Specificaties Chipsetkoeling - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-NB47J Review

Soepstengel 11 september 2007, 1.114 views

Zalman ZM-NB47J

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Koelt goed

Minpunten

• Installatie mischien wat ongemakkelijk

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Deze gebruikt voor de koeling van mijn Southbridge op mijn P5NSLI. Op de P5NSLI zit de Southbridge hinderlijk dicht bij de PCIe poort, ik had dus ook het probleem dat het allemaal maar net paste en heb ook de bevestigingspunten anders gebruikt dan op het plaatje zodat het beter ging.

De koelpasta droogde erg snel op na het aanbrengen, maar het is ook geen Artic Silver 5 Premium dus daar mag je niet over klagen. De Southbridge op mijn P5NSLI was niet gekoeld standaard dus als de pasta gewoon warmte geleid is het prima! En dat deed het ook.

Zoals ik al zei paste alles maar net langs mijn MSI FX 7900GTO kaart, hij staat nu redelijk strak tegen het plastic van mijn koeler aan. De koeler zelf wordt niet echt warm dus het plastic van mijn 3D kaar zal daar geen hinder onder vinden.

De koeler is goed vorm gegeven en kan goed zijn warmte kwijt. Echter komt er bij mij niet ontzettend veel warmte vanaf omdat de Southbridge zelf niet zo warm wordt als bijvoorbeeld de Northbridge. Het installeren van de koeler ging niet gemakkelijk en dat is ook het enigste minpunt van deze koeler. De boutjes en moertjes zijn bijvoorbeeld ontzettend klein en het is een heel gepriegel om deze op de armpjes te krijgen die ook vrij klein zijn. Na 5 minuten klooien zat ie eindelijk vast en drukte ik een veertje door het andere gaatje, eenmaal klaar kwam ik erachter dat het armpje nu verkeerd omzat volgens het plaatje en het veertje kreeg je er niet uit dus die kon ik (bij wijzen van spreken) weg gooien. Na wat passen en meten voor het installeren kwam ik er echter achter dat de foute installatie eigenlijk wel goed van pas kwam, zo kon ik hem verder bij mijn grafische kaart vandaan krijgen waardoor het allemaal wel paste. De drukveertjes redelijk goed, ze zijn niet ontzettend sterk maar ze houden de boel wel strak tegen de bridge aan, en daar gaat het om!

Kortom prima dingetje en voor 4,- kan je deze echt niet laten liggen, al is het alleen maar om te proberen!

Heb jij ook een Zalman ZM-NB47J?

ik heb deze ook gehad maar het installeren met die kleine schroefjes gaat echt triest en gaan moeilijk goed zitten

deze koeler koop ik dus NOOIT weer , je kan beter iets meer uitgeven want deze koeler is echt niks waard