AOpen H600 B Zwart Review

segil 12 januari 2012, laatste update op 12 januari 2012, 393 views

AOpen H600 B Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Vele uitbreidingsmogelijkheden

Minpunten

• Slechte kwaliteit, zijkanten vervormen makkelijk
  • Slechte koelingsmogelijkheden
  • Lawaaierig, trillingen, vibreren

Kwaliteit voeding Score: 3
Een wat oudere kast die al enige tijd op de markt is. Wellicht een nuttige review voor iemand die deze kast nog wilt kopen (2de hands).

4-5 jaar geleden besloten we bij mijn werkgever om nieuwe computers te gaan gebruiken van het huismerk Shitec en deze kast hierbij in te zetten. De AOpen H600 B zwart. Waar moet een behuizing aan voldoen? Stil zijn, uitbreidingsmogelijkheden hebben, een goede koeling en van degelijke kwaliteit zijn. Op 3 van de 4 punten scoort deze behuizing een dikke onvoldoende wat mij betreft:

- Stilte: gelijk het grootste minpunt van de kast. Hij resoneert... na loop van tijd gaat de kast trillen. Kan overal in zitten, een zijkant, een front klepje, de cpu-fan outtake pijp. Maar dat hij gaat trillen en vibreren staat vast. Na 4 jaar deze kast in het bedrijf te gebruiken en vele boze gebruikers aan je bureau te hebben gehad, dan weet je dit wel zeker. Deze kast is niet gemaakt om stil te zijn.

- Koelingsmogelijkheden: op de hoogte van de cpu zit een outtake pijp. Leuk bedacht, maar voegt weinig toe. Verder heeft de kast 1 grote system fan. Wat ik slecht vind, is dat vooraan heb je op 2 plaatsen een bay voor hard disks. Maar op die hoogte zit geen enkele mogelijkheid om een front fan te monteren. Gevolg: harddisks worden altijd gloeiend heet in deze kast, zeker als je er meerdere hebt ingebouwd samen met wat bekabeling en pci sloten... gevolg: weinig lucht circulatie en dus kans op oververhitting.

- Uitbreidingsmogelijkheden: dit is in orde, 2 bays voor harddisks en 4 cd/dvd stations.

- Stevigheid: de behuizing is van goedkoop materiaal en dat merk je als een computer al wat langer in gebruik is en de gebruikelijke stoten en butsen heeft ondergaan. De zijpanelen gaan makkelijk krom zitten, waardoor deze moeilijk te openen zijn en weer te sluiten. Aan de voorkant zit een front klep die met een plastic scharniertje te openen is. Dat breekt makkelijk, waardoor de front los komt te zitten. Tenslotte, het afdekplaatje voor USB aan de voorkant kan je beter gelijk weg gooien, want ze zal onherroepelijk los schieten.

Al met al ben ik blij dat we sinds een paar paar deze kast niet meer gebruiken in het bedrijf. Saillant detail: 4 jaar geleden had ik ook privé deze kast gekocht toen we overgingen op dit model... amai, wat heb ik thuis toch gevloekt op dit ding... zoveel lawaai en trillingen. Blij dat 'ie weg is :)

Heb jij ook een AOpen H600 B Zwart?

Hm misschien een domme vraag, kan je geen hdd in de slot van je cd/ddvd doen?? indien dat niet kan is ut toch juist superr kut om 4 cd/dvd stations te hebben, had ik liever 4 voor hdd en 2 voor cd/dvd of andere troep
sure, kan wel. Als je 5.25 -> 3.5 inch brackets hebt voor je HDD.

Beide bays kunnen allebei ook 2 HDD's kwijt. Dus genoeg HDD plek. Je zit alleen met je koeling, dat is een probleem.