PocketBook Pro 902 Wit Review

chaogai 15 januari 2012, 1.072 views

PocketBook Pro 902 Wit

Pluspunten

• Goed bruikbaar bij grotere fonts en grotere pagina opmaak zoals wetenschappelijke documenten.

Minpunten

• De beschermhoes. De prijs die in de buurt komt van een goedkoop tablet.

Veelzijdigheid Score: 3
Na een paar jaar gebruik van een Bebook (eerste, ook wel Hanlin V3 genoemd) werd het tijd voor een nieuw exemplaar. De belangrijkste redenen hiervoor waren
  • Ik wordt ouder, mijn ogen werden slechter. Font werd groter gezet, dus pagina werd te klein.
  • Bij wetenschappelijke documenten werkt pdf reflow niet goed. In het bijzonder als er tabellen zijn.
Het was duidelijk, het scherm moest groter. Hierbij is de keuze beperkt. De Pocketbook 902 Pro leek mij de beste keuze. Uiteraard heb ik hierbij de review van Escovan op Tweakers ook bekeken. Ik heb daar niet veel aan toe te voegen. Maar aangezien er slechts een review is, dacht ik een tweede toe te voegen.

vergelijking met bebook
Bebook was lelijk. 902 wit is veel mooier. Bebook is trager. Ik moest leren later het volgende pagina knopje in te drukken. Bebook had een vaste kaft/houder, daar bleef hij altijd in. 902 heeft een hoes, daar gaat hij alleen buitenshuis in, hier was de bebook dus beter.

Romans
Het romans lezen op het grote scherm bevalt mij goed. Mooi font en lekker veel tekst op een pagina. Zowel .epub als .pdf zijn goed te lezen. De 902 is net zo goed in reflowen van .pdf als het bebook is.

Wetenschap
Het wetenschappelijke documenten lezen bevalt ook goed. Hij mopperde een beetje dat een 10 Mb boek scan in .pdf wat groot was, maar gaf het goed weer. Hier is duidelijk winst geboekt t.o.v. bebook, waar dit bij een eenmalig experiment bleef. Let wel, een A4 is duidelijk groter dan dit beeldscherm. De meeste boeken zijn duidelijk kleiner van formaat.

Neutraal
Bluetooth een keer gebruikt. Wifi alleen gebruikt bij updaten van software. Hebben voor mij geen meerwaarde over kabeltje.
Webbrowser een keer gebruikt. Scherm is er niet goed voor. Applicaties in 902. (datum, tijd, chess, sudoku, spelletjes, calculator). Ik zie de meerwaarde niet/gebruik ze niet. Als dit de bedoeling is, dan is een tablet een betere aanschaf. Voor mij dus geen meerwaarde.

Negatief
Een negatief aspect vind ik het gebruik van microsd. Ik moest duidelijk prutsen voor de microsd goed zat. Ik zie ook niet het voordeel bij een apparaat van deze grootte. Een tweede negatief is dat er niet een mooie kaft/houder bij is. Bij de 902 is een hoes. Daar gaat de 902 dus alleen als we het huis verlaten. Ik heb ook al een keer het aan/uit schakelaartje aangetikt bij het in de hoes schuiven. Dit kan beter.

Overall: Ik ben tevreden met mijn aankoop. Het bebook is niet meer gebruikt.

Heb jij ook een PocketBook Pro 902 Wit?