Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

rmuije 13 januari 2012, laatste update op 13 januari 2012, 847 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• OLED Dispaly
  • Android Ice cream sandwich OS
  • Vormgeving
  • Mogelijkheden m.b.t programmas
  • Meegeleverde software
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Snel laden met compacte batterij lader

Minpunten

• Fotocamera van 5 pix. Kon beter.
  • Geen directe SD uitbreiding.
  • Verder geen.

Ik heb deze Galaxy Nexus afgelopen december in Oostenrijk gekocht, ik wilde niet wachten. na 8 jaren trouwe Blackberry gebruiker te zijn geweest hoofdzakelijk voor de push e-mail oplossing ben ik helemaal om voor Android. Dit toestel is na mijn mening een van de allerbeste telefoons op de markt.

Push mail werkt op de Nexus zonder problemen, mails worden goed weergegeven. ook internet websites zaosl bijv. Tweakers zijn goed te lezen. Voor bijna alles zijn via Android market goede programmas te verkrijgen, agenda, foto viewers, finaciele toepassingen enz. YustVoip met nummerbehoud werkt perfect, beter als bellen met Skype op dit toestel. Mobiel internationaal bellen op deze manier (ook prima via 3G) scheelt een hoop aan kosten.

Het scherm is een woord geweldig, wat een kwaliteit. Films of HD clips bekijken wekt verbazing, wordt haarscherp weergegeven . Goed de camera is dan wat minder, alhoewel de front camera voor video bellen wel van een uitstekende kwaliteit is. Toch maakt deze Nexus redelijke foto´s en doet nog snel ook. Een SD cardje is een misschien voor een aantal personen een gemis, voor mij is 16 Gb meer als voldoende. Videos heb ik op een WD MyBook live staan en kan ik berieken via het handige programmam WD2Go te downloaden via Android market. Wanneer ik op WiFi zit ik makkelijk toegang heb tot 2 TB digitale media.

Via de USB kabel wordt de nexus snel herkent op de PC, geen moeilijk gedoe met desktop software. gewoon bestanden 1 op 1 overzetten. Kortom het steekt allemaal goed in elkaar bij deze Galaxy Nexus.

Batterij, die gaat bij mij exact een dag mee. Opladen gaat lekker snel via een handig kkeline reisoplader.

Ja hier hebben Google en Samsung wel iets neergezet op PDA gebied, ik ben enorm tevreden met dit toestel. Zo uitgebreid en toch heel puur.

• Galaxy Tab 10.1 Android

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?

Ik bedoel te zeggen dat ik nog niet weet of er een accossoire bestaat om een sd adaptor via de kleine usb te koppelen, net als dat het geval is bij de Samsung Tab.

Zoals ik als schtijf via wifi is al mijn media op het thuismnetwerk toegankelijk zie http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=280
Wat bedoel je met "toch heel puur"?
Ik denk dat hij bedoelt: "pure" Android. Dus geen interface van Samsung (TouchWiz). Dus helemaal vanilla.
Ik denk eerder dat hem dat niet veel uitmaakt en dat hij bedoelt:

Heel puur, het doet puur dat wat je wilt, zonder gedoe. Het doet het allemaal goed en niks overbodig of niks dat het net niet helemaal is.
wat bedoel je met "Geen directe SD uitbereiding"?