windows over te zetten maar dat heb ik er wel voor over, windows 7 boot nu in minder dan 15 seconden.
Ik heb tot nu toe qua 3D Crysis 2 en Dirt 3 gespeeld en het bevalt me prima, de resolutie hoeft in ieder geval niet van de Full HD af. De geluids en hitte-productie valt mee en is voor dit formaat prima. Vergelijk het met wat je hoort als goedkope (~400-500 euro) laptops warm worden.
Verder is de laptop behoorlijk robuust...
Pluspunten
Veel (gaming)power en goed beeldscherm. Flinke accu (2 uur op accu film kijken op tv (dus display uit) kost minder dan 50% accu) Keyboard backlight met 3 configureerbare zones: hoge gadgetfactor maar niet echt nuttig :-)
Minpunten
had er graag recovery DVDs bijgehad om direct een SSD in te kunnen bouwen Accu opladen gaat wat minder snel dan ik gewend ben.
Eindoordeel
Ik heb tot nu toe qua 3D Crysis 2 en Dirt 3 gespeeld en het bevalt me prima, de resolutie hoeft in ieder geval niet van de Full HD af. De geluids en hitte-productie valt mee en is voor dit formaat prima. Vergelijk het met wat je hoort als goedkope (~400-500 euro) laptops warm worden.
Verder is de laptop behoorlijk robuust en is ook de accu flink gesupersized. Dit geeft wel een totaal formaat en gewicht waarbij je niet de illusie hoeft te hebben dat het nog fijn werken is zonder buro/tafel om het op neer te zetten. Ik kan iedereen wel aanraden om bij dit (betaalbare) model wel even een extra SSD te kopen omdat het nog een enorme boost geeft tov de standaard HDD.
Reacties (7)
Hoe lang duurt het opladen dan? Ik moet zeggen dat mijn GT780DX het vrij normaal doet wat laadtijden betreft.Accu opladen gaat wat minder snel dan ik gewend ben.
En waarom zet je de led achtergrond verlichting als negatieve eigenschap icm recovery DVDs. Ik vind die ledverlichting juist een van de vetste dingen van heel deze notebook.
Ik heb zelf ook gewoon 1 kleur als achtergrond verlichting staan, dat werkt gewoon heel fijn, dat is juist iets dat ik echt niet zou willen missen.
En hoe lang duurt het opladen dan van de accu?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn