Specificaties 17,3" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7738G-904G50MN Review

18th 11 maart 2012, 739 views

Acer Aspire 7738G-904G50MN

Pluspunten

• zeer goede beeldkwaliteit
  • snel betreft niet-game doelen

Minpunten

• koeler werkt slecht
  • geluid uit laptop kun je vergeten
  • kan niet aan wat de systeem eisen zeggen wat die wel aan kan

Ik heb deze laptop nu ruim een jaar.
Over de technische doelen van dit systeem ben ik nog altijd in dubi.
Er zijn namelijk spellen die hij theoretisch makkelijk zouden moeten kunnen draaien, maar deze matig of laggend in praktijk draait.
Ook was na 1 maand mijn microfoon kapot.
Onder de touchpad ligt een fingerprint scanner. geen handige locatie omdat je hier met je pols op ligt.
ten slotte kun je maximaal een half uur gamen omdat dan de laptop uitvalt door oververhitting.
Ik heb geprobeerd een zo goed mogelijk opstel te maken waar ik mijn laptop op plaats, zodat de koeler alle ruimte heeft, maar toch brand deze makkelijk door na een korte tijd gamen. deze hitte is ook zeker te voelen. na enige tijd te hebben gegamed, wordt het toetsenbord zelf ook heet. foute boel dus.
Ook over het geluid ben ik niet tevreden. het is niet mogelijk zonder koptelefoon of boxjes geluid af te spelen, omdat deze gepaard komt met gekraak als deze uit de speakers van de laptop zelf komt.
als laatste wil ik nog zeggen
voor gamers die deze laptop op het oog hebben, koop deze niet.
deze pc heeft al moeite met de standaard games, en kan spellen zoals MW-BlackOps alleen op low spelen.

voor mensen die deze laptop voor grafische doeleinden willen gebruiken, raad ik hem aan. hij is niet zo heel zwaar voor zijn formaat, en heeft redelijk mooi beeld.
dus voor de graficaten een aanrader, maar voor een gamer een absolute 0

TOEVOEGING: !!
Na nu ruim een jaar met dit ding te hebben gewerkt, is er een nieuw probleem opgetreden.
Dit systeem heeft last van phantom shutdowns.
ik dacht eerst dat de games die ik speelde te zwaar waren, dus heb ik alle mogelijk graphics op nul gezet. Nog steeds valt mijn laptop naar een half uurtje uit. Een heat test later bleek dat mijn pc helemaal niet oververhit raakt. ten slotte op internet te hebben gezocht hebben anderen met 7738G ook last van dit probleem.
wat nu blijkt is dat de GPU en de powersource van het motherboard een levensverwachting van ongeveer een jaar hebben.
kort door de bocht, de laptop heeft een levensverwachting van 9-10 maanden.

Heb jij ook een Acer Aspire 7738G-904G50MN?

Heb je binnen de garantie de laptop bij Acer aangeboden?
Hoe is dit afgehandeld?

Phantom shutdowns hebben altijd een log waarin je de fout kunt zien waarom het systeem afgesloten is. (Ofwel.... ze zijn nooit Phantom ;) )

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 11 maart 2012 15:04]

Ook random shutdowns hebben een log trouwens.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 11 maart 2012 23:36]

Als je bij specs van deze laptop kijkt staat er:

'Schermresolutie: 1600x900 (WXGA++)'

Jij schrijft dat het scherm full hd is (1080p) dit klopt naar mijn inziens niet.
klopt, deze heb ik al aangepast
De GT130M is eigenlijk een super zwakke kaart, ik weet niet welk spel je er op wilde draaien maar dit is totaal geen game-PC en vind het dan ook logisch dat MW of Black Ops het amper doen.

Als je even op NotebookCheck had gekeken had je ook kunnen zien dat dit het geval was. Bovendien is Acer niet de beste kwaliteit.
toen ik deze laptop kocht werd mij verteld door Dynabyte dat dit een budget gamer laptop was. ook als je de eisen vergelijkt met die op games staan zou je bij wijze van spreken een Medium kunnen draaien, maar in werkelijkheid is dit dan Low. dus de vermelde systeemspecs kloppen niet