Specificaties 7,1MP, 4x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot A570 IS Review

trucker0werner 22 september 2007, 1.008 views

Canon PowerShot A570 IS

Pluspunten

• digic III beeldproccesor
  • IS (beeldstabilisator)
  • snelle opstart tijd
  • makkelijk in gebruik
  • snelle 60fps filmen (op 320X240)
  • grote film functie (op 640X480)
  • werkt op AA
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • batterijen gaan lang mee (400foto's met beeld/ 900foto's zonder beeldscherm aan)
  • panorama opname (zat niet op mijn oude toestel)

Minpunten

• lange flits wacht tijd (vooral als de batterijen leef raken)
  • IS minder dan ik had verwacht (kan zijn dat op kleine afstanden niet zo goed zichtbaar is)

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
ben sinds vandaag de trotse bezitter van de canon a570is

ik had problemen met mijn oude camera dat de lens niet goed uit en in gaat en soms blijft haken.
daarom dacht ik dat de kodak cx6330 aan vervaning toe was en heb dus deze besteld. ik zat eerst tussen de a560 en de a570is te kijken maar omdat we een mooie bod konden maken voor de a570is is het dus die geworden.
deze zou na 3 dagen binnen zijn na deze dagen ben ik langsgeweest omdat ik nog niks gehoort had. toen ze contact hadden gelegt met combi hadden ze slecht nieuws omdat de camera in heel nederland uitverkocht was. Daarom duurde het een week langer.

uiterlijk
toen ik de doos opende schrok ik wel even van de formaat. ik had hem eerst groter ingeschat maar dat is dus beter.
de afwerking en delgelijkheid was gewoon boven verwachting (heb toch altijd met een nieuwe elektronice product dat het me zeer goed bevalt).op het toestel zit alle knopen toch goed bereikbaar. alleen moeilijk om instellen en foto maken met 1 hand. het toestel ligt lekker in je hand niet te fors of te klein.

werking
toen ik voor het eerst het toestel aan zette schrok ik van het beeld. er zit een 2.5 inch (ouwe 1.6) scherm op en die is zeer helder. ik schrok daarna nog een keer omdat hij al klaar was. het inzoomen en uitzoomen gaat lekker snel.
dankzij gezichtherkenning zoekt hij altijd het gezicht op (kan ook anders ingesteld worden). de toestel is volledig handmatig in te stellen(niet dat ik dit veel gebruik of zo). de films die je maakt zijn scherp voor een digitale camera de 60 fps wat je kunt halen vreet ruimte maar dan heb je ook een snelle opnamen. het enige minpunt is dat je lang kunt wachten tot de flitser weer vol zit.

software
de software stelt niet veel voor omdat dit bij de slr camera's ook bij zit. heb het nog niet veel gebruikt omdat ik nog niet alles op heb gezet.

edit:
heb de laatste tijd wat met de camera gespeeld
als ik eerlijk mag zijn zie ik weinig verschil van de IS(had er meer van verwacht) bij mijn zus die een panasonic fx12 heeft daar kun je ook zien wat de schokken zijn die bijgesteld moeten worden. zo zie je wel dat hij de data opneemt en dus ook gebruikt om te corrigeren.
het enige wat ik met IS zie is dat de kamer iets langer over doet voor de beeld ronddraait (live view fps zijn dan gedaalt lijkt het)

maar daar in tegen is de panorama opname veel mooier
foto van mijn kamer rond 27479 bioj 1471 pixels
zijn 16 aan elkaar geplakte foto's van een max of 28
de programma plakt de foto's mooi aan elkaar op 50% kan ik niet goed zien waar de scheidingslijnen zijn

• 2gb sd kaart
  • gp batterijen 2100 en 2500 (beide 4 maal)
  • Windows Vista

Heb jij ook een Canon PowerShot A570 IS?

De beeldstabilisatie hoeft ook niet echt veel te doen als je niet ingezoomed hebt. Tot die tijd is het ook prima mogelijk om zonder IS een scherpe foto te nemen. Je kunt de IS ook uit zetten, dan kun je zien wat voor verschil het is.
Die 400 foto's met 1 setje batterijen is wel een beetje optimistisch ingeschat.
Mijn NiMH-accu's van 2500 mAh halen dat in de praktijk niet. Eerder tegen de 200 foto's aan en dan ook nog zonder veel flits te gebruiken.
Dat probleem van de trage flits (duurt soms wel 6-10 seconden voordat de flits opgeladen is en je dus weer een foto kunt maken) is inderdaad erg vervelend.

zou je mischien je tekst nog even na willen lopen op wat spel- en taalfouten?
dat de batterijen lang mee gaan komt van de test door canon zelf
dat heb ik ook nog niet gehaald om eerlijk te zijn

over de IS ik weet dat ik hem uit kan zetten maar als ik hem aan heb dan reageert de liveview iets later

over de spelfouten, sorry daarvoor maar mijn goetste vak op school blijft nederlands (ik haat taalvakken ook) geef mij maar een andere vak veel leuker