Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 800 Zwart Review

Hezus 8 april 2012, laatste update op 8 april 2012, 1.425 views

Nokia Lumia 800 Zwart

Pluspunten

• mooie vloeiende interface
  • telefoon ziet er mooi uit
  • bellen en mailen werkt prima

Minpunten

• zoeken op internet is enorm slecht
  • browsen werkt niet goed
  • muziek op de telefoon zetten is ingewikkeld

Ik heb de Lumia800 eind december 2011 gekocht. Ik moet zeggen dat ik over het algemeen tevreden ben over de telefoon. Dit is mijn eerste smartphone, ik zal dan ook de ervaring vergelijken met mijn ipod, laptop en pc.

Goed:
Wat mij meteen opviel is dat WP7.5 niet een clone is van IOS maar probeert iets nieuws neer te zetten.
Alle animaties zijn erg soepel en qua design zien de telefoon en het OS er erg mooi uit.

Ik gebruik de telefoon vooral voor whatsapp, bellen, facebook, navigatie en muziek luisteren.

Slecht:
Whatsapp applicatie heeft soms enorme vertragingen en vooral bij groepsgesprekken gebeurt het soms dat er ineens meer dan 100 berichten binnenkomen.
Muziek vanaf je pc op de telefoon plaatsen is erg omslachtig en ingewikkeld. Ik denk wel dat als je via Nokia music of Spotify muziek luisterd dit makkelijker zal zijn.

Ik gebruik de telefoon afentoe voor browsen, maar ik moet zeggen dat de telefoon hier nogal tekort schiet: enkele sites zijn zelf onbruikbaar, sites worden maar half ingeladen en plugins zoals flash en silverlight zijn niet aanwezig of functioneren niet goed, ook kan er niet binnen een pagina gezocht worden. Het zoeken via Bing is slecht te noemen, soms zijn er geen resultaten of de verkeerde en het zoeken op afbeeldingen werkt geheel niet.
Hoewel voor zoeken als alternatief google.com beschikbaar is (via het web, niet native op de telefoon), is er voor het browsen nog geen alternatief.

Naast het browsen en zoeken is de accuduur ook slecht te noemen, Nokia heeft hier al meerdere patches voor uitgebracht met weinig succes.

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Zwart?

Een ding begrijp ik niet. Je reviewt de telefoon, en je baseert je mening op een applicatie als Whatsapp. De mensen van Ebuddy XMS hebben laten zien dat het wel snel en geod kan, dus whatsapp is gewoon slecht ontwikkeld. Dit heeft niks met Microsoft te maken of Nokia

[Reactie gewijzigd door sjanssen15 op 8 april 2012 22:15]

Niet helemaal mee eens. De mogelijkheden die een telefoon bied zijn ook afhankelijk van de beschikbare applicaties. Veel mensen zullen hun telefoon ook kopen om te kunnen whatsappen, wanneer deze feature dan 'bar slecht' is, komt dit de algemene waardering van de telefoon niet ten goede.

Whatsapp is nog in ontwikkeling. Het kan allemaal nog wat vlotter werken met het binnenhalen van berichten, maar over het algemeen werkt de app goed en merk je bij elke update dat het nog beter wordt. Dat Hezus ineens honderd berichten binnenkrijgt heeft waarschijnlijk met zijn internetinstellingen te maken.

Ook ik vind de review niet erg sterk. Bing volstaat voor de meeste zoekopdrachten, soms werkt Google inderdaad iets beter. Het is echter verre van storend. Muziek op de Lumia plaatsen gaat via Bing en naar mijn inziens is het juist een erg fijn systeem. Playlist maken en syncen - en het staat op je telefoon.

Review mag wel wat uitgebreider en vooral: beter onderbouwd. Wil er wel even bij zeggen dat het schrijven van een review nooit ontmoedigd zal moeten worden, neem wel de tijd om te luisteren naar feedback van mede-Tweakers, want je huidige niveau is niet echt om over naar huis te schrijven ;).
Is het zo slecht? :(
Als ik naar de sterren kijk wel. Op zich kloppen je sterren wellicht wel, maar zo worden de reviews niet gedaan door andere tweakers. Zelfs als het zeer slecht is, dan nog zie je meestal 3 sterren ;)
M.b.t accuduur begrijp ik niet echt. Is je toestel wel up-to-date? Na de laatste update die nadrukkelijk een battery fix omvatte, gaat mijn lumia 800 (en van anderen hoorde ik dat ook) dat de accuduur aanzijnlijk verbeterd is. Ik heb het dan echt over een verbetering van meerdere dagen. Doe een update zou ik zeggen of laat hem controleren op defecten.
1 zwaar onvoldoende, 2 is onvoldoende, 3 krap voldoende, 4 is goed, 5 is uitstekend. Als ik je review lees denk ik dat hoe je de sterren heb toegewezen redelijk overeen komt met wat je schrijft.
Ga eens met je muis over de sterren heen.
Volgens mij heb je een nieuw ster waarderings syteem LOL.
De beschikbare applicaties hebben naar mijn mening (veel) invloed op de algehele oordeel van de telefoon. Net als dat je niet de hardware van Nokia alleen reviewt maar ook meteen WP 7.5. Applicaties voor twitter, facebook, internet search, browsing, whatsapp en skype zijn juist wat de smartphone onderscheid van een niet smartphone.

[Reactie gewijzigd door Hezus op 8 april 2012 22:38]

Ik denk juist dat de sterren zijn uitgegeven door Microsoft fanboys die niet tegen een beetje kritiek kunnen over hun precious Windows Phone OS.

Beetje non-biased reviews is juist goed. Echter krijgen die vaak een lage sterren rating vanwege Microsoft Fanboyism.