AMD Athlon X2 4000+ Boxed Review

a1m 12 september 2007, 2.037 views

AMD Athlon X2 4000+ Boxed

Pluspunten

• Overklokbaarheid

Minpunten

• Thermal diode defect.

Keuze
Goedkoopste dualcore. Natuurlijk had ik liever een X2 3600+ Brisbane, deze klokken over het algemeen beter over. Helaas zijn ze schaars, dus ging ik voor de X2 4000+ Brisbane.

Prestaties
De CPU hangt in een 690G in de vorm van Gigabyte GA-MA69G-S3H. Redelijk Corsair TWIN2X2048-5400C4 memory set en Corsair CMPSU-520HXEU voor de juice. Stock draaide hij op 10.5x200, vcore 1.3v, SuperPI/mod1.5XS met 46.356s en CoreTemp gaf 16C aan. (Thermal Diode schijnt niet goed te functioneren.)

Featureset
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4000+
MMX (+) 3DNow! (+) SSE SSE2 SSE3 x86-64
L1 : 2 x 64/2 x 64 KB - L2 : 2 x 512 KB
Brisbane (65 nm) / Revision : BH-G1 65W
(ADO4000DDBOX)

Boxed, stockcooler schijnt geen prijzen te winnen. Helaas niet getest.

Stabiliteit, betrouwbaarheid en Overklokbaarheid
Nadat ik er een Scythe Ninja Plus Rev.B aan heb gehangen, heb ik de processor getild tot 10.5x290= 3.05GHz vcore 1.425v HTLink 872Mhz (tussen 800-1000 houden). Memory liep met vdimm 2.1v@509mhz CPU/6 ernaast, met timings van 5-5-5-15. Orthos 8uur zonder problemen laten stressen en SuperPI met 29.953s. Comp staat nu ~500uur aan zonder problemen. CoreTemp geeft 32C aan idle en 42C stressed.

Begin augustus 2007 voor 59.95EUR bij Komplett. Goede prijs.

Heb jij ook een AMD Athlon X2 4000+ Boxed?

Om 5.29 een review neerzetten. respect. Maar misschien volgende keer wat dingen puntsgewijs aangeven in plaatst van zinnen achterelkaar dat leest niet erg fijn. :)
Het is een redelijk bekend probleem met Brisbane's dat de Thermal Diode verre van precies is. Als ik mijn pc net aanheb geeft die aan dat de Coretemp maar 5 graden is. Na een half uurtje staat die op ongeveer 18 graden, wat nog ietwat te laag is.
heh, ik ben vrij rommelig, sinds geboorte. Heb nog mijn best gedaan om netjes te reviewen. maar denk wel dat mensen hier baat bij hebben, vandaar.